Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور با اشاره به موضوع واگذاری‌های غیرمجاز اراضی ملی گفت: سالانه بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی ملی در کشور واگذار می‌شود. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی امروز در همایش «حافظان و پایداران حوزه زمین ویژه شهرستان‌های غرب استان تهران» با اشاره به سابقه اجرای قانون قانون حفظ کاربری اراضی کشور اظهار داشت: این قانون از سال 1374 تا سال 1385 دستخوش برخی اصلاحات شد که در آن بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در 6 ماه گذشته بنا به تأکید مقامات کشوری مبنی بر محدودیت زمین جدیت بسیاری در زمینه مقابله با عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته است چرا که این باور وجود دارد که باید پاسخگوی نسل‌های آینده نیز باشیم.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور افزود: همواره انتظار این بود که از طریق یگان حفاظت اقدامات ایجابی صورت پذیرد و تکلیف این بود که زمین به هیچ عنوان تغییر کاربری داده نشود اما در کمیسیون ماده 1 تبصره 1 متأسفانه به صورتی بی‌رویه و با مجوز اقدام به تغییر کاربری زمین داده شد.

تهران| مقابله با تغییر کاربری اراضی اولویت دستگاه قضایی در شهرستان قدس استتغییر کاربری باغات قصردشت شیراز کاهش یافته است275 فقره پرونده تغییر کاربری اراضی زراعی در استان کرمانشاه تشکیل شد‌

حسن‌آبادی با بیان اینکه سالانه بیش از 12 هزار هکتار اراضی ملی در کشور واگذار می‌شود تصریح کرد:  موضوعی که دغدغه بسیار ایجاد کرده بحث واگذاری غیرمجاز است که در ماده 10 قانون بحث جرم‌انگاری را مطرح می‌کند که مقامات جهاد کشاورزی باید دستور توقف ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز را صادر کنند این در حالی است که تبصره یک این ماده نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل در این راستا عدم همکاری عوامل نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی نیز به نوبه خود دریافت پاسخ از مقامات قضایی را مطرح می‌کند و این‌گونه تنها تبصره 2 ماده 10 یعنی پس از وقوع جرم کاربرد پیدا می‌کند که به دلیل اتلاف وقت برای دریافت مجوز قضایی در ورود به موضوع احداث بنا است که به واقع زمان بسیاری را از دست می‌دهیم.

 فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور گفت: بهترین زمان برای برخورد با عامل جرم پیش از وقوع جرم یعنی در قالب تبصره یک است که باید در ذیل کارگروه مربوطه، شورای حفظ اموال بیت‌المال نیز تشکیل شود که بتوان پس از عدم توجه عامل جرم به دستور توقف، افراد را دستگیر و با انتقال به مراجع انتظامی پرونده تشکیل داد.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد