Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:40:50 GMT

اعتصاب در کشمیر تحت کنترل هند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۶۴۳۱

اعتصاب در کشمیر تحت کنترل هند

به گزارش روزنامه " کشمیر آبزرور"، مراکز تجاری، آموزشی، دانشگاه‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی، سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر امروز بسته شد.

از سوی دیگر مقامات هندی برای جلوگیری از راهپیمایی و اعتراض مردم در سالگرد کشته شدن برهان وانی، در سرینگر و بخش‌هایی از کشمیر محدودیت‌های رفت و آمد وضع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دسترسی به اینترنت در بخش‌هایی از کشمیر مسدود شده است.

سید علی گیلانی، میرواعط عمر فاروق و یاسین ملک از رهبران کشمیری از مردم خواستند که در اعتراض به کشته شدن برهان وانی تظاهرات کنند.

این درحالی است که امروز مقامات هندی با حرکت زائران هندو از جامو به سوی کشمیر برای انجام مراسم مذهبی "امارنات یاتریس" نیز مخالفت کرده اند.

برهان مظفر وانی فرمانده گروه غیر قانونی حزب المجاهدین و دو همراهش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در حالیکه در نماز جمعه شرکت کرده بودند، توسط نیروهای هندی کشته شدند.

وی شخصیتی محبوب در میان جوانان کشمیری بود.

پس از کشته شدن برهان وانی، درگیری و تنش بین نیروهای دولتی و طرفداران وانی در کشمیر به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که در این درگیری‌ها حدود ۱۲۰ نفر کشته و یک هزار و ۲۰۰ نیز مجروح شدند.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال ۱۹۸۹ میلادی بیش از ۶۸ هزار کشته برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

کد خبر 6087220

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت