Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: انتظار این بود، با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع رسانی و شناخت درست از جایگاه رسانه‌ها و با توجه به نقش فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی، گام‌های روشن‌تر، مثبت‌تر و با استفاده از ابزار هنر برای اطلاع رسانی برداشته شود.

وی با بیان اینکه بحث عمده انتقادها متوجه جامعه روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی است، اظهار کرد: از خدمات انجام شده، آنگونه که باید شاید همگام با پیشرفت‌های روز و نگاه هنرمندانه در عرصه اطلاع رسانی صورت نگرفت و باید هم بپذیریم در این ارتباط از پیشرفت‌ها کمی عقب هستیم و از واقعیت‌ها هم تا حدودی فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تصریح کرد: این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود تا بتوانیم اطلاع رسانی را به شیوه‌ای انجام دهیم که تأثیرگذاری آن افزایش یابد.

صالحی تاکید کرد: گاهی مسئولان زحمت های زیادی را برای انجام امور متحمل می‌شوند، متاسفانه به دلایلی نسبت به اطلاع رسانی درست و جنبههای علمی موضوع را رعایت نمی‌کنیم و امور منطبق با شرایط روز نیست و تأثیر خودش را نمی‌گذارد.

این فعال رسانه ای در یزد بیان کرد: در حوزه رسانه‌ها تمام تلاش این است که حمایت قاطعی از رسانه‌ها داشته باشیم که در این زمینه شخص استاندار به صورت ویژه به رسانه‌ها نگاه می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد خاطر نشان کرد: به نحوی که دکتر محمدعلی طالبی، هر هفته با توجه به محدویت زمانی، فرصتی را برای ملاقات با اصحاب رسانه تعیین می‌کند تا از نزدیک با دیدگاه افراد بیشتر آشنا شود و هرجا لازم باشد، پاسخگوی رسانه‌هاست.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم مسئولان شهرستان‌ها هم چنین رویکرد رسانه ای را در برخورد با نمایندگانه رسانه ها و خبرنگاران حوزه خود اتخاذ کنند تا رسانه‌ها به جایگاه واقعی خود برسند و با آرامش خاطر بتوانند نسبت به اطلاع رسانی از دستاوردهای دولت اقدام کنند.

وی همچنین به نشست روز یکشنبه شورای هماهنگی روابط عمومی استانداری و فرمانداری‌های استان در ابرکوه اشاره کرد و افزود: با هدف تعامل بیشتر در حوزه اطلاع رسانی زیر مجموعه وزارت کشور در یزد، هر ماه چنین نشستی را در یکی از ۱۰ فرمانداری ها برگزار می‌کنیم.

صالحی ادامه داد: در این نشست‌ها بخشی از کاستی‌ها و نیازهای حوزه اطلاع رسانی یزد شناسایی و بخش‌هایی که نیاز به کمک و حمایت استانداری دارد بررسی می‌کنیم و سعی داریم، هم افزایی لازم را انجام دهیم و کاستی‌هایی را که وجود دارد به نوعی پوشش دهیم تا نتایج بسیار مؤثر و ارزشمندتری را در حوزه اطلاع رسانی استان کسب کنیم.

وی همچنین ضرورت انعکاس اخبار دستگاه‌های اجرایی استان را یادآور شد و گفت: نهادهای اجرایی با استفاده از توان روابط عمومی‌های خود اقدامات دولت تدبیر و امید را به درستی منعکس کنند.

صالحی افزود: انعکاس درست و واقعی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، جلب اعتماد مردم و مسئولیت پذیر بودن از مهمترین وظایف روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهاست.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها، حلقه بین مردم و مسئولان و پل ارتباطی مدیران و رسانه‌هاست که بهترین ظرفیت برای انعکاس و بازتاب دستاوردهای نظام اسلامی در استان یزد است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تصریح کرد: مدیران روابط عمومی‌ها باید فاصله میان جامعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی را کم کنند و در افزایش اعتماد عمومی به نظام گام‌های موثرتری بر دارند.

صالحی تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان روابط عمومی‌ها باید با تعامل بیشتر با رسانه‌ها با انعکاس عملکرد دستگاه‌ها در ارتقا اعتماد عمومی مردم نقش بسزایی را ایفا کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد دیروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی و فرمانداری‌های استان با قدردانی از نگاه ویژه فرماندار ابرکوه در تقویت و جایگاه روابط عمومی شهرستان گفته بود: مسئولان روابط عمومی‌ها نه تنها قلب نهادهای دولتی در ارتباط با مردم هستند بلکه نقش موثری در توسعه و سرمایه گذای استان دارند.

صالحی افزود: روابط عمومی‌هایی موفق هستند که در معرفی درست دستگاه‌های دولتی، و شناخت بهتر مردم نقش تأثیرگذاری داشته باشند و با تمام توان توجه مردم را به خدمات دولت جلب کنند و روابط عمومی‌ها با ابزار هنر در انعکاس خدمات دولت تدبیر و امید، که همان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است، تلاش کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه استانداری یزد ارزیابی عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟

«طنازی» یکی از صفات بارز ایرانیان در طول تاریخ است که حتی در زمان وقایع مهم و حساس بروز پیدا می‌کند. چنانچه در مورد اخیر، از دقایق نخست عملیاتِ مشروع پاسخ ایران به حمله اسرائیل، شاهد واکنش‌های طنز به این موضوع به‌ویژه در فضای مجازی بودیم؛ واکنشی که به نظر می‌رسد ابعاد مختلف آن نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد.

در این زمینه محسن عاشوری _ جامعه‌شناس فضای مجازی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن طبیعی دانستن بروز واکنش جامعه نسبت به اتفاقات مهم، گفت: عکس‌العمل به هر پدیده نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در جوامع مختلف و بازتاب آن در افکار عمومی طبیعی است.

وی با اشاره به وجود تنوع در افکار عمومی، اظهار کرد: به همین علت نوع برخورد افراد هم متفاوت است، به شکلی که برخی به تحلیل موضوع می‌پردازند، برخی اطلاع‌رسانی می‌کنند و عده‌ای هم با پدیده‌ رخ‌داده شوخی می‌کنند.

این جامعه‌شناس با تاکید بر لزوم مدیریت افکار عمومی، بیان کرد: مدیریت منطقی شیوه‌ای است که باید اقناع افکار عمومی پیرامون یک اتفاق را به دنبال داشته باشد تا رفتارها و موضع‌گیری‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود، منطقی‌تر و اصولی‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت اقناعی نمی‌توان یک شبه کاری کرد و باید از قبل پیرامون آن طراحی داشت، افزود: افکار عمومی در جریان تمام مسائل پیرامون یک اتفاق نیستند و این نادانسته‌ها سبب بروز واکنش‌های مختلف می‌شود.

عاشوری با اشاره به اینکه بخش مهمی از مسائل جامعه توسط افکار عمومی مدیریت می‌شود، اظهار کرد: عدم مدیریت درست افکار عمومی ممکن است راه را به بی‌راهه ببرد. در عین حال که هر فرد از زاویه دید خود موضوعات جامعه را بررسی می‌کند، نباید از این نکته غافل شد که برخی اطلاعات هم در حوزه شایعات است که بر نوع رفتار فرهنگی فرد در اجتماع اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

شوخی با موشک و پهپاد و تانک در ایکس! + عکس

وی موضع‌گیری طنز افکار عمومی درباره اتفاقات مهم جامعه را بر چند وجه دانست و بیان کرد: گاهی این موضع‌گیری به دلیل هوش هیجانی جامعه است، به شکلی که برای ابراز خوشحالی پیرامون یک موضوع، افراد با شوخی و طنز واکنش نشان می‌دهند. اما گاهی این طنز در قالب تمسخر ظاهر می‌شود که این رویه نیاز به مدیریت اقناعی دارد.

عاشوری با تاکید بر اینکه در جامعه ایرانی «طنز و فکاهی» جایگاه خاصی دارد،‌ گفت: با توجه به این موضوع می‌توان با مدیریت شرایط سعی کرد طنزی که منجر به تمسخر می‌شود، اتفاق نیفتد.

وی ارائه اطلاعات دقیق به جامعه را راهکار این موضوع دانست و گفت: در واقع اطلاعات باید به شکل روان و با زبانی ساده ارائه شود تا شاهد رفتار منطقی از فرد باشیم.

عاشوری در پاسخ به این سوال که چرا طی سال‌های گذشته واکنش افکار عمومی حتی نسبت به اتفاقات تلخ جامعه گاهی به شکل طنز نمود پیدا کرده است؟ توضیح داد: زمانی که زنجیره اقناع افکار عمومی ناقص باشد ممکن است یکی از واکنش‌ها بی‌تفاوتی باشد که سبب استهزاء و شوخی می‌شود در حالی که با رعایت اصول مدیریت و اطلاع‌رسانی، جامعه هم احساس شخصیت می‌کند.

وی افزود: نمی‌توان در قبال اتفاقات مختلف با جامعه برخورد درستی نداشت و توقع رفتار متفاوت داشت. فضای مجازی نمی‌تواند به شکل سطحی مدیریت شود و نیاز به مدیریت اقناعی دارد؛ ضمن اینکه مدیریت با ایجاد محدودیت، متفاوت است.

این جامعه‌شناس فضای مجازی در پایان تاکید کرد: گاهی این شوخی‌ها به تلطیف فضای روانی جامعه کمک می‌کند. بخشی از طنز که منجر به ابراز خوشحالی از یک موضوع اجتماعی شود، می‌تواند مفید باشد،‌ اما نگرانی از این است که بخش دوم طنز به تمسخر تبدیل شود که مرز این دو نیز بسیار ظریف است. نباید یک کار بزرگ را با شوخی و خنده، کوچک جلوه داد و این هم تنها وابسته به اتفاقات سیاسی و امنیتی نیست و قابل تعمیم به همه موضوعات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • فضای افکار عمومی کاملا به نفع جبهه مقاومت است/ «وعده صادق» را درست روایت کنیم + فیلم
  • یک انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • ایران چگونه باید به هجمه‌های رسانه‌ای پاسخ دهد؟ / پشت پرده بازی جریان سلطه برای مدیریت رسانه‌ای افکار عمومی
  • کمکی به شمال غزه ارسال نشده است | از کار افتادن ۳۲ بیمارستان