Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با تاکید براینکه به صادرات نفت در آینده امیدوار هستم به طعنه گفت: «اگر دوستان اجازه دهند از عهده دشمنان بر می‌آییم.»

 زنگنه یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص نشست اخیر اوپک گفت: در نشست اخیر به طرق مختلف اعلام کردم که اعضای اوپک مُهر لاستیکی نیستند که پای تصمیم‌های اتخاذ شده مهر تائید بزنند و آن‌قدر درباره پرهیز از یکجانبه‌گرایی صحبت کردم که حتی به من پیغام دادند که ما پیام شما را شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درباره منشور همکاری اوپک و غیراوپک هم بیش از پنج ساعت بحث فرسایشی در همین ارتباط بین ما و یک عضو اوپک ایجاد شد و سرانجام خواسته ما پذیرفته شد که بخشی در قطعنامه همکاری قید شده است؛ مبتنی بر موادی از جمله اینکه تشکیلاتی ایجاد نمی‌شود، پیوستن به آن داوطلبانه است و ریاستش به طور گردشی تغییر می‌کند.

زنگنه در ادامه درباره سخنان وزیر نفت عربستان درخصوص نقش ایران به عنوان تهدیدکننده امنیت انرژی، گفت: ایران بزرگترین ضمانت‌کننده ثبات و امنیت انرژی در منطقه است و بزرگترین کسی که درحال برهم زدن ثبات انرژی در جهان است، آمریکاست.

او ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم و می‌گوییم نفت سلاح نیست و اگر امنیت انرژی خدشه‌دار شود، ما هم زیان می‌بینیم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون آن‌قدر قیمت نفت برایمان مهم نیست که بشکه‌های صادراتی مهم باشد.

زنگنه افزود: آمریکا اکنون بزرگترین تولیدکننده نفت دنیاست و با احتساب افزایش سه میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت این کشور در دوسال اخیر، این بازار تنها با کاهش عادی تولید اوپک جبران نمی‌شود؛ بنابراین بخشی از تحریم‌ها به آمریکا برای توسعه صنعت شیل اویل کمک می‌کند.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه افزایش قابل‌توجهی در ظرفیت پالایشی خواهیم داشت و در شرایط تحریم، همکاران صنعت پالایش ما بسیار خوب کار می‌کنند، گفت: پالایشگاه‌های نفت ما حدود یکسال است که با ظرفیت بالا کار می‌کنند و این هفته تولید بنزین ایران از ١١٠ میلیون لیتر در روز عبور می‌کند و این بالاترین رقم تاریخی ما است.

زنگنه در ادامه درخصوص نفتکش توقیف شده افزود: وزارت امور خارجه ایران مسئله نفتکش توقیف شده در جبل الطارق را با قدرت دنبال می‌کند و امیدواریم به نتیجه برسد. درباره نفتکشی که در عربستان است، توقیفی در کار نیست و با مذاکرات شرکت ملی نفتکش حل خواهد شد.

وزیر نفت همچنین با تاکید براینکه الزام استفاده از کارت سوخت از مردادماه امسال در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مشکلات تولید کارت سوخت حل شده و با دستور رئیس جمهوری هموطنان از مرداد ماه برای سوخت گیری باید از کارت سوخت استفاده کنند، اما موضوع سهمیه بندی مساله دیگری است.

وی با اشاره به برخی میادین مشترک با کشور‌های همسایه از جمله عراق خاطرنشان کرد: ما در درازمدت به فناوری نیاز داریم. طرف مقابل موظف نیست با ما کار کند؛ اگر دیر بجنبیم طرف مقابل سهم ما را هم برمی‌دارد. اینجا بحث برادری مطرح نیست. چرا؟ زیرا سوار است. دنیا دنیای قدرت است، خدا نکند آدم ضعیف شود.

زنگنه در پایان گفت: امیدوارم رادیو و تلویزیون در این شرایط سخت که ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم وقت بیشتری بدهد تا برای مردم در حدی که می‌توانیم توضیح دهیم. این طور نباشد که تلویزیون هر ۶،۷ ماه یک بار به من فرصت دهد. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 زنگنه وزیر نفت صادرات نفت نشست اخیر اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی-اسماعیلی؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید پیشنهاد بدهد

با توجه به کارنامه سعید اسماعیلی، حالا مصاف انتخابی محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی برای رسیدن به دوبنده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی قطعی است و حالا فقط سرمربی تیم ملی باید درمورد چگونگی این رویارویی پیشنهاد بدهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید اسماعیلی از ابتدای بهمن ماه، بعد از سپری کردن چند ماه محرومیت در پی تداخل دارویی، بار دیگر به تشک بازگشت.

کادر فنی تیم ملی عنوان کرده بود این کشتی‌گیر باید در هر مسابقه‌ای که در آن شرکت می‌کند، طلا بگیرد تا وارد چرخه رقابت با محمدرضا گرایی نفر اول وزن 67 کیلوگرم شود.

گرایی که کیلوهای زیادی از وزن بدنش را کم می‌کند، طی دو سال اخیر و در چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی برای مسابقات جهانی 2022 و 2023 بلگراد، صرفاً در مسابقات بین‌المللی در وزن 72 کیلوگرم کشتی گرفت تا وزن کم نکرده و یک بار در سال سر وزن قانونی کشتی بگیرد که همان رقابت‌های جهانی باشد، اما در چرخه 2024، در صورتی که سعید اسماعیلی قهرمان جام وهبی‌امره و مسابقات قهرمانی آسیا می‌شد، آنها باید با هم برای دوبنده تیم ملی در رقابت باشند که همین اتفاق افتاد و اسماعیلی هر دو مسابقه را با مدال طلا تمام کرد.

طبق چیزی که قبلاً عنوان شده، فدراسیون کشتی منتظر اعلام سرمربی تیم ملی در مورد چگونگی رقابت این دو نفر خواهد بود. اینکه آنها مسابقه انتخابی مقابل هم در داخل ایران داشته باشند و یا اینکه هر دو به یک جام بین‌المللی اعزام شوند و کشتی‌گیری که عملکرد بهتری داشت به عضویت تیم ملی درآید، چیزی است که حسن رنگرز و کادرش در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید در این زمینه به فدراسیون کشتی پیشنهاد داده و مسیر پیش روی این دو نفر برای عضویت در تیم المپیکی را روشن کند.

محمدرضا گرایی آخرین طلایی کشتی ایران در المپیک بوده که در توکیو تنها مدال طلای کشتی آزاد و فرنگی را به دست آورد.

او در سال‌های بعد از طلای المپیک، یک طلا، یک نقره و یک برنز جهانی را در مسابقات جهانی 2021 اسلو، 2022 و 2023 بلگراد در وزن 67 کیلوگرم به دست آورد و خودش توانست سال گذشته در صربستان سهمیه المپیک را هم بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • گرایی-اسماعیلی؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید پیشنهاد بدهد
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود