Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس: میزگرد « جوان انقلابی و حل مشکلات کشور» با حضور جمعی از فعالان و ادوار اتحادیه‌های دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناکارآمدی دولت، راه حل مشکلات اقتصادی، انتخابات آینده مجلس، روند خصوصی‌سازها و مسائل و مشکلات اقتصادی از مهمترین مباحثی بود که در این میزگرد مورد بررسی و بحث حاضران قرار گرفت که در ادامه مشروح آن آمده است.

* قائدشرف: دولت روحانی در بازی با رسانه‌ها کارآمد بود/ باید مراقب آفت جوانگرایی تقلبی باشیم

محمدحسین  قائدشرف عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این میزگرد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما امروز قرار است درباره عملکرد دولت صحبت کنیم، اما اگر عملکردی باشد! متاسفانه ما با دولتی مواجه هستیم که عملکرد خاصی ندارد و به همین دلیل هم می‌بینیم که بازار، فرهنگ و حتی سیاست خارجی ما رها شده و در تمام عرصه‌ها با یک رهاشدگی مواجه هستیم.

دبیر سابق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر قرار باشد اتفاقات امروز را بررسی کنیم باید به عقب برگردیم. به زمانی که دولت روحانی سر کار آمد. برخی معتقدند دولت روحانی در طول ۶ سال گذشته تغییر کرده، ولی باید بگوییم این دولت هیچ تغییری نکرده و همان دولت است، با همان افراد.

 

قائدشرف یادآور شد: دولت روحانی و افرادی که پشت سر روحانی بودند، در دولت احمدی‌نژاد مناصب و جایگاه‌هایی که سال‌ها در دست داشتند را از دست دادند و از دولت احمدی‌نژاد بعد از اینکه دوباره سر کار آمدند با ولعی روبرو شدند و آن هم ولع برای بازپس‌گیری جایگاهی بود که در گذشته داشتند. 


وی با بیان طرح این سوال که چگونه می‌توان کار نکرد و کارنامه داشت؟ افزود: دولت روحانی به این سوال اینگونه پاسخ داد که بخشی از مشکلات ناشی از ناکارآمدی است که اگر بخواهیم آنها را حل کنیم باید کار کنیم. 

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان اضافه کرد: هر کارشناس منصفی هم مسائل را بررسی می‌کرد می‌توانست پی ببرد که بخش عمده ای از مشکلات به دلیل ناکارآمدی در کشور است. اما دولت‌مردان سعی کردند بگویند بخش عمده مشکلات ناشی از فشارهای بیرونی است و وقتی این مسئله را در افکار عمومی بولد کردند، این مسئله پیش آمد که ما برای حل مشکلات نیاز نیست در داخل کاری کنیم و باید حل مشکلات را از بیرون پیگیری کنیم.

قائدشرف تاکید کرد: دولت برای حل مشکل همه تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام گذاشته شد و این باعث شد مشکلاتی ایجاد شود که ما الان با آن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور ناشی از ناکارآمدی است، گفت: گویا مسئولان دولت هم علاقه‌ای به حل مشکلات ندارند، همین مسئله هم باعث ایجاد وضعیت فعلی برای مردم و کشور شده است. حوزه‌های مختلف عملا رها شده‌اند و چیزی که باعث شده این ناکارآمدی بیشتر به چشم بیاید این است که هر مجموعه یکسری رویه‌های غلطی دارد که با تغییر مدیران هم ادامه پیدا می‌کند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: الان اتفاقی که رخ داده این است که حتی رویه‌های سابق هم پابرجا نیستند که بتوانند شریان‌های حیاتی دولت را زنده نگه دارند و این اتفاقی است که الان برای دولت رخ داده است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان اضافه کرد: بحث دیگری که در ناکارآمدی دولت باید به آن توجه کنیم این است که دولت هم‌اکنون وارد دو سال آخر عمر خود شده و وقتی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، آن اندک انگیزه‌هایی هم که برای برخی نیروها برای اینکه بخواهند کارآمدی خودشان را اثبات کنند وجود داشت هم از بین می‌رود. به خصوص اگر ایدئولوژی پشت آن دولت هم طروی نباشد که باورهایی را در آن دولت ایجاد کند که برای خدمت به خلق در هر شرایط و موقعیتی باید کار کرد.

