Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: ایجاد کمیته ایمنی یکی از فعالیت ها برای استان های گردوغبار خیز است به معنای این که این کمیته تشکیل جلسه بدهد و چند حوزه را مدیریت کند مانند جمع آوری آمار و اطلاعات افراد آسیب پذیر است و توصیه‌های بهداشتی لازم را به مردم ارائه دهند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درخصوص گرد و غبار سیستان و مشکلات به جود آمده برای مردم این شهر‌های این استان گفت: هرساله بحث طوفان شن یا باد‌های موسم به باد‌های ۱۲۰ روزه را در استان‌های سیستان و شرق استان کرمان داریم و از ابتدای خرداد تقریبا این باد شروع شده است و تا این لحظه که با هم صحبت می‌کنیم ۳۰۲ نفر به دلیل مشکلات عموما تنفسی و قلبی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۷۷ نفرپس از دریافت ارائه خدمات ترخیص شدند و ۲۵ نفر به مراکز زابل و ۶ نفر در مرکز بهداشتی زهک بستری هستند، عموما استان‌های درگیرسه استان هستند که شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و استان کرمان می‌شوند که همانطور که اطلاع دارید تقریبا ۱۸۱ کیلیومتر مربع مساحت این مناطق به حساب می‌آید که درگیر باد‌های ۱۲۰ روزه می‌شوند و تراکم زیستی نیز در این مناطق ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع است که باید بگوییم برای این مساحت و این تعداد ۲۰۸ مرکز درمانی و پایگاه بهداشت و نزدیک ۹۰۰ خانه بهداشت وجود دارد و ۲۱ بیمارستان نیز مریض‌های این بیماری‌ها را پذیرا هستند.
خالدی عنوان کرد: اگر بخواهیم به صورت مراجعات صبحت بکنیم باید اشاره کنیم که بیشتر مراجعان در تیر ماه صورت گرفته که ۲۷۲ نفر فقط در ۲ ماه تیر و خرداد به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای این اتفاق ۲ کار انجام شده است که یکی ایجاد کمیته ایمنی است به معنای این که این کمیته تشکیل جلسه بدهد و چند حوزه را مدیریت کند که آن مسایلی مانند جمع آوری آمار و اطلاعات افراد آسیب پذیر است و توصیه‌های بهداشتی لازم را به مردم ارائه دهند و بعد بستگی به شدت حادثه دارد که اقدامات لازم را انجام بدهند مانند تعطیلی مدارس و ... همچنین آموزش چهره به چهره به افرادی که در معرض خطر هستند و تبلیغات در صداوسیما تا اطلاعات لازم را به افراد برسانیم.
سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مردم در این استان‌ها اضافه کرد: اگر هموطنان توصیه‌های لازمی که وزارت بهداشت دارد را رعایت کنند مطمنا مشکلات کمتری خواهند داشت مانند اینکه افرادی که مشکلات تنفسی دارند کمتر خارج از خانه باشند، افراد حتما جلوی بینی و دهان خودشان را با دستمال مرطوب بپوشانند و اگر کسانی که دچار حمله قلبی و حمله آسمی هستند و مجبور هستند در این شرایط تردد کنند بلافاصله دارو‌های خودشان را مصرف کنند و بعد با اورژانس تماس داشته باشند تا همکاران بنده بتوانند درمان این افراد را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آغاز کنند.
خالدی تصریح کرد: توصیه بعدی به همکاران خودمان در مراکز اورژانس و درمانی است، زیرا بیماران تنفسی و بیماران قلبی به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید مقداری بی قرار و عصبانی هستند که ابتدا باید مشکل این دسته افراد را برطرف کنند اگر درد دارند درد را مرتفع کنند اگر تنگی نفس دارد تنفس آنان را عادی کنند و بعد یک مقداری به صعه صدر بیشتری به افراد رسیدگی کنند، زیرا عموما کسانی دچار این مشکل می‌شوند که سابقه بیماری قلبی و تنفسی شدید دارند و لازم است با توجه بیشتری معاینه شوند.
وی درباره میانگین سنی افرادی که در گرده و غبار دچار مشکل می‌شوند ادامه داد: ما در ۲ گروه بیشتر بیمار داریم و اگر الویت بندی کنم افرادی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی دارند در رتبه اول هستند و بعد افرادی که رنج سنی بالای ۵۰ سال دارند بیشتر در معرض خطر می‌باشند؛ مشکلات در گروه سنی اطفال هم مشاهده شده است، اما خیلی کمتر، زیرا کودکان بدن مقاوم تری دارند یا بیشتر در منزل هستند طبیعتا افراد بالای ۵۰ سال با سابقه بیماری قلبی و تنفسی خیلی بیشتر در معرض خطر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان سیستان کمیته ایمنی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: چهار فیلم کوتاه داستانی امسال با موضوع اجتماعی در این دفتر تولید و آماده نمایش شده است.

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم ها شامل دوراهی، ژیان، سکالا و پاک کن هستند که فیلم سازان جوان مهابادی آنها را تولید کرده اند.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم کوتاه داستانی "دوراهی" با موضوع پسر بچه ای که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می دهد، به نویسندگی و کارگردانی "شیدا فرجاد" و فیلم‌کوتاه داستانی " ژیان" با موضوع پاکبانی که برای تسکین رنج‌ ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد، به نویسندگی و کارگردانی "محمد ادیب خضر زاده" تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: همچینن فیلم کوتاه داستانی" سکالا" با موضوع ازدواج و روایت جوانی که برای خواسته های همسر آینده اش تلاش می‌کند به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی "کامیار قادری" تولید شده است.

بایزیدی افزود: فیلم کوتاه "پاک کن" هم داستان‌ مردی را روایت می‌کند که درحال تکمیل‌کردن و نوشتن ‌رمان است که طی ‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود که نویسندگی و کارگردانی این اثر را "علی امینی نیا" انجام داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعهای مختلف در این دفتر تولید شده‌ بود.

دیگر خبرها

  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • اخبار رسمی کالابرگ را تنها از مراجع رسمی وزارت رفاه دنبال کنید
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی