Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ترخیص ۱۵ درصد از واگن‌های باقی مانده در گمرک از جمله پیگیری‌های انجام شده طی چند ماه اخیر بوده است، گفت: امیدواریم بزودی ۱۵ درصد از ۷۰ دستگاه واگن، قطعات و تجهیزات باقی مانده نیز از گمرک شهید رجایی بندر عباس ترخیص شود.

به گزارش ایسنا، علی امام با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حمل و نقل ریلی شهری به خصوص در کلانشهر تهران، گفت: رایزنی‌ها با وزارت امور اقتصاد و دارایی و دولت برای ترخیص ۱۵ درصد از تجهیزات باقی مانده در گمرک ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه با همکاری و درایت مسئولان مطمئناً مشکلات موجود در خصوص تأمین منابع مالی و بودجه قابل حل است، افزود: البته در سال ۹۷ این مشکل برای ترخیص ۸۵ درصد از قطعات با صدور دستور حل شد و امیدواریم گمرک مانند گذشته برای ترخیص ۱۵ درصد باقی مانده نیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشد تا با تعهدات صورت گرفته؛ پرداخت بدهی‌ها انجام شود.


مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید تا سال ۱۴۲۰ تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد، گفت: با توجه به پایتخت بودن تهران؛ ضرورت دارد تا تجهیز وسایل حمل و نقل عمومی ریلی شهری (مترو) با سرعت بیشتری صورت گیرد تا خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود.


بر اساس گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، ۸۵ درصد از ۷۰ دستگاه واگن خریداری شده برای مترو؛ سال گذشته ترخیص شدند و مابقی آن شامل ۱۵ درصد از تجهیزات و قطعات نیز به زودی از گمرک شهید رجایی ترخیص می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران مترو واگن مترو گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد واگن های مترو در سال جاری از چین وارد کشور شود.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا زاکانی چهارشنبه 29 فروردین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب،  کارفرمای واردات مترو برای ۲۰۰۰ واگن مترو را وزارت کشور معرفی کرد.

به گفته وی برای واردات ۱۰۷۱ دستگاه طی دو قرارداد زحمت های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رئیس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان ۱۰ روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن ها در سال جاری وارد کشور می شود.

قابل ذکر است اشاره زاکانی به اعتراض مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به این موضوع مربوط به آن بخش از اظهارات مهدی چمران است که گفته بود: مایه تأسف است که ماه ها از انعقاد قراردادها گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرده بود: تا امروز تایید فنی بر عهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

به دنبال این اظهار نظر مهدی چمران،  روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز جوابیه ای به اظهارات وی ارایه و تاکید کرد: انقلاب مترویی کشور با زمینه سازی و عقد قرارداد و اجرایی ساختن طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور، در این دولت و توسط وزارت کشور ( ایمرو) محقق شده که انجام چنین قرارداد بزرگی طبیعتا پیچیدگی های فنی و مالی خاص خود و در عین حال زمانبر بودن فرآیند را به همراه دارد که بحمدالله بدون مشکل در حال انجام است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • ◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • چرا ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم از اهمیت زیادی برخوردار است؟
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند