Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از عرضه محصولات خرما و پسته در بورس کالا خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاپور محمدی در آیین راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی و قرارداد‌های آتی زیره سبز در بورس کالای ایران ضمن تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری جهت عرضه و ورود کالا‌های جدید به بورس کالای ایران گفت: با توجه به تجربه خوبی که برای عرضه زعفران در بورس داشتیم امیدواریم این موضوع پس از زیره سبز، برای پسته هم اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاپور محمدی ادامه داد: در سال گذشته ۲۸ تن زعفران مورد معامله قرار گرفت که این رقم در سال جاری تاکنون به ۱۱ تن رسیده است که آماری قابل قبول است.

محمدی افزود: زعفران یک تجارت ۸ میلیارد دلاری در دنیا دارد این در حالی است که در ایران تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سهم کشاورزان می‌شود و در تلاش هستیم با فعال کردن هر چه بیشتر معاملات این محصول در بورس، شرایط کشاورزان این حوزه نیز بهبود یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از اهداف عرضه در بورس این است که کشاورزان به حق خودشان برسند و قیمت عادلانه به آن‌ها پرداخت شود؛ در همین راستا بورس در کشف عادلانه قیمت و رسیدن سود واقعی به کشاورزان موثر است که امیدواریم به زودی شاهد عرضه پر حجم سایر محصولات کشاورزی در بورس باشیم.

به گفته محمدی، روند پذیرش و عرضه محصولات در بورس کالای ایران به این گونه است که در گام اول معاملات گواهی سپرده کالایی راه اندازی می‌شود و سپس معاملات قرارداد‌های آتی شروع به کار می‌کند. همچنین پس از تکمیل معاملات در بازار مشتقه، صندوق‌های کالایی راه اندازی می‌شود که سازمان بورس با جدیت به دنبال تسهیل اخذ مجوز صندوق‌های کالایی در بورس کالاست.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بورس کالای ایران همواره در بازار سرمایه ایران پیش رو بوده است، گفت: امروزه یکی از مباحث مهم انجام معاملات در بستر بلاک چین است که بورس کالا می‌تواند در استفاده از بستر بلاک چین نیز پیش رو باشد که در این صورت شاهد ارتقای جایگاه بورس کالا در اقتصادمان خواهیم بود.

محمدی اظهار داشت: محصولات خرما و پسته از اهداف بعدی بورس کالا هستند به طوریکه این محصولات نیز می‌توانند همچون زعفران و زیره در بورس کالا عرضه شوند تا شاهد ساماندهی بازار داخلی و صادراتی این محصولات در بستر بازار سرمایه باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان بورس عرضه زعفران در بورس محصولات کشاورزی در بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای حسابرس و بازرس‌قانونی به معاملات ثنظام باز شد!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی چندی پیش خبر از انجام دو معامله مهم داد که این موضوع با واکنش مدیریت نظارت بر ناشران فرابورس رو به رو گردید و باعث توقف نماد معاملاتی این شرکت نیز شد. حال قصد داریم با بررسی پروسه این موضوع به تجزیه و تحلیل گزارش حسابرس در این‌باره بپردازیم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iq1

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • پای حسابرس و بازرس‌قانونی به معاملات ثنظام باز شد!
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید