Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه گروهی نقاشی خط مراد فتاحی و هنرجویانش روز جمعه ۲۱ تیرماه در گالری گویا آغاز به کار می کند و تا ۲۷ تیر ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه به منظور معرفی و آماده سازی هنرمندان برای نمایشگاه های انفردای و آشنایی آنها با شیوه کار گالری و بازدید آثار توسط مخاطبین برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی آثار حاضر در این نمایشگاه که شامل ۴۰ اثر است، طی ۴ ماه گذشته توسط این هنرجویان خلق و در آنها از تکنیک های رایج نقاشی خط از قدما تا به امروز استفاده شده است. همچنین این آثار روی بوم و چوب و با تکنیک های ترکیب مواد، رنگ روغن و آکرلیک اجرا شده است.

در این نمایشگاه آثاری از ملک جاوید، هلماجعفری، زیبا بندر، هاله گراینده، اعظم حسنی، محبوبه زهدی، خاطره فلاح و بهروز گیلک پور با نظارت مراد فتاحی به نمایش گذاشته می شود. این هنرجوایان دارای هفت سال سابقه کار هنری هستند.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم مراد فتاحی آمده است: «هنر امروز ما نیاز به اندیشه وخلاقیت نو ومطالعه بصری و نظری در زمینه تجسمی دارد و هر عزیز در این راستا می تواند صاحب ذوق، اندیشه، بیان و درک مفهومی درستی باشد لذا اینجانب نوآوری، آزادی و رهایی را در تمام سطوح آموزش خود به عنوان مشق قرار داده و به تمامی دوستانی که همراه بنده گام برداشته و من افتخار دوستی و همراهی شان را دارم به صورت آگاهانه و انتخاب بجای خود از تمام ظرفیت خود درجهت اعتلای هنر نقاشی نوین را دارند و پیشتاز بودن و اثربخش و تاثیرگذاری می تواند مرز بین درست بودن و راه حرکت صحیح در این زمینه را فراهم کند که باتوجه به نگرش در آثار همه عزیزان و آگاهی و جرقه بزرگی که از نقطه کوچکی آغاز می شود، می تواند تحولی شگرف در عرصه هنر نوین به وجود آورد، بنابراین ما اگر بخواهیم می توانیم کورکورانه عمل نکنیم و تکرار مکرر نقشی کهنه و بی دلیل نباشیم و خود را بی دلیل از آنچه که هستیم بزرگتر نبینیم و در این صورت و با تواضع و اندیشه ژرف پیشرفت را به خود و دیگران هدایت کنیم.»

بر این اساس، کارگاه نقاشی خط مراد فتاحی نیز روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۶ الی ۲۰ در محل گالری گویا به نشانی خیابان کریمخان زند، روبروی خیابان ایرانشهر، خانه فرهنگ و هنر گویا برگزار خواهد شد.

کد خبر 4660911

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی خط نقاشی خط گالری گویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و جهاد علمی بود و در طول عمر خود با کج روی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»