قائدشرف اظهار داشت: مسئله دیگر اینکه آیا اساسا دولتی که آرمان‌ها و افکار لیبرال دارد می‌تواند در نظام جمهوری اسلامی خوب عمل کند؟ این هم یک سوال جدی است که باید به آن جواب داد. ما امروز با دولتی طرف هستیم که خودش را متکی به ژنرال‌هایی می‌داند که احساس می‌کند سابقه این ژنرال‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

وی گفت: یک موضوع که نباید آن را نادیده گرفت این است که دولت روحانی در بازی با رسانه‌ها کارآمد بوده است و اگر بخواهیم یک نقطه کارآمد برای دولت نام ببریم آن هم بازی دادن رسانه‌ها است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی فهم خوبی از رسانه‌ها داشت و متاسفانه از این فهم خوب را در راه غلطی استفاده کرد  و به حاشیه‌سازی در رسانه‌ها پرداخت، یعنی هر زمان قرار بود مسئله مهمی طرح شود ما با یک حاشیه‌سازی رسانه‌ای همراه بودیم که هم از سمت دولت حمایت می‌شد و هم تیم رسانه‌ای منتسب به دولت با همه توان پای کار می‌آمدند و فریب رسانه‌ای مورد نیاز را می‌دادند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: البته همانقدر که رسانه‌های دولتی در این بازی خوب عمل می‌کردند، متاسفانه سایر رسانه‌های انقلابی بسیار بد در این رابطه عمل کردند. البته قطعا جبهه‌ای که دارد در مقابل عملکرد نامناسب روشنگری می‌کند، موفقیت‌هایی هم داشته است که به نظر می‌رسد این روشنگری خیلی هم به داد ما نرسیده است و بیشتر مرور زمان به ما کمک کرده است.

قائد شرف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم این است که اجزای بیانیه را به خوبی بشناسیم و علاوه بر اینکه بیانیه را معرفی کنیم، کم‌کم باید جهت‌گیری و حرکت‌مان را به سمت اهداف بیانیه تغییر بدهیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور ما باید انقلاب علمی رخ دهد و در این راه ما باید ببینیم چه کاری باید صورت گیرد. ما باید تعریف خودمان از جوانگرایی را با تعریف مقام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معظم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رهبری یکسان کنیم. جوانگرایی مدنظر رهبر انقلاب به این معنا نیست که افراد ۲۵ ساله ـ ۳۰ ساله، ۳۵ ساله کار را در دست بگیرند، حضرت آقا تعریفی از جوانگرایی دارند که حتی در برخی پست‌ها یک فرد ۵۰ ساله هم جوان تلقی می‌شود. باید ویژگی‌های جوان مومن انقلابی موردنظر رهبر انقلاب را موردتوجه قرار دهیم.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما باید مراقب آفت جوانگرایی تقلبی باشیم. اگر ما به این مسئله دچار شویم، کشور با بحران مواجه خواهد شد. جوانگرایی تقلبی ابعاد و مولفه‌هایی دارد و جریاناتی هم آن را دنبال می‌کنند.

قائد شرف اضافه کرد: اصلی‌ترین کاری که باید در کوتاه‌مدت صورت بگیرد، حفظ کشور در مسیر مقاومتش است. ما به سمت بازنشسته کردن دولت پیش از موعد نمی‌رویم، آنچه اهمیت دارد این است که دولت بتواند خط قرمزخا، اصول‌ها و چارچوب‌ها را برای ادامه مسیرش حفظ کند. باید این را برای خودمان جا بیندازیم که قرار است ۲ سال دیگر با همین دولت جلو برویم و بعد مسائل را برای دو سال آینده اولویت‌بندی کنیم که به نظر من هم اعتقاد دارند، اصلی‌ترین مسئله ما در این مدت مسئله اقتصاد است.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: در مسئله اقتصاد باید یک به یک ارکان را با سهمیه‌سازی، یا تقویت یا پشتیبانی کنیم. ۳ حوزه نظارت، تصمیم‌سازی و اجرا همه مهم است که در حوزه اقتصاد شناسایی شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود، مثل کاری که قرار است در بودجه‌ریزی صورت گیرد و متناسب با جنگ اقتصادی بودجه‌ریزی شود.

وی افزود: جنبش دانشجویی لازم است اولویت این مسئله را یادآوری کند، مولفه‌های موردنیاز برای این بودجه‌ریزی را یادآور شود و در گام سوم آنچه درست می‌داند را مطالبه‌گری کند.

قائدشرف افزود: به نظر بنده مسیری که ما می‌رویم ۲ مسیر را در تقابل با نظام قرار خواهد داد، یا شورش اجتماعی خواهد شد یا باج فرهنگی که باید جلوی این ۲ راه کاذب هم گرفته شود.

وی تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتفاق بعدی که باید برای آن برنامه‌ریزی شود این است که طی ۲ سال آینده این طرح‌ریزی شود که جنبش دانشجویی و جوانان می‌توانند نقش اساسی داشته باشند. ایجاد یک حرکت سیاسی منسجم که بتواند ما را در انتهای این ۲ سال به یک دولت جوان، پرشور و پرتحرکت انقلابی برساند.

وی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت آقای روحانی در کشور باید تبیین تاریخی شود. یعنی نباید دوباره این اتفاق رخ دهد که افکار عمومی و حافظه علمی و تاریخی ما آنچه در این مدت بر کشور گذشته را فراموش کند.

* منتظمی: مسئولان برای حل مشکلات برنامه‌ ندارند/ خودروسازی‌ها همچون مارهایی بر شانه دولت‌‌اند

متین منتظمی دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و فعال رسانه‌ای در میزگرد « جوان انقلابی و راه حل مشکلات کشور» که در این خبرگزاری برگزار شد، گفت: امروز مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و متاسفانه آنقدر درباره این مسئله گفته شده و از سوی مسئولان هیچ اقدامی صورت نگرفته که همه خسته شده‌ایم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دلیل ایجاد چنین مشکلاتی در کشور این است که دولت ما یک دولت سیاسی است و مسلما دولت سیاسی هم برای هر کاری یک راه حل سیاسی اتخاذ می‌کند، این‌گونه دولت مجبور می‌شود مانند یک حزب عمل کند، در حزب هم اشتباهات لاپوشانی می‌شود و سعی می‌کنند موارد اصلی را نادیده بگیرند و مسائل کوچک و کم‌اهمیت را هم بزرگ کنند.

منتظمی یادآور شد: دولت روحانی یک دولت خسته و پیر است و از یک دولت خسته و پیر نمی‌توان انتظار پویایی، نشاط و فعالیت داشت.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با اشاره به واردات بی‌رویه به کشور تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما الان می‌بینیم دولت کالاهایی را وارد می‌کند که اکثر آنها در داخل تولید می‌شود یا اینکه می‌توان آنها را در داخل تولید کرد.

وی در ادامه با اشاره به ناکارآمدی دولت در حوزه‌های مختلف یادآور شد: متاسفانه دولت برای حل مشکلات برنامه‌ای ندارد و فقط دنبال مُسکن است آن هم برای دردهایی که بیشتر آنها با ناکارآمدی خود دولت ایجاد شده است.

 دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: اقتصاد امروز دچار مشکل شده و چون کار دلالی به کار تولیدی و صنعتی می‌ارزد کسانی که به دنبال کار تولیدی و صنعتی بودند به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده درب کارگاه خود را می‌بندند و به دنبال دلالی می‌روند.

 

وی تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت یک زمان همه وقت و عمر خود را صرف برجامی کرد که هیچ نتیجه‌ای نداشت و فقط وقت کشور و مردم را گرفت و در نهایت مشکلات بیشتری را هم ایجاد کرد، حال امروز دولت برای اینکه بتواند تورم را کنترل کند، به سیاست‌های مُسکنی روی آورده است، به همین دلیل پول را از کشور خارج  می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد و برایش مهم نیست چه چیزی وارد می‌کند. 

منتظمی در ادامه با اشاره به درخواست دولت برای دریافت مجوز واردات ۴۰۰۰ واگن، تصریح کرد: این‌گونه واردات کمرشکن است و باعث می‌شود مشکلاتی برای صنایع کشور ایجاد شود. از طرفی همین لوله‌های نفتی که ما در اصفهان تولیدکننده آن هستیم را دولت وارد می‌کند! این مسئله بارها در مجلس و همچنین توسط جنبش دانشجویی مطرح شده ولی کسی پاسخگو نیست. یا اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صافی‌های دیالیز است، ولی با این حال می‌بینیم این کالا نیز وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات صنایع خودروسازی هم تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خودروسازی را می‌توان به مارهای ضحاک بر دوش دولت تعبیر کرد، دولت برای اینکه این مارها خودش را نزند مجبور است از زندگی مردم بزند و به شکم این مارها بریزد!

 دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه خودروسازان عملا خون مردم را در شیشه کرده‌اند و به مردم ظلم می‌کنند، اظهار داشت: با یک تدبیر کوچک می‌توان مشکلات این حوزه را برطرف کرد اما چون دولت ما تدبیری ندارد، می‌بینیم که این مشکلات ایجاد می‌شود و مردم روزبه روز با مشکلات بیشتری در این حوزه روبرو می‌شوند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور جوانان نخبه و انقلابی در مسئولیت‌ های اجرایی، گفت: ما در ابتدای انقلاب نسلی را داشتیم که برای انقلاب تلاش و  جانفشانی کرد و به خوبی هم توانست میدان را اداره کند، بعد از آن به دولت کارگزاران و اصلاحات رسیدیم که در آن افراد و مسئولان بیشتر بر اساس پارتی‌بازی و آشنامحوری روی کار آمدند و این نسل هم باعث ایجاد اتفاقات کنونی ما شد. بعد از این جریان نسلی در جامعه و دانشگاه به وجود آمد که بیشتر مانند نسل اول انقلاب است و تلاش دارد برای مشکلات راه حل پیدا کند. 

منتظمی در ادامه با اشاره به چند راه حل برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما باید برای حل مشکلات، دانش‌بنیان کردن اقتصاد را در اولویت قرار دهیم، از طرفی هم از عامه  جامعه بخواهیم در اقتصاد مشارکت کنند.

وی یادآور شد: دولت امروز نمی‌خواهد از یکسری صنایع دل بکند و مردم را در اقتصاد مشارکت دهد و از آنجایی هم که خودش نمی‌تواند این صنایع را مدیریت کند مشکلاتی برای این صنایع ایجاد شده است. 

این فعال رسانه ای افزود: دانشگاه‌ها هم باید نسبت به حل مسائل اقتصادی ورود کنند. البته گاهی دیده می‌شود یک دانشگاه درباره مثلاً خودروسازی یک طرح بسیار خوب داده ولی توسط خودروساز پذیرفته نمی‌شود. به این دلیل که می‌بینید اگر بخواهد بپذیرد رانت‌ها ، ماموریت‌های خارجی و... برایش از بین می‌رود! همین مسائل است باعث ناامیدی و یأس دانشجو، استاد و دانشگاهیان می‌شود.

منتظمی یادآور شد: متأسفانه بنده سازمانی شبه‌دولتی را می‌شناسم که فقط حق جلسه‌ای که در طول یکسال گرفته‌اند یک میلیارد و نیم بوده است، آن هم در سطح یک استان. مسلما وقتی باب مفاسد اقتصادی باز باشد، باب نفوذ هم باز می‌شود. الان اگر ما به بحث خصوصی‌سازی نقد داریم هم به خاطر مفاسدی است که وجود دارد.

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: ما نیازمند دومین انقلاب در عرصه دانشگاه هستیم. تا دانشگاه بتواند به اقتصاد ما، به صنعت ما و به علم ما کمک کند تا ان‌شاءالله بتوانیم با دانش‌ها درآمدزایی کنیم.

وی گفت: خیلی از مشکلات ما در صورت اجرای درست خصوصی‌سازی و قانون درست حل خواهد شد ولی متأسفانه رانت‌هایی که وجود دارد این اجازه را نمی‌دهد.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت پیگیری بحث جوانگرایی گفت: ما نباید برای جوان‌گرایی اقدامی عجولانه کنیم،‌ اقدام عجولانه ما و اینکه چون می‌بینیم فلان جوان 2 بار خوب حرف زده پس باید وارد مجلس شود، اسمش  جوان‌گرایی نیست.

وی افزود: جوان‌گرایی مدنظر ما این نیست که هر جوانی وارد عرصه مدیریت نشود سیستم جوان‌گرایی ما باید بر اساس یکسری چارچوب‌ها باشد در غیر این صورت در آینده به مشکل خواهیم خورد. با این حال به اعتقاد ما آینده قطعا به دست دولت، جوانان مؤمن و انقلابی خواهد افتاد.

