Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: موضوع توسعه در کشور تاکنون به طور نامتوازن بوده است و در این راه به مفهوم آمایش سرزمین توجهی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی قاسمی شامگاه -یکشنبه۱۶ تیرماه- در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: امروز موضوع توسعه در کشور به طور نامتوازن انجام شده و تاکنون چندان به مفهوم آمایش سرزمین توجهی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم توجه به آمایش سرزمین افزود: آمایش سرزمین سه ضلع دارد که اگر این سه ضلع شکل نگیرد مثلث توسعه ایجاد نخواهد شد.  انسان، محیط و فضا، منابع و امکانات همگی از اضلاع سه گانه مثلث آمایش هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به عدم تناسب ضلع انسان و تناسب جمعیتی با منابع و امکانات اظهار کرد: در چنین شرایطی باید به شهرداران و دهیاران خداقوت گفت و باید به ظرفیت همکاری و هم افزایی بیش از گذشته توجه کرد و موازی کاری ها و کارهای نامرتبط در روستاها را کاهش داد و از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید به نیروی انسانی و شوراها که برآمده از نیروی مردمی هستند توجه کرد، تصریح کرد: ایجاد توسعه پایدار در روستاها، اقتصاد شهر را مهیا می کند و باید برای مردم روستاها زمینه های زندگی خوب، امید و رضایتمندی را فراهم کنیم چرا که امروز روستاها با چالش هایی جدی مواجه هستند.

قاسمی با انتقاد از برخی کم کاری ها در روستاهای استان گفت: طرح های هادی به خوبی در روستاها اجرا نشده است که در این امر بنیاد مسکن، اعضای شوراها و بخشداری ها دخیل هستند و باید با توجه به محدودیت منابع مالی موضوعات و پروژه هایی انتخاب شوند که عامل سلامت، پیشرفت و بهبود معیشت مردم و وضع محیط زیست باشند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش امید به زندگی در مردم روستاها تصریح کرد: امروز روزِ امتیازخواهی مجموعه ها نیست، اگر مسئولیت قبول کردیم باید کاردان باشیم و در کارها دقت لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با تاکید ویژه بر لزوم آموزش شوراها و بخشداران و دهیاران، اظهار کرد:  آگاهی و دانش چراغ راه ماست و در این راه باید به مباحث آموزشی برای بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها توجه ویژه ای داشت چرا که توجه به این موارد خود عامل دقت، سرعت و موفقیت در کارها خواهد بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان توسعه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • «متاورس» بازگشته است
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد