Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در مطلب کوتاهی با عنوان "پنج نکته درباره سریال‌سازی در صداوسیما" درباره سریال گاندو نوشت: "جایی هست که برای تضعف دولت پول فراوان دارد."

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مشاور روحانی نوشته است: ‏۱. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. ‏۲. صدا و سیما هم پول ندارد که سریال بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏۳. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. ‏ ۴. با گاندو، گنده نمی‌شوید. ۵. ماهی از سر گنده گردد نی ز دم.

بفرمایید! این هم غنی‌سازی با غلظت بالاتر

مشاور رئیس جمهور دیروز نیز در توئیتی نوشته بود: «آن‌ها که دیروز بهتان می‌زدند و هوار می‌کشیدند که: « دولت همه توان هسته‌ای کشور را به باد داد» امروز کجا هستند که ببینند ایران با چه سرعت و کیفیتی می‌تواند توان غنی سازی و تولید آب سنگین خود را احیا کند.»

به نوشته روزنامه شهروند، همزمان با اعلام خبر این‌که ایران در مسیر بازگشت به تولید اورانیوم در شرایط قبل از تحریم‌ها قرار دارد و این بازگشت هم با سرعتی به اندازه صدور یک فرمان زمان می‌برد، خیلی از کسانی که در زمان اوج مذاکرات هسته‌ای خبرها را دنبال می‌کردند، به یاد حرف‌های منتقدان سفت‌وسخت برجام افتادند که ادعا می‌کردند با قبول برجام و ایجاد تغییراتی در فعالیت هسته‌ای کشور دیگر بازگشت به گذشته یا ممکن نخواهد بود یا سال‌ها طول خواهد کشید. یکی از کسانی که یاد حرف‌های آن زمان برخی منتقدان افتاده حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور است که در توئیتی نوشت: «آن‌ها که دیروز بهتان می‌زدند و هوار می‌کشیدند که: «دولت همه توان هسته‌ای کشور را به باد داد» امروز کجا هستند که ببینند ایران با چه سرعت و کیفیتی می‌تواند توان غنی سازی و تولید آب سنگین خود را احیا کند.»

البته همان موقع هم خیلی‌ها مانند عراقچی و صالحی اعلام می‌کردند که در صورت نقض برجام از سوی طرف مقابل، بازگشت به شرایط قبل از آن چند روز بیشتر زمان نخواهد برد اما مخالفان ادعاهای دیگری مطرح کردند؛ مثلا روح‌الله حسینیان، نماینده تندروی مجلس که به خاطر عصبانیت از برجام و صالحی کارش به بیمارستان کشید، در جلسه حضور صالحی در مجلس گفت: «شما کارخانه آب سنگین اراک که تولیدکننده پلوتونیوم بوده است را از بین برده‌اید، تمام زیرساخت‌ها را از بین برده‌اید و باعث شده‌اید که اسراییل ایران را هر دقیقه به بمباران هسته‌ای تهدید کند. مردم شما را دستگیر خواهند کرد و محاکمه خواهید شد و اگر من کاره‌ای بودم آقای صالحی را محکوم می‌کردم که سیمان‌هایی که در قلب رآکتور اراک ریخته، بیرون آورد و خودش را داخل رآکتور کرده و سیمان به اطرافش تزریق می‌کردم.»

حمیدرضا رسایی دیگر نماینده جبهه پایداری که در زمینه برجام همواره به دولت تاخته بود هم کار ایران را در این زمینه تمام‌شده می‌دانست. او بلافاصله بعد از مذاکرات ضمن تحلیل برجام گفت: «این میزان اورانیوم دیگر قابل بازگشت به حالت قبل برای استخراج اورانیوم با غنای بالاتر نیست؛ به عبارتی بازگشت تحریم‌های تعلیق‌شده امری ممکن ولی بازگشت اورانیوم اکسیدشده به شرایط قبل غیرممکن است. آمریکایی‌ها برای بازگرداندن تحریم‌هایی که موقتا لغو شده‌اند، فقط به یک دستور نیاز دارند اما آن‌چه ما از دست می‌دهیم با یک دستور بازنمی‌گردد!»

از دیگر چهره‌هایی که کار توان هسته‌ای ایران را تمام‌شده اعلام می‌کرد، اعضای تیم هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد بودند؛ مثلا فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی که برجام را به یک شکلات گاززده تعبیر کرده بود. حسین آب‌نیکی، رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی هم این‌که ایران می‌تواند به توان تولیدی سابق برگردد را کذب محض دانسته و گفته بود: «تخریب فعلی فعالیت‌های هسته‌ای در اثر برجام در دولت یازدهم باعث شد برخی فعالیت‌ها به ‌سال ٨٨ و برخی به‌ سال ٩٠ بازگردند، ضمن این‌که به دلیل نابودی زیرساخت‌ها، بازگشت‌پذیری تعهدات کذب است».

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسام الدین آشنا دولت صداوسیما سریال گاندو سپاه دولت روحانی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، به خبرنگاران اظهار داشت: گزارش هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، یادآور شد: در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

اسلامی اضافه کرد: ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند، به صحبت‌های اخیر رافائل گروسی اشاره و عنوان کرد: ایشان گفتند هرچند ایران نسبت به غنی سازی بالا اقدام می‌کند ولی این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. 
 
اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائظ اهمیت این است که آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس اشاره کرده و ان شا الله ایشان در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دو طرف به روز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • (عکس) کنایه مشاور روحانی به حمله جعلی امروز اسرائیل
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!