Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@04:40:47 GMT

وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۱۴۲۵

وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸

ایران را می توان جزو دسته کشورهایی دانست که دارای شرایط مناسب برای رشد خرما می باشد. این شرایط چنان هماهنگ و تامین شده جهت رشد خرمای مرغوب می باشد که می توان گفت شاید در هیچ کجای دنیا به چنین هماهنگی و فراهم آوری شرایط مناسب اشاره نشده است.

از آنجا که این شرایط زمینه را برای رشد بهتر و بیشتر انواع خرماها در ایران فراهم می آورد، لذا می توان بهترین و مرغوب ترین محصولات را از آن خود ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرما پیارم و خرما مضافتی از جمله خرماهای تولیدی ایران هستند که در جهان طرفداران زیادی دارد.

به همین جهت نمونه خرماهای مرغوب ایرانی را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت زیرا محل کشت و شرایط مهیا شده جهت رشد این نوع خرما ها فقط در زمین های برخی نقاط ایران امکانپذیر است و کشت حاصلخیز و مفید را دربردارد.

کشورهای بسیاری در صدد آنند تا بتوانند بخشی از مرغوبیت خرماهای تولیدی ایران را در تولیدات خود محقق سازند ، درصورتی که این امر ممکن نخواهد بود و علت آن جز شرایط مناسب کشت نمی باشد.

از آنجا که خرید خرما توسط کشورهای اروپایی از ایران همیشگی بوده، اکثریت این کشورها به دنبال کیفیت و طعم خاص و منحصر بفرد خرماهای ایرانی می باشند. حال جالب است بدانید  کشوری مانند هند بیشترین خرید خرما را از ایران داشته و دارد. این کشورها از آن جهت به دنبال خرید خرما از ایران هستند که چون در کشورهای اروپایی شرایط مناسب آب  و هوایی کافی وجود ندارد، لذا زمینه برای کشت و پرورش خرما امکان ندارد. به همین جهت نه تنها در تناژهای بالا بلکه حجم انبوه و به صورت عمده خرما را خریداری می کنند تا ضمن اینکه جوابگوی نیازهای کشور خودشان باشد، بتوانند به سایر کشورها نیز صادر نمایند.

از این رو شرکت های زیادی در زمینه خرما فعال اند .

صادرات خرما در سال 98

با توجه به وضعیت کشور و همچنین تولید خرما انتظار می رود حجم خرمای صادراتی در سال 98 بیشتر از سال های گذشته باشد .

هر چند که مناقشات سیاسی و مشکلات موجود که بر سر راه تجارت ایران با سایر کشور ها وجود دارد به صادرات خرما نیز لطمه زده است اما با این حال امیدواریم که در سال 98 شرکت های داخلی بتوانند با سایر کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند .

بررسی شرکت های صادرات خرما

اما سوال مهم اینجاست که شرکت خرما باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا ضمن برانگیختن اعتماد مردم و جلب رضایت آنها، بتواند در مدت زمانی طولانی محصولات مرغوبی را دراختیار آنها قرار دهد ؟

این ویژگی ها را می توان به صورت زیر عنوان نمود :

دارا بودن تمامی استانداردهای وزارت بهداشت داشتن کلیه مجوزهای ملی و بین المللی و نشان حلال قابلیت ارسال سفارش به میزان بالا دارای بسته بندی با رعایت کلیه ی موازین صادراتی دارا بودن مجوز رسمی از وزارت صنعت ومعدن و تجارت مجهز بودن به سردخانه های اختصاصی جهت نگهداری محصولات خرما تضمین کیفیت محصولات داشتن قابلیت وکیوم محصولات

همین مختصر ویژگی هاست که منجر می گردد تا شرکتی در امر صادرات موفق گردد و پیشرفتی چشمگیر داشته باشد.

به علاوه باید کارشناسان یک شرکت به بازارهای جهانی ، تجارت بین الملل و همچنین قوانین حاکم بر واردات و صادرات کشور ها تسلط کافی داشته باشند .

به روز بودن بسته بندی و همچنین طراحی های جذاب نیز در فروش بین المللی و صادرات نقش مهم و پررنگی دارد .

خرمای ایران در سال های گذشته به دلیل ضعف صادرات بیشتر به صورت فله صادر میشد و نامی از ایران بر این محصول با ارزش نبود ، امروزه صنعت بسته بندی پیشرفت چشمگیری داشته است به نحوی که بسته بندی های جذاب و متنوع زیادی طراحی شده است .

شرکت خرمای کریستال با توجه به سابقه حضور چندین ساله در صادرات خرما و بسته بندی وتامین خرما و همچنین با داشتن تمامی ویژگی های یک شرکت برتر صادرات، توانسته به اغلب نقاط جهان خرما صادر کند.

همچنین یکی از مزایای همکاری با شرکت ما انجام کلیه ی مراحل ترخیص از گمرک توسط کارشناسان شرکت می باشد به نحوی که خریدار می تواند به راحتی خرما را گکرک ترخیص نماید .

باتوجه به این امر، شرکت کریستال  توانسته ضمن ارائه و فروش خرمای درجه یک و مرغوب در بسته بندی های زیبا و به روز، در زمره شرکت های برتر امر صادرات قرار گیرد. درنهایت می توان گفت این شرکت تنها شرکتی است که دارای گواهی RBC (مجوز خرده فروشی) در انگلستان و همچنین 6 گواهی نامه بین المللی ایزو از ایتالیا می باشد .

کریستال با داشتن سردخانه های اختصاصی در شهرستان های بم و تهران توان تامین انواع خرما در تناژ های مختلف را دارد و همچنین به دلیل حذف واسطه ها از نگهداری وفروش خرما می توانید خرما را در تناژ دلخواه با قیمت مناسب از شرکت ما تهیه نمائید  .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خرما صادرات تولید خرما خرما مضافتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در خصوص آخرین وضعیت برق رسانی به روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی و سخت بودن امدادرسانی، هم اکنون وضعیت مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی برق در ابتدای حادثه، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵ روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق دار خواهند شد.

به گفته مصطفی رجبی مشهدی تمام نیرو‌های عملیاتی و فنی در استان بسیج شدند تا مشکل هر چه سریعتر برطرف و مناطق سیل زده برق دار شوند. در مناطقی که امکان مانور در شبکه وجود داشته، از این طریق برق شبکه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیرتصریح کرد: با رفع انسداد جاده‌ها توسط تیم‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی و مهیا شدن امکان حضور تیم‌های عملیاتی صنعت برق، مسئله روستا‌های باقی مانده به سرعت رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • توان موشکی ایران بیش از وضعیت وعده صادق است
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا