Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:01:34 GMT

نظم و رفتار اجتماعی ملت‌ها در مراسم حج مشهود است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۸۵۰۳

نظم و رفتار اجتماعی ملت‌ها در مراسم حج مشهود است

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، روز گذشته، 16 تیرماه در نشست با کارگزاران حج و زیارت با تأکید بر رسالت سنگین کارگزاران حج، وظیفه راهبری حجاج و زائران را به عنوان سعادتی ارزشمند به خادمان حج تبریک گفت.

استاندار یزد با اشاره به تنها سفر حج عمره خود تصریح کرد: آنچه در این سفر و در نگاه مقایسه‌‌ای بین ملت‌ها به چشم می‌خورد، نظم، هماهنگی و نوع رفتار اجتماعی کاروان ملت‌ها در کنار یکدیگر است که نقطه تمایز ملت‌ها و قومیت‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی با تصریح جایگاه حج به عنوان نقطه تلاقی حضور همه کشورها و قومیت‌های مسلمان در کنار یکدیگر بیان کرد: مطمئناً نگاه ملت‌ها به گروه‌هایی است که مناسک حج را بهتر به‌ جا آورده و در رعایت نظم کوشا هستند و رفتارهای اجتماعی پسندیده‌ای را متناسب با شئون مختلف در برنامه‌های اصلی و جنبی حج انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یزد به عنوان شهری با دانش و به لحاظ رفتار اجتماعی، استانی فرهنگی و اجتماعی در میان مردم ایران شناخته می‌شود و شما رسالت سنگینی به عنوان نمایندگان این استان دارید.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به ثبت جهانی یزد افزود: ثبت یزد به عنوان شهر جهانی به مجموعه رفتارهای اجتماعی برمی‌گردد که خاستگاه آن اعمالی است که در طول تاریخ، شهر یزد را ساخته، پس همه باید تلاش کنید تا به بهترین شکل نماینده واقعی چنین شهر و فرهنگی باشید.

طالبی با آرزوی توفیق برای همه کارگزاران و سلامتی همه حجاج اعزامی گفت: امیدواریم که همچون همیشه کاروان‌های یزد با کمترین حاشیه و مسئله در کمال سلامت و آرامش به نزد خانواده‌های خود بازگردند.

استاندار یزد از همه خادمان حج خواست تا در این سفر معنوی، تمامی مدیران و خدمتگزاران به مردم استان را در مسیر انجام وظایف خود، دعا نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد حج و زیارت استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذات اسرائیل اشغالگری است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: ذات اسرائیل اشغالگری است و بیش از ۷ دهه است که زندگی مردم فلسطین را مورد هدف قرار داده و در حال از بین بردن است.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه رفتار‌های دوگانه و بی اعتنایی به جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه منطق و رفتار غربی‌ها را نمایان‌تر کرد، ادامه داد: غرب در قبال جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه سکوت و آن را دفاع مشروع می‌خواند، اما زمانی که ۶ نفر از نیرو‌های آشپزخانه جهانی توسط صهیونیست‌ها جان باختند، موضع گرفتند و آن را محکوم کردند و این نشان داد که آن‌ها علیرغم آنچه مطرح می‌کنند، اعتقاد ندارد و صرفا زمانی که خودشان و نیروهایشان مورد آسیب قرار می‌گیرند، موضع گیری می‌کنند و رفتار اسرائیل در قبال مردم غزه و ایران را دفاع مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه ما هم از جان باختن نیرو‌های آشپزخانه جهانی متاثر شدیم، افزود: این حادثه ضمن اینکه ذات صهیونیست‌ها را به همه روشن کرد، رفتار دوگانه غرب و منطق پوشالی آن‌ها را نیز برای مردم نشان داد.

به گفته شیخ جمالی، غرب دوگانگی رفتارش در قبال حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در سوریه و تلافی این حمله از سوی ایران را نیز نمونه دیگری از منطق پوشالی آن‌ها دانست.

وی در ادامه عنوان کرد: ذات اسرائیل اشغالگری است و بیش از ۷ دهه است که زندگی مردم فلسطین را مورد هدف قرار داده و در حال از بین بردن است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین در حاشیه برپایی نماز جمعه با اشاره به سخنان پیش از خطبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقوله سلامت را مهم ارزیابی کرد و از خیرین و مردم استان خواست در این زمینه با علوم پزشکی مشارکت کنند تا شرایط بهداشت و درمان رو به توسعه باشد.

دیگر خبرها

  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد
  • ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی
  • انتقام سخت گرفته نشده است
  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • ذات اسرائیل اشغالگری است
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • رفتار دوگانه ضد انقلاب‌ها + فیلم
  • آینده‌نگری مشهود در چیدمان داوری‌های لیگ برتر