Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم وصول مالیات‌های قانونی از سازمان امور مالیاتی این استان خواست هوای مردم و فعالان تولید را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در بازدید از امور مالیاتی استان ضمن تبریک آغاز هفته فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: وصول مالیات مجوزی برای سخت‌گیری بر مردم، مودیان و فعالان تولید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امور مالیاتی در این شرایط سخت اقتصادی باید با تولیدگران راه بیایند ادامه داد: وصول مالیات یکی از منابع مهم درآمدی دولت است و وصول آن در این شرایط که دیگر منابع درآمدی با مشکلاتی روبرو است امری ضروری است.

استاندار سمنان به امور مالیاتی استان توصیه کرد: هم در زمینه تقسیط و هم در زمینه افزایش مهلت پرداخت و تسهیلات دیگر با مودیان مالیاتی همراهی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از توسعه استان از محل اعتبارات همین مالیات‌ها اتفاق می‌افتد افزود: امسال 515 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان برآورد شده و این درحالی است که کل اعتبارات استان 508 میلیارد تومان است.

 این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه بخش زیادی از آن برای اجرای پروژه‌های اجرایی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود گفت: سال گذشته 130 میلیارد تومان از مالیات ارزش بر افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که تقریبا معادل بودجه عمرانی امسال استان است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

آشناگر با بیان اینکه توسعه استان منوط به عملکرد امور مالیاتی است ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی روبرو است و در این شرایط امور مالیاتی نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی با اشاره به دشمنی‌های استکبار با جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد یک تروریسم اقتصادی هستیم و دشمن به همه منابع درآمدی ما چشم دوخته است و هرجا منبع درآمدی می‌یابد آن را مسدود می‌کند تا مردم تحت فشار بیشتری قرار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه میزان وصول مالیات به رونق بخش تولید وابسته است افزود: باید همه توان خود را برای رفع موانع تولید و تحقق رونق تولید به کار گیریم.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید در استان سمنان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است ادامه داد: در استان 600 واحد معدنی فعال وجود دارد که از ناحیه تحریم‌ها آسیبی نمی‌بینند. ضمن اینکه بخش صنعت استان نیز خوشبختانه با وجود کمبودها و فشارهایی که بر آن وارد شده اما وضعیت بهتری نسبت به دیگر استانها دارد.

وی با تقدیر از شفافیت و سلامت موجود در امور مالیاتی استان گفت: باید تا حد امکان با بهره‌گیری از فناوری‌ها و سیستم الکترونیکی ارتباطات چهره به چهره پرسنل با مودیان را کمتر کنیم تا هم سلامت اداری بیشتر شود و هم سرعت اجرای کارها افزایش یابد.

وی با اشاره به انجام یک پایش ملی در خصوص وضعیت کسب و کار استان‌ها گفت: در این پایش ملی که بر مبنای 42 شاخص و مولفه انجام می‌شود استان سمنان در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است.

استاندار ادامه داد: بر اساس آمار این پایش، وضعیت کسب و کار در استان هم ‌به نسبت فصل قبل و هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

آشناگر با بیان اینکه شاخص کسب و کار در کشور امسال 8 بوده ادامه داد: این در حالی است که این شاخص در استان 1.8 بوده است ضمن اینکه هر چه این شاخص به صفر نزدیک تر شود آن استان فضای کسب و کار بهتری دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان سمنان ایران شهرداری فناوری کسب و کار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