Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان برنامه های این اداره کل را برای هفته ملی مهارت تشریح کرد.

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت، با بیان اینکه هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه ۹۸ تا روز ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: همه ساله در این راستا برنامه های متنوعی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده در این هفته با شعار نهضت مهارت افزایی برنامه های مفصلی ارائه خواهیم داد.

حسینی‌گفت: این برنامه‌ها شامل گلباران گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و مدیران استان است.

مدیرکل آموزش‌فنی وحرفه‌ای استان‌گیلان‌ افزود:همچنین جشن فارغ التحصیلی مهارت آموختگان، نشست‌های تخصصی در حوزه های مختلف و نمایشگاهی را در پیاده راه فرهنگی رشت نیز برنامه ریزی کردیم تا مردم هم با آموزش های فنی و حرفه ای آشنا شوند وهم دست‌آوردهای این اداره کل را  از نزدیک مشاهده کنند.

حسینی با بیان اینکه روز ششم مرداد ،شورای مهارت را برگزار خواهیم کرد که در آن روز از برگزیدگان مهارت آموری تقدیر خواهد شد خاطرنشان کرد:دو مراسم برای کارکنان بخش دولتی و بخش خصوصی هم خواهیم داشت و همچنین نشست سالانه با همه خانواده فنی حرفه ای از جمله این برنامه ها خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان افزود: همچنین با ذینفع های این اداره در پادگان ها و زندان‌ها و اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی و بهزیستی هم نشستی خواهیم داشت.

وی با اشاره به دیداری که مقام معظم رهبری با کارگران و دانشجویان داشتند و تاکید ایشان به مهارت افزایی گفت: فرصت خوبی است تا بتوانیم فرهنگ مهارت آموزی را بیش از پیش ترویج دهیم. جوانان ما امروز علاوه بر تحصیل آکادمیک و مدرک گرایی نگاه ویژه ای هم به مهارت آموزی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بخش خصوصی خانواده فنی و حرفه ای مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۳ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی یک مهارت جدید فرا گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ریحانه طالبی در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند 116 دوره آموزشی برگزار شد که در مجموع برای متقاضیان مهارت آموزی 192 هزار و 146 نفر ساعت آموزش اجرا شد. 

وی گفت: در این مرکز 5 کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهرتراشی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دایر است که در مجموع بیش از 30 حرفه آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند بیان کرد: سال گذشته به ترتیب دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه‌دار بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده‌ند.

طالبی از راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود. در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره 75 این مرکز را همراهی کنند.

حسن کامرانی‌فرد نیز گفت: سال گذشته 4 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است. در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است. از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 411 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به  12 هزار و 236 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه دادند که از این تعداد هشت هزار و 514 نفر زن، سه هزار و 722 نفر مرد هستند.

کامرانی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 60 آموزشگاه جدید در سال گذشته اظهار داشت: اکنون 411 آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در استان داریم که 259 مجوز مربوط به آموزش‌های ویژه بانوان و 12 مجوز مربوط به آموزش‌های آقایان است و از مجموع آموزشگاه‌های ذکر شده 140 آموزشگاه نیز مجوز دومنظوره آموزش به زنان و مردان را دارا هستند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس