Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@00:48:56 GMT

مؤسسه خادم‌الرضا(ع) زابل چشم به راه همت خیرین

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۹۵۸۱

مؤسسه خادم‌الرضا(ع) زابل چشم به راه همت خیرین

مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل همچون بسیاری از مؤسسات قرآنی دست به گریبان هزینه اجاره بهای بالای مکان استیجاری مؤسسه است؛ مؤسسه‌ای که فعالیتش را به صورت غیررسمی از سال ۹۰ در یکی از مناطق کم‌برخوردار کشور با دست خالی آغاز کرده است و با کمک‌ خیرین و شهریه‌هایی که از دانش‌آموزانی با تمکن مالی اخذ می‌کند، به کار خود تدام بخشیده و سرانجام در سال ۹۳ موفق به رسمیت بخشیدن به فعالیتش با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام حسن صیادی، مدیر مؤسسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: مکان مؤسسه اجاره‌ای هست و هر سال نیز صاحبخانه مبلغی را بر روی هزینه اجاره‌ می‌گذاشت و امسال این رقم خیلی بالا است، چرا نباید مسئولی باشد تا صدای این مؤسسات را که به صورت خودجوش و فقط برحسب علاقه‌ شخصی در این راه وارد شده‌اند، بشنوند و برای حل مشکل آنها گام بردارند.
وی با ابراز گلایه از وضعیت مالی نامناسب مؤسسه، اضافه کرد: از سوی دیگر کفپوش مؤسسه موکت است و بارها و بارها قرآن‌آموزان خردسال مؤسسه بر روی آن زمین خورده‌اند و زانوهایشان زخم شده است، همچنین تعدادی از صندلی‌های پلاستیکی کودکان شکسته‌ است و به دلیل عدم توانایی مالی، نتوانستیم جایگزینی برای آن تأمین کنیم.
صیادی با اشاره به دیگر تجهیزات مورد نیاز مؤسسه چون دستگاه پرینتر و بازسازی تخته وایت‌بردهایی که دیگر عمر خود را کرده‌اند، اظهار کرد: مؤسسه دارای بخاری نفتی است که همه از خطرات آن آگاه هستند و چه بسیار آتش‌سوزی‌هایی که از این طریق در مدارسی نظیر کودکان شین‌آباد و ... رخ داد.
وی با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که تاکنون به ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اوقاف و امور خیریه استان و حتی آستان قدس رضوی داشته‌ است، تصریح کرد: از مسئولان متولی و داعیه‌دار فعالیت‌های قرآنی کاری بر نمی‌آید، پس امیدواریم پس از توکل به خدا، خیرین و مردم نیک‌اندیش به فکر فعالیت‌های قرآنی باشند و نذرهای قرآنی داشته باشند تا بلکه مؤسسات قرآنی حداقل تجهیزات را تأمین کنند.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل در خیابان فردوسی، بین فردوسی ۲۵ و ۲۷ قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ‌۰۵۴۳۲۲۲۳۰۴۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، عصر امروز با حضور رییس سازمان صداوسیما ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان این فراکسیون در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

در این جلسه، بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون حضور یافته و مسایل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 6085733 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد