Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بیان اهمیت دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در جامعه و صنعت گفت: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای انتقال یافته‌های پژوهشی و کسب دانش بومی فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر برومند اظهار داشت: در این راستا و برای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت تصویب و ابلاغ گردید. این طرح در تمام رشته‌های تخصصی و در سطح کشور در حال اجرا می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به رایزنی‌های انجام شده بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و دیگر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده و بیش از 300 درخواست فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی از سوی وزارت‌خانه‌ها، صنایع و سازمان‌های اجرایی کشور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها واصل شده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: بر این اساس انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از فرصت موجود حداکثر استفاده را در راستای ارتقا و اعتلای تعاملات مراکز علمی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور بنمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرصت مطالعاتی هیئت علمی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه‌های دانشگاه حکمت‌بنیان سال آینده نهایی و ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس ماده ۹۷ قانون هفتم توسعه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای تشکیل دانشگاه‌های حکمت‌بنیان اقدام کنند.
قاسم عموعابدینی افزود: در مرحله اول ۳۰ دانشگاه برتر کشور، در زمینه مدیریت، آموزش، پژوهش، فناوری، امور دانشجویی، فرهنگی، جذب دانشجو و دیگر ابعاد به دانشگاه حکمت‌بنیان تبدیل می‌شوند.
وی توضیح داد: همه دانشگاه‌هایی که در رتبه‌بندی وزارت علوم تا رتبه ۳۰ دارند، یا برخی دانشگاه‌های تخصصی، بیشتر دانشگاه‌های تهران و چند دانشگاه غیرانتفاعی و واحد‌هایی از دانشگاه آزاد هم جزو این گروه محسوب می‌شوند.
معاون وزارت علوم خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی در معاونت آموزشی وزارت علوم با حضور نمایندگانی از دیگر معاونت‌ها تشکیل شده است که در آن آیین‌نامه‌ها بررسی می‌شوند با این هدف که ببینیم آیین‌نامه‌های فعلی در کدام بخش‌ها با اصول دانشگاه حکمت‌بنیان تطبیق دارد یا چه مواردی اضافه یا حذف شوند.
عموعابدینی ادامه داد: آیین‌نامه‌های جذب، ارتقای هیئت‌علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و همه آیین‌نامه‌های فعلی با دو مورد یکی آیین‌نامه‌های ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و اصول نسل دانشگاه‌های خاص حکمت‌بنیان ایرانی بازبینی و تطبیق داده می‌شوند.
وی تأکید کرد: اصول دانشگاه‌های حکمت‌بنیان ایرانی شامل اخلاق‌محوری، شاگردمحوری، برنامه‌محوری و استادمحوری است.  
استاد دانشگاه تهران در مورد زمان نهایی شدن و ابلاغ آیین‌نامه‌ها گفت: بخشی از آیین‌نامه‌ها ابلاغ شده و بخشی دیگر باید تا مهر سال ۱۴۰۳ آماده و بعد از تصویب ابلاغ شود؛ همچنین پذیرش دانشجویان به شکل استادمحوری ابلاغ و اجرا شده است.
عموعابدینی یادآور شد: این دانشگاه‌ها از همه نظر مانند بخش بودجه تغییراتی خواهند داشت و نیاز به هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه هم دارند.
گفتنی است طرح دانشگاه حکمت‌بنیان نخستین بار در تابستان ۱۳۸۹ در دیدار رمضانی استادان دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان در همان جلسه ضمن استقبال از این طرح خواستار پیگیری آن شدند.  

دیگر خبرها

  • فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • جذب دانش‌آموختگان هنر در مراکز رشد/ علوم‌انسانی‌ها بیشترین درصد اشتغال را کسب کردند
  • مرکز بهداشت دانشگاه سمنان قطب مطالعاتی وزارت علوم شد
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین‌نامه‌های دانشگاه حکمت‌بنیان سال آینده نهایی و ابلاغ می‌شود
  • مشاور بین‌الملل سازمان امور دانشجویان منصوب شد
  • تصویب شش پردیس علم و فناوری از سوی هیئت امنای دانشگاه تهران