Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروری گفت: چهارمین دوره جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد ۱۹ تیر از ساعت ۱۰ صبح در تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و مهمانان خارجی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی سروری مجد» امروز(دوشنبه ۱۷ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در بند چهارم منشور هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی به نشر معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) تأکید شده است، گفت:یکی از راه‌های نشر معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، معرفی و برجسته‌سازی الگوی زن مسلمان است، شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت مریم، آسیه و شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س)، به عنوان شخصیت‌های برجسته در قرآن معرفی شده‌اند و سیره زندگانی آنان الگوی زن مسلمان امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به اینکه بانو گوهرشاد از شخصیت‌های برجسته و فرهیخته‌ای است که حدود ۶۰۰ سال پیش مسجد گوهرشاد را بنا و موقوفاتی را برای عمران و توسعه این مسجد وقف کرد.، اظهارداشت:این بانو نه تنها به فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی پرداخت، بلکه جریان حکومتی را به سمت فرهنگ و هنر سوق داد.

 

وی افزود: بانو گوهرشاد مسجد را در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) ساخت و پایداری این بنا نیز به دلیل مجاورت آن در بارگاه منور رضوی است؛ این بانوی فرهیخته مکانی را با عنوان دارالحفاظ برای حافظان قرآن کریم ساخت تا به اشاعه معارف قرآنی کمک کند.

 

سروری ادامه داد: آستان قدس رضوی با هدف ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) با تأکید بر سیره رضوی، برای تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در زمینه‌های گوناگون در ایام ولادت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، همه ساله ۸ نفر از بانوان را شناسایی و تقدیر می‌کند که امسال نیز مانند سال گذشته به ۴ بانوی ایرانی و ۴ بانوی خارجی این جایزه اهدا خواهد شد.

 

دبیر جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد گفت: ترویج فرهنگ نیکوکاری طبق آموزه‌های قرآنی و فعالیت بانوان در سراسر جهان از سوی دبیرخانه این جشنواره رصد می‌شود، فرهیختگی عبارت از سرآمدی، حسن اشتهار و انقلابی بودن است که در سطح ملی شامل اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی میشود و انقلابی بودن نیز در سطح خارج از کشور، عبارت از هواداری از ایران و انقلاب اسلامی و ایستادگی در جبهه مقاومت است.

 

وی افزود: نخستین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد در سال ۹۵ با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و مهمانان خارجی و داخلی در بارگاه منور رضوی برگزار شد. تا کنون ۳ دوره از این جشنواره برگزار شده و امسال نیز هم‌زمان با ایام دهه کرامت، چهارمین دوره از این همایش برگزار خواهد شد.

 

سروری هدف از برگزاری این جشنواره را شبکه‌سازی بانوان فرهیخته و نیکوکار دانست و افزود: انتظار داریم برگزیدگان جایزه جهانی گوهرشاد با دبیرخانه ارتباط دائمی برقرار کنند، همچنین معرفی گزینه‌های برتر برای دریافت جایزه در دوره‌های بعد، گسترش فرهنگ نیکوکاری در سطح بانوان به ویژه جوانان و نوجوانان، تلاش برای معرفی بیشتر ابعاد شخصیت حضرت رضا(ع)، خدمت افتخاری برای امام هشتم(ع) در هر جای جهان با نام و یاد ایشان، انتقال تجربه‌های نیکوکارانه به سایر بانوان به ویژه شبکه نیکوکاری جایزه جهانی گوهرشاد، از دیگر فعالیت‌هایی است که از برگزیدگان انتظار می‌رود.

 

دبیر جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد با تاکید بر اینکه نیکوکاری دارا بودن کارنامه‌ای برجسته و شاخص از خدمات عام‌المنفعه است که عرصه و محورهای «ایثار و شهادت»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «آموزشی، علمی، پژوهشی»، «فرهنگی، هنری، رسانه‌ای»، «وقف و امور خیریه»، «امور عمرانی»، «امور پزشکی» و «مدیریت و کارآفرینی» را شامل می‌‌شود.

 

وی خاطر‌نشان کرد: برای معرفی شخصیت‌ها از منابع متعددی استعلام گرفته می‌شود؛ امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد ۶۰ رزومه داخلی و به همین تعداد رزومه از بانوان خارجی به دبیرخانه ارسال شده که در مرحله نخست از هر کدام ۲۰ نفر انتخاب می‌شوند و در پایان نیز این تعداد به نیت هشتمین امام شیعیان به عدد ۸ می‌رسد.

 

سروری به روند گزینش بانوان اشاره کرد و گفت: گزینش بانوان فرهیخته با بررسی و ارزیابی ۱۷ داور داخلی و خارجی در کمیته انتخاب انجام می‌گیرد که این داوران متشکل از ۴ صاحب‌نظر در رشته‌های تخصصی، نمایندگان کمیته‌های تخصصی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

 

وی افزود: منتخبان این جایزه از طریق ثبت‌نام داوطلبان و معرفی سازمان‌های بین‌المللی، نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی شناسایی می‌شوند. سروری گفت: انتخاب بر اساس ۸ محور یاد شده و با وسعت نظر انجام میشود و هر کس از هر مذهب و دین توحیدی در مرحله دریافت این جایزه می‌تواند قرار بگیرد، تلاش ما همواره بر این بوده تعریف ما از نیکوکاری صرفا وقف نباشد و تنوع داشته باشیم، سعی شده افرادی از همه محورهای هشت‌گانه منتخب شوند و به برخی که در دو یا سه بخش به این جایزه راه یافته‌اند، تنها یک جایزه اعطا می‌شود.

 

گفتنی است چهارمین دوره جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد ۱۹ تیر از ساعت ۱۰ صبح در تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین مهمانان خارجی برگزار می شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه جنوب کرمان مسجد غنی سازی اوقات فراغت شبستان یزد اردبیل خبرگزاری شبستان جایزه جهانی گوهرشاد آستان قدس رضوی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، چهارشنبه پنجم اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از آثار شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران نیز برپا خواهد شد.

بزرگداشت روز معمار و برگزاری «یادمان و جایزه معماری میرمیران» با ایراد یک سخنرانی تحت عنوان «معماری حیاط» همراه خواهد بود.

همچنین اهدای جوایز هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران و مسابقه طراحی مفهومی «معماری حیاط» با بازآفرینی مفهوم حیاط در طراحی واحدهای مسکونی آپارتمانی، از دیگر بخش‌های هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» است.

در کنار برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، آثار منتخب شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران، طی ۲ نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

حضور در این مراسم برای همه علاقه‌مندان آزاد است و می‌توانند روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ به سالن شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 6086687

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد