Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: آمریکا بنابر نظریه‌های توسعه‌طلبانه و استعماری خود عادت دارد سیاست‌های تروریسم‌محور را اجرا کند از این رو بر اساس اصل ”هرکه با ما نیست ضدماست“ کشتن دشمنان خود در خاورمیانه را شروع کرد. البته این کشتن در اغلب موارد نظامی نبود بلکه در کنار اقدامات نظامی بر اقداماتی تمرکز کرد که در ذات خود حامل مفاهیم تروریسم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تروریسم لزوما نظامی و سازمان یافته نبود بلکه پیامد‌های تروریسم سیاسی و اقتصادی برای ملت‌ها دردناک‌تر است.

در ادامه این مطلب آمده است: مقامات آمریکایی احساس می‌کنند کشور‌ها باید از سیاست واشنگتن اطاعت و اوامر ساکن کاخ سفید را اجرا کنند از این رو شاهد جنگ‌های زیادی در عراق و یمن و لبنان و سوریه با مسئولیت مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا بودیم.

بی‌شک شمردن جنگ‌های واشنگتن کاری دشوار است، اما باید به این نکته اشاره کرد که دموکراسی آمریکا دروغین و بر اساس خونریزی و تروریسم است. این دموکراسی، خود به سربازان آمریکایی اجازه می‌دهد هر جا که حضور دارند و آن را اشغال کرده‌اند به کشتن شهروندان و تجاوز به زنان و به خدمت گرفتن کودکان به صورت غیرمستقیم و از طریق نایبان خود رو بیاورند و با وجود اثبات نقش داشتن آن‌ها در قتل شهروندان بی‌گناه و بی‌دفاع، وقاحت دموکراسی آمریکا باعث تبرئه این قاتلان و جنایتکاران شد.

به عنوان مثال دو روز قبل در پایان یک دادگاه نظامی در ایالت کالیفرنیای آمریکا یک افسر نیرو‌های ویژه وابسته به نیروی دریایی آمریکا از اتهام قتل یک جوان اسیر که از ناحیه ساق پا مجروح بود در ماموریتی در سال ۲۰۱۷ در عراق آن هم بعد از دو هفته محاکم، تبرئه شد.

نام این قاتل ادوارد گالاگر ۴۰ ساله است که به همراه سایر سربازان در کنار جسد جوان عراقی عکس دسته جمعی گرفته است، اما وکلای مدافع او مدعی شدند هدف او از گرفتن این عکس‌ها تقویت روحیه تیم و افزایش عمق دوستی بین خود با اعضای واحد تحت امرش بوده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است که گالاگر در مقابل اعضای واحد تحت امر خود به تعداد کسانی که آن‌ها را کشته است از جمله تعدادی زن، افتخار می‌کرد. تعدادی از اعضای پارلمان آمریکا پویشی برای آزادی گالاگر به راه انداختند که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پرچمدار آن‌ها بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم وارد میدان شد و اعلام کرد در صورتی که دستگاه قضایی گالاگر را محکوم کند برای او عفو ریاست جمهوری صادر خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت امده است: هرکس تصور کند این قاتلان، خودسرانه جنایت می‌کنند متوهم است؛ زیرا دستور قتل به صورت مستقیم از سوی دونالد ترامپ صادر می‌شود که به سربازان آمریکایی اجازه استفاده از تروریسم را با هدف تسلیم و مطیع کردن دشمنان می‌دهد و بزرگ‌ترین تناقض در این است که با وجود اثبات این جنایات، روزنامه نیویورک تایمز نوشت ترامپ تهیه پرونده‌هایی را برای عفو تعدادی از نظامیان آمریکایی که متهم یا محکوم به ارتکاب جنایت‌های جنگی هستند خواستار شده است از جمله سربازی که قرار است به اتهام شلیک به شهروندان بی‌گناه در طول خدمت خود در عراق محاکمه شود.

رای الیوم در ادامه نوشت: جنایت‌های آمریکا از عراق تا افغانستان و اکثر کشور‌های خاورمیانه قابل شمارش نیست. نزدیک‌ترین نمونه آن سوریه و تروریسم آمریکا در آن است چنان که کشتار شهروندان در رقه سوریه و شهر دیرالزور در حد جنایات جنگی است. همه این اقدامات به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد و نیازی نیست که بگوییم واشنگتن خود، سازمان‌های تروریستی را ایجاد کرده و دست آن‌ها را در سوریه و عراق و یمن باز گذاشته است تا بهانه‌ای برای تحقق تروریسم و خون‌ریزی‌های خودش باشد.

گزارشی موجود است که تاکید می‌کند واشنگتن بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار عراقی را کشته یا موجب کشته شدن آن‌ها شده است که نیمی از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند. قبل از آن اعمال تحریم‌ها را در دهه ۹۰ آغاز کرده بود، قبل از آن که جامعه مدنی عراق را با حمله غیرقانونی خود به آن در سال ۲۰۰۳ ویران کند و صد‌ها هزار نفر را به کشتن دهد و باعث بروز جنگ داخلی و تولد سازمان تروریستی داعش شود. گزارش‌هایی هم وجود دارند که تاکید می‌کنند واشنگتن نزدیک به صد‌ها هزار سوری را به صورت مستقیم و صد‌ها هزار نفر دیگر را از طریق سازمان‌های تروریستی کشته است.

در انتهای این مطلب آمده است: ملاحظه می‌شود که تاریخ واشنگتن مملو از تروریسم است. این تروریسم فقط مخصوص یکی از رؤسای جمهور کاخ سفید نیست بلکه همه رؤسای جمهور آن پرونده‌هایی مملو از تروریسم ثابت شده دارند تا به این ترتیب دموکراسی تروریسم آمریکا که خون‌ریزی و قتل را سرلوحه خود قرار داده است روشی آشکار برای سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و جهان باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه

سیروس نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد قابل توجه جوجه‌ریزی در واحد‌های تولید مرغ استان کرمانشاه در سال گذشته، گفت : میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های تولید مرغ استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد ۳۲.۳ درصدی داشته و استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را از حیث افزایش جوجه‌ریزی در سالن‌های تولید مرغ در کشور در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.

نوروزی افزود: در حالی که سال ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های تولید مرغ استان صورت گرفته بود، این آمار در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار قطعه رسید.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به افزایش ۵۲ درصدی جوجه‌ریزی صورت گرفته در سالن‌های تولید مرغ استان در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته داشت و گفت: فروردین امسال شاهد جوجه‌ریزی ۱.۴ میلیون قطعه‌ای در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تسهیل صادرات مرغ از استان کرمانشاه به کشور عراق و به طور خاص به اقلیم کردستان عراق، گفت: توجه به صادرات مرغ زمینه ساز توسعه و رونق صنعت مرغداری در استان کرمانشاه خواهد شد. کرمانشاه به دلیل هم‌مرز بودن با کشور عراق و نیز فاصله مسافتی کم با اقلیم کردستان عراق ظرفیت‌های خیلی خوبی برای صادرات مرغ دارد که تاکنون مغفول مانده است.

نوروزی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای صادرات مرغ با استاندارد‌های لازم به کشور عراق نداریم، افزود: سردخانه‌های مخصوص کشتار صادرات محور در استان وجود دارد و امکان صادرات مرغ منجمد را هم به کشور عراق داریم.

وی افزود: گرچه اولویت ما، تامین مرغ مورد نیاز مردم استان و استان‌های داخلی است، اما محدودیتی هم برای صادرات مرغ به کشور عراق نداریم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون امکان صادرات مرغ از مرز‌های استان کرمانشاه به کشور عراق وجود دارد و سال گذشته نیز مواردی از صادرات مرغ دیگر استان‌ها از طریق مرز‌های استان کرمانشاه را به کشور عراق داشتیم، اما تاکنون هیچ صادراتی از تولیدات استان به کشور عراق نداشته ایم.

نوروزی با بیان اینکه به دنبال توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در استان هستیم، گفت: بدون هیچ محدودیتی هرگونه طرح توسعه و احداث واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در استان پذیرفته می‌شود و ضمن تسهیلگری در صدور مجوز برای متقاضیان، تسهیلات بانکی با شرایط ویژه نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نوروزی اشاره‌ای هم به تولیدات مرغ استان کرمانشاه داشت و گفت: روزانه به طور متوسط ۲۵۰ تن مرغ در استان کرمانشاه تولید می‌شود، در حالی که نیاز روزانه استان به مرغ بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است و به طور متوسط روزانه حدود ۷۰ تن مازاد تولید مرغ در استان داریم.

 نوروزی گفت: استان کرمانشاه ۵۵۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی حدود ۱۰ میلیون قطعه با تولید سالانه ۷۰ هزار تن گوشت مرغ دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی