Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، سرهنگ "سرپناه" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: عفاف هوشمندانه ترین حالت کنترل نفس و اعمال قدرت نفوذ در حوزه شخصیت خویش است که تلاش در برجسته و شفاف کردن انسانیت انسان دارد و از جلوه گری و خود نمایی جنسیت مدار جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه اساسی ترین فلسفه معنوی پوشش و حجاب در میان اقوام ، ادیان و ملل مختلف ، خصلت حیا و عفت است،افزود: زن عنصری است که نقش ابراز مهر و عاطفه و احساس را به خوبی ایفاء می کند و حجاب برای زنان در مرحله خاصی از رشد روانی آنان روشن می شود و در میان مراحل رشد روانی، دوران بلوغ و تکامل شخصیت، تفاوت روانی بین دختر و پسر را به خوبی آشکار می کند و وجود خصوصیاتی نظیر نفوذ، تهاجم، تسلط و رهبری در پسران و ویژگیهای مانند آرامش پذیری، صبر و تلاش برای جذب یا جلب توجه دیگران را درخود محدود میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رعایت حریم عفت و حجاب ضامن امنیت اخلاقی خانواده ها در جامعه است، افزود: حجاب موجب استحکام پیوند جامعه کوچک خانواده میشود که بقاء و استحکام جامعه بزرگ را در پی دارد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران تصریح کرد: پوشیدگی و حجاب زن در اجتماع و در مقابل بیگانگان، مصونیتی به او می بخشد که آثار آن مستقیماً در رابطه خانوادگی او با همسرش تاثیر اساسی دارد، چرا که اگر زنی با چشم بد بیگانگان، خود را به سمت خود آرائی و جلب نظر آنان ببرد و کامیابی و خوشبختی خود را در بهره های خارج حریم خانه ببیند، همسر خویش را مزاحم کامیابی خود تلقی کرده ، عشق و مهر خانوادگی که رمز بقای این کانون است ، از دل او رخت می بندد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران جامعه حجاب خانواده فرماندهی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یک‌ساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارایه کنند.

کد خبر 6080648 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی