Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک این استاد حوزه گفت: کریم کسی است که به کارهای زشت تن در نمی‌دهد و همواره خدمت به دیگران و باری از دوش دیگران برداشتن را وظیفه خود می‌داند. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: کرامت به معنای بزرگواری است و کریم کسی است که بر اساس روایات به کارهای زشت تن در نمی‌دهد و همواره خدمت به دیگران و باری از دوش دیگران برداشتن را وظیفه خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حدیث داریم «کریم» کسی است که انجام کار خیر را یک وظیفه برای خود تلقی می‌کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در قرآن کریم کرامت به عنوان یکی از صفات خداوند متعال ذکر شده است: «اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ» (آیه 3 سوره علق)، علاوه بر این، به عنوان صفت پیامبر اکرم (ص) هم آمده: «إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِیمٍ» (آیه 19 سوره تکویر)، به عنوان صفت قرآن هم آمده: «فِی صُحُفٍ مُكَرَّمَةٍ» (آیه 13 سوره عبس)، به عنوان یکی از الطاف خدا بر بندگان هم نام برده شده است: «وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی‌ آدَمَ‌» (آیه 70 سوره اسراء) ما بندگان خدا را گرامی داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: ما دوگونه کرامت داریم؛ یک کرامت ذاتی و اینکه خداوند ما را انسان آفریده و به ما عقل و شعور داده است، گونه دوم کرامت اکتسابی است که انسان‌ها باید به دنبال آن بروند و آن را بدست بیاورند.

وی افزود: بعضی صفات میان خداوند و بندگان مشترک است؛ به عنوان مثال، خداوند حلیم است و از طرفی یکی از صفات حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم هم حلیم است، وقتی این را برای خدا درنظر می‌گیریم یعنی ریشه و مبدأ آن، اما وقتی آن را برای دیگر بندگان خدا درنظر بگیریم یعنی کسی که در راستا و در طول حلم و کرامت الهی است.

این استاد حوزه با اشاره به کریم بودن ائمه معصومین (ع) گفت: در زیارت جامعه کبیره اینگونه می‌خوانیم: «عادَتُکُمُ الاحسان و سَجیَتُکُم الکَرَم»، اصلاً کرامت و بزرگواری در ذات شما وجود دارد، هرکجا سخن از کرامت و خیر است، شما منشأ و اصل و اساس آن هستید.

آیت‌الله میردامادی در گفتگو با تسنیم: دهه کرامت از افتخارات جمهوری اسلامی استعنصری که کرامت زن را خدشه‌دار می‌کند جای جشن‌های دهه کرامت در کل شهر است نه فقط مسجدتجلیل از خادمان فرهنگ رضوی در دهه کرامتبیش از 12 هزار جشن مردمی در مساجد کشور در دهه کرامت برگزار می‌شوداجرای جشن‌های مردمی کرامت در بیش از 7هزار مسجد محوری کشورحضور کاروان زیر سایه خورشید در خبرگزاری تسنیم

 

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام امام رضا (ع) حضرت معصومه (س) دهه کرامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام امام رضا ع حضرت معصومه س دهه کرامت اهل بیت علیهم السلام امام رضا ع حضرت معصومه س دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، در اسپانیا و فرانسه با اطمینان می گویند که کیلیان امباپه فصل بعد برای رئال بازی خواهد کرد.

اینکه امباپه به باشگاه پی اس جی در مورد جدایی در پایان فصل خبر داده، یک واقعیت است و اخیرا خود او نیز اذعان داشت که حتی با قهرمانی پی اس جی در لیگ قهرمانان نیز نظرش تغییر نمی کند ولی چون هنوز رئال نیز در لیگ قهرمانان شانس قهرمانی دارد، امباپه هیچ اظهارنظر رسمی در مورد پیوستنش به این باشگاه نداشته است.

دیروز وقتی از فاره در مورد انتقال امباپه و اینکه چه زمانی نهایی خواهد شد، سوال شد، او پاسخ جالبی داد: «من هیچ اطلاعی ندارم. با اطمینان می گویم که حتی خود فلورنتینو پرز نیز جوابی برای سوال شما ندارد. اگر هم چیزی بداند که معتقدم نمی داند، به کسی نخواهد گفت. این را فقط خدا می داند.»

فاره ادامه داد: «الان فقط امباپه، پدر و مادرش در مورد مقصد بعدی او اطلاع دارند و این تصمیم خودشان است. باید منتظر بمانیم تا آنها حرف بزنند.»

دیگر خبرها

  • حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند