Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرماندار نیر از برگزاری  چهاردهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر در مردادماه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ابراهیم امامی در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: «به مانند روال دوره های قبلی، این جشنواره به مدت سه روز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: «در این دوره تاکید ما معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری است و در این خصوص ظرفیت های استان و حتی سایر استان ها معرفی خواهد شد.»
فرماندار نیر با تاکید به اینکه برگزاری جشنواره ها فرصتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری است، ادامه داد: «توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری با اولویت دنبال می شود.»
به گفته امامی در کنار این جشنواره المان های گردشگری شهرستان نیر رونمایی شده و جاذبه های طبیعت گردی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی به صورت گسترده معرفی می شود.
او به حضور آشپزان ملی و استانی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: «این رویداد در سال های اخیر توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری نیر موثر عمل کند.»

معرفی ظرفیت گردشگری غذا در اردبیل با جدیت دنبال می شود
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این کارگروه معرفی و شناساندن ظرفیت گردشگری غذا را یکی از برنامه های اولویت دار اداره کل عنوان کرد.
صغری فرشی به ضرورت توسعه گردشگری غذا با محوریت رویدادهای فرهنگی تاکید کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: «با توجه به تنوع غذاهای بومی محلی در استان اردبیل، این استان از ظرفیت کم نظیری در حوزه گردشگری غذا برخوردار است که بخش عمده ای از آن ناشناخته مانده است.»
فرشی با اشاره به برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر افزود: «این جشنواره توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری غذا موثر عمل کند و شهرستان نیر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است.»
او افزود: «با این وجود معرفی گردشگری غذا محدود به جشنواره ها نبوده و تلاش بر این است که غذاهای سنتی در منوی هتل ها،  رستوران ها و مجتمع های بین راهی گنجانده شده است.»
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه کرد: «گنجاندن غذاهای بومی، دم نوش ها، نان های محلی و محصولات لبنی و دامی تولیدی استان در منوی رستوران ها امتیازی برای ارتقا درجه رستوران ها محسوب می شود.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره ملی آش غذا سنتی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمد دردوشی دبیر جشنواره گفت: این جشنواره بنام هلال المحبه و الایمان یعنی ماه مهر و ایمان بعد از افطار برگزار و انواع شیرینی و حلوا‌های محلی و سنتی استان خوزستان توسط بانوان هنرمند اروندکناری تهیه و به معرض نمایش گذاشته شده بود.
این جشنواره با هدف ترویج پخت شیرینی‌های سنتی و معرفی این هنر بومی برگزار شد.
در پایان این جشنواره از ۸ نفر برتر تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • استقبال گرم مسافران و گردشگران از جشنواره‌های نوروزی چابهار
  • اهدای کتابچه معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس به مسافران نوروزی