Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:35:03 GMT

طرح نشاط معنوی در ۲۰ امامزاده استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۷۲۷۳

طرح نشاط معنوی در ۲۰ امامزاده استان سمنان آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان طرح «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه استان سمنان آغاز شد. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی بعدازظهر امروز جمع خبرنگاران از آغاز اجرای طرح نشاط معنوی در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این طرح هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در روز میلاد بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز  و تا 29 مردادماه مصادف با عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: اجرای این طرح برای سنین 7 تا 18 سال دختر و پسر هدف‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام واحدی بیان داشت: برای اجرای این طرح از 20 نفر از مبلغان بومی و اعزامی و همچنین از ظرفیت مربیان دوره دیده سبک زندگی اسلامی و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی استفاده خواهد شد.

اجرای طرح نشاط معنوی در 20 امامزاده و بقاع متبرکه گلستانمیزبانی آستان امامزادگان کرمانشاه از طرح نشاط معنوی آغاز شدطرح نشاط معنوی در 23 پایگاه فرهنگی در گنبدکاووس اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح نشاط معنوی به سه شیوه مشارکتی با سایر دستگاه‌های اجرایی، اردویی آموزشی و فرهنگی در استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و مهم‌ترین آن را جذب نسل جوان و نوجوان امروز به حضور در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و بهره‌گیری از فضایل این حضور و تعمیق و ترویج ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام واحدی بیان داشت: برگزاری چنین طرح‌های در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین لازم است در اجرای این‌گونه طرح‌ها برنامه‌ریزی‌های مدون و اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در جمع خبرنگاران افزود: آیین پایانی کنگره ملی امامزادگان در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) و روز ملی حدیث سلسله‌الذهب در محل بقعه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام برگزار خواهد شد.   وی با اشاره به وجود ۳۰۵ بقعه متبرکه در خراسان رضوی گفت: از مجموع کل بقاع متبرکه استان، یک پنجم آن در نیشابور قرار دارد و از این تعداد چند امام‌زاده از جمله امامزاده محمد محروق(ع) دارای شهرت بین‌المللی است و یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند که متأسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از آنها وجود ندارد.   احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امام‌زادگان و نیز شخصیت‌‌های مذهبی بی‌نظیری همچون امامزاده محمد محروق(ع)، امامزاده ابراهیم(ع)، بانو بی بی شطیطه و جناب فضل بن شادان نیشابوری مدفون هستند که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق(ع) شخصیت ممتازی است و تنها امام‌زاده‌ای است که امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است، باید به زیارت ایشان برویم و این نشان از شخصیت والای امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.    وی گفت: امامزاده محروق شخصیتی مجاهد، شهادت‌طلب و مؤثر بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود که برای بالا بردن جنبه علمی این کنگره و ایجاد اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان جهت ارائه مقاله به کنگره، این مقالات در سامانه ISC که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است ثبت شده و تاکنون بیش از ۲۵ پژوهشگر بنیاد پژوهش‌ها به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند.   احمدزاده ادامه داد: عناوین فراخوان آثار علمی شخصیت‌شناسی امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم، هدف امام رضا(ع) از زیارت امام‌زاده محمد محروق(ع)، نقش علویان و به‌ویژه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در ارتقا فرهنگ و تمدن نیشابور و نقش بقعه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در کاهش آسیب‌های اجتماعی و... است.    مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: عناوین مقالات علمی دریافتی که تاکنون رسیده شامل بررسی نسب و شخصیت امام زاده محمد محروق علیهما السلام، واکاوی حضور امام زاده محمد محروق(ع) در قیام ابوالسرایا، بررسی و تحلیل تدوام نسل امام‌زاده محروق و... است. عناوین فراخوان در بخش ادبی نیز در چهار محور شامل شخصیت، کرامت، زیارت و شفاعت امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) و تاکنون بیش از ۳۰ شعر از هنرمندان و شاعران دریافت شده است.    احمدزاده بیان کرد: در بخش عکس، هنرمندان می‌توانند عکس‌های قدیمی، جدید، مراسم‌ مختلف در آستان مقدس امامزاده و ... را به دبیرخانه ارسال کنند، همچنین در بخش گرافیک و چندرسانه‌ای هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه و موبایلی، مستند و نماهنگ ارسال کنند.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دبیرخانه مرکزی کنگره در مشهد واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دبیرخانه شهرستان واقع در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا ۱۵ اردیبهشت ماه به نشانی پست الکترونیکی farakhan@mahrogh و www.mahrogh.ir ارسال بکنند.

دیگر خبرها

  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود