Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پنجمین همایش ملی اعجاز قرآن کریم، با اشاره به زمان برگزاری این همایش (۱۰ مهرماه ۱۳۹۸) در دانشگاه شهید بهشتی افزود: این همایش که به همت پژوهشکده اعجاز قرآن و انجمن علمی اعجاز قرآن ایران برگزار می‌شود، سعی دارد با دعوت از نظریه پردازان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف دانشگاهی و مطالعات میان‌رشته‌ای، موجب تبادل نظر و ایجاد هم‌افزایی در جامعه علمی مخصوصاً در محورهای همایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا حسن زاده تمرکز پنجمین همایش ملی اعجاز قرآن کریم را در پنج محور؛ شامل مباحث نظری اعجاز، اعجاز علمی، اعجاز لفظی، سیستم‌های قرآن و قرآن‌کاوی رایانشی ذکر کرد و اظهار داشت: این همایش در نظر دارد با ارائه تصویری علمی و روشمند از مطالعات اعجاز قرآن کریم، به نقد فضای غیرعلمی و تبلیغاتی- ژورنالیستی حاکم در برخی رسانه‌ها نیز بپردازد.

عضو انجمن علمی اعجاز قرآن ایران تاکید کرد: پنجمین همایش، مانند دوره های پیشین پذیرای مقالات مباحث نظری اعجاز قرآن از جمله دلایل اعجاز قرآن، وجوه اعجاز قرآن، مصادر قرآنی اعجاز قرآن، همچنین مباحث اعجاز علمی قرآن در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم مهندسی، اعجاز زبانی قرآن مانند اعجاز ادبی و بیانی قرآن، اعجاز لفظی در سطوح حرف، کلمه و عبارت، الگوهای ریاضی، سیستم های قرآن شامل شناسایی سیستم های قرآن، ارائه و تحلیل سیستم های قرآن است.

به گفته وی، قرآن‌کاوی رایانشی که روش های رایانشی و هوش مصنوعی برای کاوش، استخراج و پردازش واژه ها و مفاهیم قرآنی و روابط میان آنها با استفاده از روش ها و الگوریتم های داده‌کاوی، رمزنگاری و کشف الگو است، به محورهای اصلی همایش پنجم اضافه شده است.

اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان و محققان در حوزه اعجاز قرآن کریم و مطالعات میان رشته ای می توانند تا پایان مرداد ماه با ارائه آخرین یافته های پژوهشی خود، پژوهشکده اعجاز قرآن را در ایجاد محفلی علمی و محیطی جهت تبادل تجارب تحقیقاتی، تعامل و شبکه سازی دانشگاهی در زمینه قرآن کریم یاری رسانند.

مقالات پذیرفته شده در همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه می گردد و همچنین مقالات برگزیده در مجله بین المللی پژوهشکده اعجاز قرآن با عنوان Journal of Quranic Interdisciplinary Studies به زبان انگلیسی چاپ می‌شود. سایر اطلاعات مربوط به همایش و ارسال مقالات از سایت پژوهشکده اعجاز قرآن به آدرس https://www.sbu.ac.ir/Res/quran قابل دسترس است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر علمی این همایش بین المللی امروز در حاشیه پانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین که با حضور طلاب ایرانی و خارجی و سخنرانی شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان برگزار شد گفت: این پیش نشست‌ها تا کنون در ۳۰ کشور جهان با همراهی جامعه المصطفی و علوم ارتباطات برگزار شده است.

آقای سید محمد طاهری با بیان اینکه این همایش با پوشش ۱۰ رشته علمی در شاخه‌های مختلف علوم انسانی با ۳۳ محور برگزار می‌شود افزود: محققان و پژوهشگران تا ۲۱ اردیبهشت فرصت دارند مقالات خود را به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو به دبیرخانه همایش آدرس Palestine.hamayesh.miu.ac.ir ارسال نمایند.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه برای برگزاری این همایش، مجوز استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام را دریافت نمود.

همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین ۱۰ خردادماه در قم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها