Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@11:41:32 GMT

حرکت جهادی در سینماسازی چگونه محقق میشود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۰۵۵۷

حرکت جهادی در سینماسازی چگونه محقق میشود؟

محســن مؤمنی شــریف، رئیس حوزه هنری در جایــی با نقد گرایش جماعتی از ســینماگران به تولید فیلم‌های ســخیف و رواج این گونه تولیدات و ممانعت اکران فیلمهای ناشایست در سینماهای حوزه هنری و با یادآوری این نکته که هدف حوزه از ســینماداری تجارت نیست، از جهاد در سینماســازی سخن گفته است.

جبارآذین/

محســن مؤمنی شــریف، رئیس حوزه هنری در جایــی با نقد گرایش جماعتی از ســینماگران به تولید فیلم‌های ســخیف و رواج این گونه تولیدات و ممانعت اکران فیلمهای ناشایست در سینماهای حوزه هنری و با یادآوری این نکته که هدف حوزه از ســینماداری تجارت نیست، از جهاد در سینماســازی سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان سخنان رئیس حوزه هنری نکات ارزشمندی وجود دارد که میتواند حاکی از پایبندی حوزه به ارزشها و آرمانهای جامعه باشد.

 با این حال نوعی ساده‌نگری و غفلت هم در اظهارات او به چشم میخورد که جای نقد و بحث دارد. سینمای بیمار ایران به صدها درد و مرض مبتلا شده است که حاصل نگرش‌ها و عملکردهای غلط مدیران سینما، کوتاهی و غفلت ســازمان‌هایی مانند حوزه هنری ارزشمدار است.

سینماسازی گرچه از نیازهای مهم و مبرم سینمای ایران است اما مهمتر از آن تولید خوراک مناسب برای سینماست. حتی چنانچه در سراسر کشور صدها سالن سینمای دیگر هم ساخته شود، وقتی فیلم‌های مناسب و مردمی در کشور تولید نشود، سینماســازی اقدامی عبث خواهد بود.

 از این رو همانگونه که مؤمنی شریف هم متذکر شده و از اکران فیلم‌های مغایر با فرهنگ جامعه در ســینماهای امانت مردم در دست حوزه خودداری میکند، باید همت و عزم تمام دستگاه‌ها و جریان‌های سینمایی معطوف به تولید و رونق فیلم‌های خوب و بامحتوا باشد.

 عنصر مهمی که خود حوزه هم در پرداختن به آن با توجه به میزان بودجه و امکانات قابل توجهش، غافل و یا کم کار است. در واقع سینمای ایران به دلیل کرسی‌داری افراد اشتباهی به جای متخصصان و کارشناسان و سیاســت و تجارت پیشگی و اجازه فعالیت به باندهای مافیایی و قبیله پول‌شــویان و ابتذال‌گراها از مســیر اصلی و همسویی با مردم و نیازها و انتظارهای مخاطب دور افتاده و با تخریب دستاوردهای سینما و فرهنگ و هدر دادن بیت‌المال دچار بیماری‌های مهلک شده است.

 به همین دلایل، امثال حوزه هنری چنانچه در ارزش‌مداری خود استوارند، افزون بر پرهیز از هر گونه همکاری و شــراکت با ســازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های سوداگر و جشنواره‌های بدون ثمر و بودجه‌خواران باید با همت و صدای بلند و اهداف و برنامه درســت فرهنگی و سینمایی در راه پاک و سالم‌سازی سینما گام بردارند.

به عبارتی حوزه هنری به جای تلاش صرف برای تأسیس و رونق سالن‌های سینما باید در سینماسازی سهیم باشد، یعنی در احیا و ایجاد سینمای ملی، مردمی و تولیدات مقبول استاندارد و مطلوب کوشش کند، در غیر این صورت حرف‌های شیرینش شعار و عملکردش کوفتن آب در هاون خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جبار آذین سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه

فرماندار شهرستان اردستان، گفت: اصحاب رسانه خوبی در شهرستان داریم و انقلابی بوده و زحمت می‌کشند و اطلاع‌رسانی‌های خوبی داشتند و از این رو شعار سال در اردستان محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید محمدهادی احمدی طباء بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار معنویت، اظهار داشت: سال گذشته با تمام فراز و نشیب‌ها سال خیلی خوبی بود و تلخی و شیرینی‌های زیادی داشت که می‌توان گفت بعضی از پروژه‌ها بعد از چهار سال، هشت سال و گاهی 12 تا 15 سال افتتاح شد و این یک اتفاق خیلی خوب بود.

وی افزود: بازگشایی استخر شنای اردستان را بعد از پنج سال شاهد بودیم و دیگر اینکه پیگیری برای طرحی که شش سال به تعویق افتاده بود انجام شد و گرفتن مجوز هتل سایبان کویر اردستان بعد از هشت سال همگی در سال گذشته محقق و موضوع بازگشایی سالن ورزشی شهر مهاباد بعد از سه سال انجام شد.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: رشد هفت درصدی بیمه اجباری و رشد 23 درصدی در حوزه حرف و مشاغل آزاد از فعالیت‌های دیگر سال گذشته بود و در موضوع فعالیت‌های فرهنگی و یادواره شهدا بالغ بر 200 یادواره شهدا و برنامه شهدا داشتیم که هم از فرمانده سپاه و بنیاد شهید و ایثارگران تشکر می‌شود و هر دو روز یک رویداد فرهنگی در حوزه شهدا برگزار شد.

وی در خصوص حوزه فعالیت مسکن در سال گذشته، ابراز داشت: مقدار 39 هکتار الحاق زمین در شهر اردستان محقق شد و در حوزه جوانی جمعیت دو سری زمین واگذار شده و در شهر مهاباد بیش از 200 قطعه پلاک در حوزه نهضت ملی تحویل افراد شده و در شهر زواره هم موضوع کریمان زواره که دو سال با سنگ‌اندازی بعضی از آقایان مسکوت مانده بود در شش ماه سقف و ستون پیشرفت خوبی داشته و در موضوع سفت‌کاری هم پیشرفت 80 درصدی داشته است.

احمدی‌طبا بیان کرد: حضور مردم در رویدادهای مختلف همچون روز قدس، راهپیمایی 22 بهمن و راهپیمایی جاماندگان اربعین و انتخابات ستودنی بود و اتفاقات خیلی خوبی هم در موضوع بارندگی‌های شهرستان شاهد بودیم که طبق اطلاعات اداره هواشناسی اردستان در 50 سال گذشته یک رکورد بوده که در 48 ساعت بیش از 70 سانتیمتر برف قبل از انتخابات آمد و نکته مهم آن این بود که همه روستاها در زمان انتخابات با فعالیت جهادی راه آن باز شد و همه توانستند رأی بدهند و شهرستان اردستان رتبه دوم استان را در خصوص مشارکت در انتخابات با 84 درصد کسب کرد.

فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه مسئولان شهرستان رئیس نشدند که پشت میز بشینند، تاکید کرد: همه در وسط میدان هستند و این موضوع را در زمان انتخابات ثابت کردند تا بتوانند فارغ از اینکه چه کسی انتخاب بشود یک انتخابات سالم و با امنیت را انجام دهند و این‌ها شیرینی‌های سال گذشته اردستان بود و تلخی آن سیل سال گذشته در روستای نهوج بود که سه نفر را از دست دادیم و تصادفات رانندگی که افزایشی بود.

وی همچنین با اشاره به سال جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: همه هم و غم مدیران باید بشود مردم و برای مردم کار کنند و تلاش داشته باشند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و امسال فرمایش رهبر انقلاب اسلامی به تمام معنا باید در اردستان اجرایی شود و مجموعه‌های خاص باید در این خصوص قرارگاه تشکیل دهند و ادارت صمت، جهاد کشاورزی، میراث و اداره تعاون باید بیش از گذشته فعالیت کنند و با مشارکت مردم اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.

احمدی‌طباء افزود: اصحاب رسانه خوبی در شهرستان اردستان داریم و انقلابی بوده و زحمت می‌کشند و اطلاع‌رسانی‌های خوبی داشتند و در سال گذشته فعال بودند و امسال امیدآفرینی را در دستور کار قرار دهید و مدیران جهادی هم باید وسط میدان باشند و در کف میدان موقعیت ها را بشناسند و درک کنند و برای مردم کار کنند.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
  • آخرین وضعیت بازیگر پیشکسوت در بیمارستان
  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است