Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، املت‌ها از غذاهای خوشمزه و ساده ولی لطیف و متنوع بوده و بسیار مورد استفاده همگان می‌باشند. بسیار آسان تهیه می‌شوند ولی فقط دقت کافی را می‌طلبند. در ادامه قصد داریم دستورالعمل تهیه کراکف و سبزیجات را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

مواد لازم:

سیب زمینی نگینی خرد شده - ۱۵۰ گرم
زردچوبه، نمک، فلفل و محلول زعفران غلیظ - به مقدار لازم
پیازنگینی خرد شده - ۵۰ گرم
روغن - به میزان لازم
قارچ نگینی خردشده - ۵۰ گرم
کراکف یا سوسیس نگینی خرد شده - یک چهارم پیمانه
پودر تخم گشنیز و ادویه مورد نظر- به میزان لازم
ذرت پخته شده - ۶۵ گرم
تخم مرغ - ۴ عدد
شیر- یک دوم پیمانه
جوز بویا رنده شده – کمی
آرد سفید - ۶۵ تا ۷۰ گرم
بکینگ پودر- یک دوم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

ابتدا پوست سیب زمینی شسته شده را جدا و نگینی خرد کنید و با کمی آب، زردچوبه، نمک و محلول زعفران تا حدی بپزید که له نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاز را با روغن مایع تفت دهید تا نرم و براق شود، بعد از آن قارچ را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب قارچ تبخیر و کمی تفت داده شود. سپس کراکف را اضافه کنید وهم بزنید. پودرتخم گشنیز، ادویه مورد نظر، نمک، فلفل و ذرت را به آن اضافه و مخلوط کنید و مایه را از روی حرارت بردارید. تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید. سپس شیر، جوز بویای رنده شده، محلول زعفران، نمک و فلفل را اضافه و آرد و بکینگ پودر الک شده را به تدریج به آن بیفزایید. این مایه را روی مواد بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن را اضافه کنید. دیواره تابه را هم کاملاً چرب کنید و اجازه دهید تا روغن گرم شود.
مایه را در تابه بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنیدو اجازه دهید تا مایه طلایی رنگ شود. بشقاب سرو را روی تابه قرار دهید و املت را روی آن برگردانید و با سبزیجات فصل تزئین کنید.
نکته
به ازای هر تخم مرغ یک قاشق سوپ‌خوری شیراضافه کنید و برای از بین بردن بوی تخم مرغ کمی جوز بویا، پودرتخم گشنیز یا پودر فلفل استفاده کنید تا ضمن از بین بردن بو، طعم و عطر خوبی هم به املت بدهد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، تقی پیرموذن با اشاره به اهم فعالیت‌های هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل، افزود: این ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری شدند.
وی گفت: کسب ۲ مدال نقره توسط تیم دیابت استان در مسابقات کشوری گرگان، کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز توسط تیم ام اس در مسابقات کشوری رامسر و کسب یک مدال نقره و پنج مدال برنز توسط تیم تالاسمی در مسابقات قهرمانی کشور بوشهر از جمله مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل است.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل گفت: اعزام ۲ داور خانم به کلاس داوری دو و میدانی فدراسیون، اعزام یک مربی خانم به کلاس مربیگری دارت در استان‌های قم و آذربایجان غربی، حضور مربی آقا در کلاس مربیگری تنیس روی میز و حضور ورزشکار پیوند اعضای استان اردبیل در تیم ملی فوتبال را از دیگر اقدامات هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان ذکر کرد.
پیرموذن اظهار کرد: بیماران در ۶ گروه ورزشی شامل بیماران دیابتی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، هموفیلی و همودیالیزی و پیوندی‌ها شامل پیوند کلیه، کبد، قلب، پانکراس و مغز استخوان عضو این هیات ورزشی هستند و در ۱۶ رشته ورزشی که با تشخیص پزشک معالج به آنها تجویز می‌شود، تحت نظر پزشک مربوطه فعالیت می‌کنند و برخی از بیماران نیز در چند گروه ورزشی فعال هستند.
وی گفت: ورزشکاران فعال در این هیات ورزشی بر اساس جدول سالانه مشخص شده از سوی فدراسیون در ۶ گروه و در رشته‌های مختلف تمرینات ورزشی را برای کسب آمادگی کامل انجام و به مسابقات استانی و کشوری اعزام می‌شوند.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل با بیان اینکه ورزش، لازمه سلامتی و نشاط بیماران خاص و پیوند اعضا است، اضافه کرد: حفظ سلامتی و بازیابی توانمندی‌های بیماران خاص و پیوند اعضا با کمک فعالیت‌های ورزشی و ایجاد شور و نشاط و ارتقای سطح امید و زندگی از جمله اهداف فدراسیون و هیات استان است.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • رشد ۲۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته حوزه بانوان در آذربایجان‌غربی
  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • (ویدئو) غذای خیابانی مشهور در هند؛ از واویشکای مرغ و ماهی تا املت و شیرینی
  • دریاچه اُوان نگینی در الموت
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • شوخی با ورزشکاران؛ 25 مارس 2024