* عبدی: سفره‌های مردم چیزی از برجام ندید/ برای حل مشکلات باید به جوانان میدان داد

علی عبدی فعال سیاسی و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این میزگرد با اشاره به عملکرد نامناسب دولت گفت: دولت یازدهم و دوازدهم، دولت‌هایی سلبی هستند و اساس عملکرد و گفتمانشان بر اساس نفی دیگران برقرار شده تا اثبات عملکرد خودشان.

وی افزود: سال ۹۲ دوستان ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از آقای روحانی دعوت کردند تا دیدگاه‌های وی را در مورد انتخابات بدانند، نکته جالب اینکه در آن زمان آقای روحانی می‌گفت من کاندیدای نمایشی هستم، قرار نیست رای بیاورم و تنها برای این حضور پیدا کردم تا صحنه را پرشور کنم. یعنی هیچ برنامه‌ای برای حضور در میدان نداشت!

عبدی تاکید کرد: این مسئله مشابه همان چیزی بود که در انتخابات دوم خرداد مشاهده شد. زمانی که آقای خاتمی در انتخابات ثبت‌نام کرد و هیچ برنامه‌ای برای انتخابات و اداره کشور نداشت. آقای روحانی هم همین‌طور بود.

این فعال سیاسی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسلما دولتی که برنامه‌ای برای اداره کشور نداشته باشد، بعد از اینکه آرای مردم را هم کسب می‌کند، به یک دولت سهامی عام تبدیل می‌شود و هر تکه از آن را یک حزب، مجموعه یا گروهی قدرتمند می‌کَند و نتیجه تبدیل شدن یک دولت مرکزی به دولت سهامی عام می‌شود.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: نتیجه چنین چیزی این است که می‌بینیم وزرای دولت علیه هم مصاحبه می‌کنند، مشاورین رئیس‌جمهور علیه افراد اجرایی و دست‌اندرکار در دولت مصاحبه می‌کنند و در حوزه اجرایی نیز نمی‌توان یک روند منظم در اداره کشور را مشاهده کرد که نتیجه می‌شود اینکه شاهد عملکردهای نادرستی از مسئولان می‌شویم.

 

عبدی خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نظر می‌رسد دولت امروز به حدی از اشباع ناکارآمدی در عملکرد خودش رسیده که تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور به یک حالت ناتوانی رسیده‌اند و منتظرند ببینند چه فضای دوقطبی و کاذبی را می‌توانند در کشور ایجاد کنند که به واسطه آن موضوعات اصلی را به حاشیه ببرند. مانند همین مسئله اقتصاد که سعی می‌کنند با ایجاد حواشی از پاسخگویی درباره آن فرار کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه جمهوری اسلامی امروز علنا دارای یک دولت مرکزی نیست و اگر یک دولت مرکزی برای اداره کشور وجود داشت، بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

عبدی گفت: عملکرد فاجعه‌بار دولت در ۶ سال گذشته و در کنار آن متاسفانه عملکرد دستگاه‌های نظارتی و دستگاه بزرگی مثل مجلس که وظیفه نظارت بر عملکرد وزرا را دارند، باعث شده که در میان مردم این تلقی ایجاد شود که مسئولان کشور در دوره مسئولیت خودشان فقط به دنبال این باشند که جیبشان را پر کنند و در پایان دوره هم کاری به این نداشته باشد که وضعیت مردم بهتر شده یا بدتر.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اخیرا وضعیت وزارت نفت را مشاهده کردید که وزیر همیشه نفت چه عملکردی داشت. دیدید که وضعیت صادرات نفت را به چه وضعیت فاجعه‌باری رسانده‌اند، در صورتی که ما در اوج تحریم‌هایی که سال‌های گذشته داشتیم نفت را به راحتی صادر می‌کردیم، ولی بعد از اینکه این آقایان روی کار آمدند و با نفوذی‌هایی که در وزارت نفت وجود داشت، می‌بینیم که چنین اتفاقاتی در بحث صادرات نفت رخ می‌دهد و یا اینکه می‌شنویم که در دفتر وزیر دستگاه کارت‌خوان بانکی پیدا می‌شود و بعد آن را گردن یک نیروی خدماتی می‌اندازند و می‌گویند برای او بوده است!

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با اشاره به تخلفات فرزندان برخی از مسئولان گفت: هرچه بررسی می‌کنیم و وضعیت اقتصادی مدیران دولت و فرزندان آنها را می‌بینیم متوجه می‌شویم که افراد نادری در بین آنها سالم هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به اتفاق رخ داده برای نجفی شهردار سابق تهران مطرح کرد: شما دیدید بعد از این جریان صحبت‌هایی که جریان اصلاح‌طلبی و برخی مسئولان دولتی علیه هم کردند چگونه بود و اینها باعث یاس و ناامیدی در میان مردم می‌شوند و با این روند و عملکرد هیچ زمان به آن مدینه فاضله‌ای که رهبر انقلاب ترسیم کردند و تشکیل دولت اسلامی نخواهیم رسید.

عبدی با اشاره به وظیفه مردم برای انتخاب دولت کارآمد تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت تدبیر و امید و همه مسائل کشور را به برجام گره زد، دولت می‌گفت اگر برجام حل شود، همه مسائل و مشکلات مردم حل خواهد شد!

وی اضافه کرد: با این حال بعد از اینکه برجام با این فضاحت از طرف‌های غربی نقض شد و امریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور ما بابت اتلاف وقت ملت و کشور نه تنها از مردم عذرخواهی نکرد بلکه با این هزینه گزافی که بابت این توافق داده شد وهیچ خروجی‌ای برای ما نداشت دوباره رئیس‌جمهور در نشستی گفته که یک عده مادرشوهر اجازه ندادند که مردم از مواهب برجام استفاده کنند!

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان یادآور شد: خوب است آقای روحانی این مواهب برجام که می‌گوید را برای مردم بشمرد. البته به نظر می‌رسد برجام تنها مواهبی برای آقازاده‌های نوکیسه‌ای داشت که جیب خودشان را پر کردند ولی مردم در سفره‌های خود چیزی از برجام ندیدند.

وی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در سال‌های گذشته در دانشگاه تهران ادامه داد: آن زمان که وزیر خارجه احساس می‌کرد بزرگ‌ترین قرارداد قرن را دارند امضا می‌کنند وقتی به دانشگاه تهران آمد به وی گفتیم که این برجام نتیجه‌ای نخواهد داشت، ولی توجهی به این هشدارها نشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همانجا بنده به آقای ظریف به نمایندگی از اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفتم اگر آمریکا به ما حمله نمی‌کند به خاطر این است که از توانمندی‌های نظامی ایران خبر ندارد که آقای ظریف آن پاسخ عجیب را دارد و گفت آمریکا می‌تواند با یک کلید تمام توانمندی‌های نظامی ما را نابود کند.

وی اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: خوشبختانه انهدام پهپاد آمریکایی موجب شد این آقایان مقداری عزت نفس پیدا کنند. مسلما جوانان ما توانمندی‌های بسیار بالایی دارند که می‌توان از این توانمندی در عرصه‌های مختلف استفاده کرد. البته حلقه مدیران پیر و خسته‌ای که در مدیریت کشور چنبره زده‌اند و اجازه حضور جوانان را نمی‌دهد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بی‌ثمر بودن برجام تصریح کرد: آنهایی که ادعا می‌کردند سلاطین مذاکره هستند خفت بارترین و ضعیف‌ترین قرارداد را امضا کردند و امروز می‌بینیم که طرف های مقابل چگونه رفتار می‌کنند.

عبدی با اشاره به اهمیت جوانگرایی ادامه داد: به نظر بنده همانطور که رهبر معظم در بیانیه گام دوم مطرح کردند، بحث لزوم جوانگرایی آن هم جوانگرایی انقلابی در کشور بسیار مهم است. دولت الان به ظاهر به دنبال جوانگرایی رفته، ولی یک شومن امنیتی را در صدر یک وزارتخانه گذاشته و شوی جوانگرایی می‌دهد.

وی گفت: جوانگرایی به معنای استفاده از نیروی با توان، با همت و با کوشش جوان است، اینکه به جای افراد شارلاتان پیر، افرادی شارلاتان دیگری که سن کمتری دارند را روی کار آوریم، جوانگرایی نیست. مطمئنا منظور رهبر انقلاب هم از جوانگرایی چنین چیزی نیست.

این فعال سیاسی خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز کشور یک راه‌حل بیشتر ندارد و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور در حوزه اقتصاد ما رفع فساد در دستگاه‌های اجرایی و... حل شود، تنها راه اطمینان به نیروی جوان و جوانگرایی متخصصانه در کشور است.

وی یادآور شد: هر جایی در کشور دستاوردی را می‌بینیم، حتما بخش عمده‌ای از نیروی پای کار، جوانان بوده‌اند. اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی، معیشتی و مشکلات دیگر کشور حل شود، باید به این جوانان میدان داده شود.

عبدی تاکید کرد: به نظر من باید یک نهضت تشکر به خاطر خدمات ۴۰ ساله مدیران پیر راه بیفتد و از آنها تقدیر شود و از آنها خواهش شود تا از مسئولیت‌های خود کنار بروند، وگرنه جمعیت پرقدرت جوانگرایی مانند یک سیل جریان پیر و ناتوان را در خود حل خواهد کرد.

این فعال سیاسی گفت: معضلی که امروز جوانگرایی را تهدید می‌کند، جایگزین شدن برخی آقازاده‌های ریش‌دار و یقه دیپلمات به تن است؛ یعنی آقازاده‌هایی که قرار است همان شرایط را برای کشور ایجاد کنند که پدرانشان بر انقلاب حاکم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی لیست‌ها که درباره انتخابات مجلس مطرح می‌شود، گفت: این مسئله برای این است که جنبش دانشجویی قدرت خودش را باور ندارد. وظیفه جنبش دانشجویی این است که جوان‌های انقلابی، متخصص و مومن را معرفی کند.

عبدی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید نوع نگاه جریان حزب‌اللهی نسبت به دولت جوان حزب‌اللهی آسیب‌شناسی شود. تا زمانی که مسئولانی در کشور وجود دارند که حدود ۳۰ شغل در کشور دارند و جای ۳۰ نفر را اشغال  کردند، مشکل خواهیم داشت در حالی که به جای این می‌شد ۳۰ جوان را وارد عرصه کرد و جوانان در این مسئولیت‌ها برای مسئولیت‌های مهم‌تر پرورش پیدا کنند.

وی افزود: ما الان در تشکل‌های دانشجویی افراد بااستعداد، توانمند و متخصص فراوانی داریم ولی نمی‌توان انتظار داشت مردم به اینها که هیچ مسئولیتی نداشته‌اند به یکباره اعتماد کنند.

عبدی افزود: یکی از مطالبات اصلی ما برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی صرفا نباید این باشد که رئیس‌جمهور جوان باشد. باید تلاش کرد تا در دولت‌های آینده و مجلس آینده جوانان نقش برجسته‌ای داشته باشند.

این فعال سیاسی یادآور شد: جریان جوان هم باید نقش خودش را باور کند. متاسفانه امروز خودباوری آنچنان که باید در جنبش دانشجویی ما وجود ندارد و فقط دنبال این است که فلان چهره سیاسی را به دانشگاه دعوت کند. در صورتی که همین بسترسازی یک امتیاز مهم برای جریانات سیاسی است.

وی گفت: جریان دانشجویی و جوان باید از حالت انفعال به یک حالت پرجنب و جوش و تهاجمی دربیایند و اینها باید تایید کنند که چه کسانی صلاحیت حضور در عرصه انتخابات و صلاحیت اداره کشور را دارند.

اخبار داغ فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم دانلود قسمت نهم 9 سریال هیولا مهران مدیری مهران مدیری در تدارک ساخت یک برنامه جدید در دبی؟ +عکس پروژه چادری‌هایِ سیگاری برای تخریب محجبه‌ها؟! +عکس برخورد تحقیر آمیز ترامپ با ولیعهد سعودی +فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: میزگرد جوان انقلابی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنتگن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 844671 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر /مراقب افتادن در تله باشیم /جای خوشوقتی است که مواضع تصمیم گیران هیچ شباهی به خام اندیشی این جوان ندارد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • «سفره افطار» به‌مثابه یک فناوری اجتماعی
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • زیرساخت های حیاتی اسرائیل زیر ذره بین ایران /مراقب نفوذی‌ها باشیم /‏زمین کارزار ما تل‌آویو است /واکنش نمایندگان به عملیات وعده صادق
  • چرا نتیجه رشد اقتصادی در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود؟