Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به تازگی مشخص شده است که اثرات بیماری لک و پیس به تغییرات ظاهری خلاصه نمی‌شود و می‌تواند با اختلالات داخلی همراه باشد.

به گزارش شریان نیوز،علیرضا فیروز رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران  درباره بیماری ویتیلیگو، اظهار کرد: بیماری ویتیلیگو یا به عبارتی بیماری لک و پیس از جمله بیماری‌های شایع پوستی در جهان محسوب می‌شود که حدود یک  تا ۲ درصد جمعیت جهان را درگیر کرده است؛ این بیماری باعث از بین رفتن رنگدانه‌های پوستی می‌شود که ظاهر فرد را ناخوشایند می‌کند و کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در گذشته تصور می‌شد اثرات این بیماری در اختلالات ظاهری خلاصه می‌شود، اما بررسی‌های اخیر پزشکی نشان داده است که این بیماری می‌تواند با اختلالات داخلی هم همراه باشد.

فیروز تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی محققان و پژوهشگران تا به امروز این بیماری به طور کامل شناخته نشده است و علت قطعی بروز آن را نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد این عارضه ماشی از بیماری‌های خودایمنی باشد؛ به عبارت دیگر سلول‌های ایمنی بدن رنگدانه‌های پوست را مورد تهاجم قرار می‌دهند که این مورد باعث ایجاد تغییرات ظاهری در پوست بیمار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به مشخص نبودن علت اصلی این بیماری، درمان صددرصدی و دائمی برای آن وجود ندارد، اما می‌توانیم با استفاده از دارو درمانی، نور و لیزر درمانی و حتی انجام برخی جراحی‌ها، این بیماری را کنترل کنیم.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بررسی‌ها اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که باید با مشاهده علائم بیماری هرچه زودتر و در سنین پایین‌ برای کنترل عارضه به پزشک مراجعه کرد زیرا در این صورت درمان موفق‌ و موثر است؛ متأسفانه برخی از مردم و حتی گروهی از پزشکان اعتقاد دارند که راهکاری برای درمان این بیماری وجود ندارد پس باید آن را رها کنیم و نیازی به پیگیری درمان نیست و این امر می‌تواند شرایط بیماران را سخت‌تر کند.

راهکار‌های درمانی برای بیماری ویتیلیگو

فیروز گفت: روش‌های متعددی برای کمک به این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد که سن، جنسیت، شدت بیماری و همراه بودن آن با سایر بیماری‌های زمینه‌ای نوع آن را تعیین می‌کند، هرچه فرد بیمار کم سن و سال‌تر باشد و زودتر برای درمان به مراکز مرتبط مراجعه کند، اثربخشی بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: چند سالی است که روز جهانی بیماری ویتیلیگو  برای حمایت از این بیماران در نظر گرفته شده که در ایران ۴ تیر ماه است؛ در این روز مشکلات بیماران و چالش‌های آن‌هابرای زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: همانطور که پیش از این اشاره کردیم، از روش‌های مختلفی برای درمان این بیماران استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها استفاده از دارو است، خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مدتی پیش  نمونه داخلی یکی از دارو‌های موثر در درمان و بهبود بیماری را معرفی کرد.

فیروز یادآوی کرد: ما در این مرکز تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا نه تنها  مبتلایان به ویتیلیگو بلکه همه بیماران پوستی  بهبود پیدا کنند و هرچه زودتر به شرایط عادی زندگی بازگردند.

برچسب هادانشگاه علوم پزشکی

منبع: شریان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد

گیاهان یشم قرن‌هاست که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و فواید زیادی دارند. در سال‌های اخیر، عصاره گیاه یشم در درمان تعدادی از بیماری‌ها و شرایط مرتبط با افزایش سن مؤثر بوده است. از نظر سلامت کلی ، گیاهان یشم از نظر طبیعت یین هستند و برای درمان تعدادی از شرایط کمبود یین مانند خستگی، اضطراب و بی خوابی استفاده می شوند.

خواص دارویی گیاهان یشم

گیاهان یشم حاوی تعدادی از ترکیبات فعال هستند که خواص دارویی آنها نشان داده شده است، از جمله:

کوئرستین: یک آنتی اکسیدان که می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کند

کامفرول: یک ترکیب ضد التهابی که می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند

لوتئولین: ترکیبی که می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند

گیاهان یشم همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، مس و منگنز هستند. همه این مواد مغذی برای سلامتی سالمندان مهم هستند. نشان داده شده است که گیاهان یشم در درمان تعدادی از بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن موثر هستند، از جمله:

بیماری آلزایمر: عصاره گیاه یشم می تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

بیماری پارکینسون: عصاره گیاه یشم می تواند به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

آرتریت: کامفرول، یکی از ترکیبات فعال در گیاهان یشم، می تواند به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

سرطان: برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره گیاه یشم می تواند به کشتن سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش سرطان کمک کند.

فواید گیاهان یشم

تعدادی از مطالعات برای آزمایش اثربخشی عصاره گیاه یشم در درمان بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن انجام شده است.

1. فواید گیاه یشم برای بیماری آلزایمر

یک مطالعه نشان داد که عصاره گیاه یشم می تواند به بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شد، شامل 80 نفر مبتلا به بیماری آلزایمر بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند، عملکرد شناختی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، نشان دادند.

2. فواید گیاه یشم برای بیماری پارکینسون

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره گیاه یشم می تواند به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند. این مطالعه که در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، شامل 60 فرد مبتلا به بیماری پارکینسون بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته روزانه عصاره گیاه یشم و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که عصاره گیاه یشم مصرف کرده بودند عملکرد حرکتی قابل توجهی بهتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند نشان دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد