Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  گفت: در راستای آماده سازی نیرو‌های یگان حفاظت و آموزش نیرو‌های مربوطه به منظور پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی؛ مانور اطفاء حریق با حضور یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های شمال استان با مرکزیت شهرستان سلماس و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: در این مانور همه دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری؛ آتش نشانی؛ هلال احمر؛ سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت حضور داشتند که با انجام آتش سوزی‌های نمادین اقدام به اطفای حریق شد که در این راستا دستگاه‌های موجود اطفاء حریق نیز مورد آزمایش و استفاده مجدد قرار گرفتند.   ابراهیم پور ادامه داد: همانند این مانور آماده باش برای آماده نمودن نیرو‌ها و تجهیزات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های جنوب و مرکز استان با محوریت شهرستان شاهین دژ و ارومیه نیز برگزار خواهد شد.     در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای حفاظت و پیشگیری از هر گونه اتفاقات احتمالی در عرصه‌های ملی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   انتهای پیام/م     انتهای پیام/م   مانور آماده باش یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در شهرستان سلماس برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت

رئیس اداره منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت:شهرستان بوئین میاندشت ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۰ هزار تن علوفه خشک تولید می‌کند و نیاز علوفه دام فراهم می‌شود.

رضا علی روستایی افزود: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان بوئین میاندشت با تمام توان با چرای زود هنگام دام در عرصه‌های این منطقه برخورد می‌کنند.


او گفت: فصل تعلیف دام در پروانه همه دامداران ذکر شده است و با چرای زودرس و خارج از فصل برخورد می‌شود که انتظار داریم دامداران قانون را رعایت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.


روستایی تصریح کرد: چرای زودرس و قبل از موعد به دلیل بارندگی‌های بهاره و وجود رطوبت قابل توجه در خاک موجب سفت و فشرده شدن خاک به واسطه لگدکوب شدن آن توسط دام می‌شود و بیشترین خسارت و صدمات را به پوشش گیاهی و خاک مرتع وارد می‌کند.


او افزود: تعداد ۲۲۰۰ بهره برداری باتعداد ۵۱۰۰۰ واحد دامی به مدت ۴ ماه از عرصه‌های ملی ومرتعی این شهرستان استفاده می‌کنند.


رئیس منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت: چرای زودرس علاوه بر نابودی پوشش گیاهی با کاهش ظرفیت نفوذ آب در خاک و افزایش جریان‌های سطحی منجر به وقوع سیلاب‌های فصلی می‌شود.


او تصریح کرد: چرای زودرس در این شهرستان به کلی ممنوع است و در صورت مشاهده دام در مرتع پیش از موعد مقرر و بیش از ظرفیت مرتع و رعایت نکردن فصل چرا با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری