Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دزفول از آتش سوزی درختان کهنسال در محوطه تاریخی یعقوب لیث این شهرستان خبرداد.

حجت الله آریایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: مساحت تمامی محوطه تاریخی جندی شاپور در شهرستان دزفول که به دوره ساسانی باز می‌گردد  750 هکتار بوده که حریم بقعه پعقوب لیث صفاری 9 هکتار است که متاسفانه درختان تاریخی واقع در این حریم 9 هکتاری دچار آتش سوزی شدند و فضای سبز این محوطه دچار خسارت های زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک سری مقابر نیز با سازه آجری در این حریم وجود دارد که به دوره اسلامی باز می گردند که متاسفانه آنها نیز دچار آسیب شدند و این حادثه در حالی به وقوع پیوست که محوطه داری 2 نگهبان بوده و روستاهای اطراف کاملا به آن مشرف هستند.

آریایی نیا ادامه داد: با وجودی که محوطه تاریخی جندی شاپور دارای پایگاه و مسئول بوده و تاکنون نسبت به این حادثه آتش سوزی پاسخگو نبوده است.

وی به احداث باغ ویلاها در محوطه جندی شاپور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این محوطه تاریخی همچنان شاهد قارچ گونه این گونه باغ ویلاها هم در عرصه وهم در حریم محوطه 750 هکتاری که پایگاه باید به اداره میراث اداره اطلاع می داد هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی در پایان گفت: تاکنون هیچ گونه استعلامی درباره این گونه باغ ویلاها که با ایجادشان در محوطه تاریخی جندی شاپور باعث نابودی آثار تاریخی می شوند از سوی پایگاه این محوطه اداره میراث فرهنگی دریافت نکرده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آتش سوزی آثار تاریخی فضای سبز تاریخی محوطه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • (ویدئو) آتش سوزی در میخانه تاریخی لندن
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب