Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:49:23 GMT

هم افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۱۹۹۲

هم افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش تقویت شود

سرهنگ مهجوری گفت: هم افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ « محمد مهجوری» شامگاه گذشته (16 تیر) در گردهمایی و هم اندیشی مربیان طرح شهید بهنام محمدی در شازند، که با حضور برخی مسئولین استانی و شهرستانبرگزار شد، گفت: طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت نوجوان طراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه ناحیه شازند، با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است، افزود: هم‌افزایی میان بسیج و آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت شود و دانش آموزان بیش از پیش بتوانند در فعالیت های بسیجی شرکت کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در طرح شهید «بهنام محمدی» از هر مسجد دو یا سه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی به مدرسه می‌روند که آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

 

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی سه گام اصلی علمی، دین مداری دانش آموزان و ارتباط با مساجد است، خاطر نشان کرد: مقاطع دیگر تحصیلی در سال‌های آینده به طرح اضافه می‌شوند و جامعیت طرح تکمیل خواهد شد.

 

سرهنگ مهجوری با اشاره به اینکه تربیت نباید فقط در مدرسه و توسط معلم انجام شود افزود: با توجه به سه رکن مدرسه، خانواده و مسجد می توان به نوجوان تراز اسلامی رسید.

 

فرمانده سپاه ناحیه شازند مسجد را تنها نهاد در بین تمام ادیان دانست که انسانها فارغ از سن، تحصیلات و جایگاه جامعه در کنار هم رشد می کنند و گفت: نوجوان تراز اسلامی عالم، عاقل و اهل فکر است و داشتن روحیه جهادی، مسئولیت پذیری، دین مداری، بلند همتی، کارآمدی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های این نوجوانان است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینه برای تربیت نوجوان طراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی در وی به وجود بیاید، خاطر نشانکرد: این فرد باید عالم و اهل فکر، دین‌مدار، انقلابی و آگاه و کارآمد و توانمند باشد و تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلندهمتانه باشد.

 

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند موجب ساخت محله اسلامی شود.

 

 

وی اظهار کرد:  با اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس می خواهیم در هر مدرسه یک مربی و یک روحانی که امام جماعت مدرسه است داشته باشیم و افرادی که از مراحل توجیه، گزینش و آموزش گذشته‌اند،‌ هر کدام سرگروه یک پایه از مدرسه می‌شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف سازماندهی فعالیت های تربیتی در شهرستان شازند و به منظور تکمیل فرایند آموزش در خانه، مدرسه و مسجد با تأکید بر تربیت نوجوان انقلابی اجرا خواهد شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جنوب کرمان قم خراسان جنوبي بیرجند جشن های دهه کرامت خطبه نماز جمعه نماز جمعه شبستان یزد مهجوری شازند سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان