Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بیژن زنگنه امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با تشریح یکصد و هفتاد و ششمین نشست سازمان کشورهای تولید کننده نفت درباره اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان ‌یادآور شد: فالح فرد تکنوکرات و محترمی است و به‌طور معمول حرف‌های سیاسی از ایشان نمی‌شنویم، احتمالا از وی خواسته‌اند این حرف‌های سیاسی را بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر بود فالح تا من آنجا (وین) بودم این حرف‌ها را بیان می‌کرد تا پاسخ دهم. چرا وقتی سه هزار کیلومتر فاصله گرفتم این حرف‌ها را مطرح کردند؟

وزیر نفت با بیان اینکه ایران نه تنها تهدیدکننده امنیت انرژی نیست بلکه بزرگترین ضمانت کننده ثبات و امنیت انرژی در منطقه بوده، اظهار کرد: ما از اول گفتیم نفت را سیاسی نکنید. نفت نباید سیاسی باشد. من حتی به سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) پیشنهاد محکوم کردن اقدام آمریکا را در تحریم ایران و ونزوئلا دادم، اما برخی دوستان گفتند این سازمان سیاسی نیست و وارد این مباحث نشویم. دود سیاسی کردن بازار نفت به چشم همه می‌رود و فقط این‌گونه نیست که به چشم ما برود.

وی با بیان اینکه آمریکا هم اکنون بزرگ‌ترین تهدیدکننده ثبات و امنیت انرژی جهان است، ‌تصریح کرد: آمریکا از نفت به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند. نفت سلاح است یا نیست؟ به ما بگویند. خمپاره یک سلاح است. تفنگ یک سلاح است. بگویند نفت سلاح است یا نیست. اگر سلاح است همه حق دارند از آن استفاده کنند. نمی‌شود کسی که زورش بیشتر است از آن استفاده کند و بگوید دیگران از آن استفاده نکنند. ما می‌گوییم نفت سلاح نیست و بارها آن را مطرح کردیم بنابراین از آن به‌عنوان سلاح استفاده نکنید.

زنگنه با بیان اینکه امنیت انرژی به نفع ایران است و عربستان دارد ما را به چیزی متهم می‌کنند که ما خود در صورت حادث‌شدن اتفاقی در خلیج فارس از آن متضرر می‌شویم، تصریح کرد: هم اکنون آنها از وضع خلیج فارس سود می‌برند. قیمت بالای نفت به نفع عربستان است و عربستان نشان داده خواهان قیمت نفت بالاست.

وی در ادامه متذکر شد: هم‌اکنون برای ایران بشکه‌های صادراتی اهمیت بیشتری نسبت به قیمت نفت دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر نفت بیژن زنگنه وزیر انرژی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در ادامه پاسخ یک کلمه ای بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی به این ادعا را ببینید:

مسخره!

کد خبر 845478 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است