Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر نوواک روز یکشنبه به ریانووستی گفت: ما امیدواریم که بودجه روسیه امسال و سال ۲۰۲۰ از توافق اوپک پلاس ۳.۵ هزار میلیارد روبل درآمد اضافی کسب کند و این توافق همچنین بر شرکت‌های نفتی روسی تأثیر مثبت بگذارد.
وی ادامه داد: این درآمد به شرکت‌های روسی امکان می‌دهد به سرمایه گذاری ادامه دهند و فرصت‌های بیشتری برای اجرای طرح‌های خود بیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است، کشورهای عضو اوپک و خارج از این سازمان از دسامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند تولید نفت را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

متعهدان غیراوپکی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای موافقت کردند.
این توافقنامه که به اوپک پلاس مشهور شد، از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا روز سی ام ماه ژوئن (۹ تیرماه) اعتبار داشت.
در نشست هفته گذشته کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر گرفت.

پیش از این توافق، مقامات روسیه و عربستان به عنوان دو فروشنده بزرگ حاضر در اوپک و خارج از آن از توافق خود برای تمدید این توافق گفتند که انتقاد دیگر اعضای اوپک از جمله وزیر نفت ایران را در پی داشت چرا که در این بازه هنوز در اوپک رأی گیری نشده بود هر چند که تمدید توافق کاهش تولید به سود ایران بود.
روسیه روزانه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید و بخش عمده آن را به صورت نفت خام و نیز فراورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌کند و اقتصادی به شدت وابسته به نفت دارد و با تحریم‌های متعدد کشورهای اروپای غربی و آمریکا مواجه است.

اروپایی‌ها با توجه به نیاز شدید به نفت و گاز روسیه، از خیر تحریم حوزه انرژی این کشور گذشته‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است