Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بهزیستی گفت:در حال حاضر در یک مرکز نگهداری بیماران معلولین ذهنی در شمال شرق تهران دچار چالش هستیم، که این ملک متعلق به بانک ملی است. تاریخ انتشار: 10:12 - 17 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۱۸۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اخیرا ۱۱ مدرسه در استان تهران اخطار پلمپ گرفته اند، با پیگیری خبرنگار میزان از سازمان بهزیستی متوجه شدیم که این سازمان هم با این چالش مواجه شده و از مراکز نگهداری معلولین ذهنی این سازمان دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید صلاح الدین فاطمی نژاد، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بهزیستی، در رابطه با پلمب مراکز بهزیستی و مشکلات مراکز نگهداری معلولین تحت نظر این سازمان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، گفت: در حال حاضر یک مرکز نگهداری بیماران معلولین ذهنی در شمال شرق تهران وجود دارد، که متعلق به بانک ملی است.

بانک ملی حکم خلعیت موسسه معلولین را گرفته است

مدیر کل دفتر حقوقی در ادامه توضیح داد: بانک ملی حکم خلعیت این موسسه را گرفته است، اگر بانک بخواهد این حکم را اجرا کند، بهزیستی با چالش مواجه خواهد شد. چنین مواردی در سازمان بهزیستی نه تنها در تهران بلکه در کل کشور وجود دارد.

اختلافات بهزیستی با بنیاد مستضعفان مربوط به ملک است

وی در توضیح سایر چالش‌های بهزیستی با دیگر نهادها افزود: بهزیستی با نهاد‌های مختلفی درگیر چالش است، مثلا نمونه بارز آن بنیاد مستضعفان است که اختلافاتی با این نهاد داشتیم و هنوز هم داریم، ولی اختلافی که منجر به پلمب شود،  نداشته ایم. بیشتر اختلافات بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان مربوط به ملک است، ولی تا الان سعی بر همکاری و تعامل بوده است که این اختلافات با شرایط خاصی که سازمان بهزیستی دارد با مدارا یا توافق حل می‌شود.

صلاح الدین فاطمی نژاد بیان کرد: مورد اورژانسی سازمان بهزیستی فقط همان موسسه شمال شرق است که خیلی تلاش کردیم که آن را به نام دولت یا سازمان تعاون بهزیستی تغییر مالکیت دهیم که از این طریق حق استفاده به موسسه واگذار شود که تا به امروز در این امر موفق نشدیم.

وی در پایان تصریح کرد: بانک ملی مالک است و بر اساس قانون تشکیلات اختیاراتی در باره ملک خود دارد. انتظار ما از وزارت دارایی این است که بین ما و مدیر بانک میانجیگری کند که این ملک به وزارت تعاون و سازمان بهزیستی واگذار شود و از طرفی هم سازمان بهزیستی حق استفاده را به موسسه معلولین بدهد که بی خانمان نشوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلول معلولان ذهنی بهزیستی بنیاد مستضعفان بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایات شهروندان از کلاهبرداری که با برداشت مبالغی از کارت عابر بانک آن‌ها، نیرو‌های پلیس دست به کار شدند.

وی بیان کرد: ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی به دست آوردند که متهم به صورت زنجیره‌ای اقدام به برداشت مبلغ و خالی کردن حساب کارت‌های عابر بانک که شهروندان با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز می‌کند. 

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از بررسی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته در اطراف دستگاه‌های عابر بانک، کلاهبردار شناسایی و دستور دستگیری وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در گشت زنی‌های هدفممند شناسایی و دستگیر شد اصافه کرد: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی برای تکمیل تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی تهران شد. 

سرهنگ نادری در پایان به مردم به توصیه کرد: هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز حتما از دریافت کارت عابر بانک از دستگاه خودپرداز مطمئن شده و سپس اقدام به ترک محل کنید و از اعلام رمز کارت عابر بانک به افراد غریبه خودداری کنید. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم