Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرارگرفت آمده است: طی روزهای اخیر انتشار یک عکس با موضوع عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان و اتباع در بیمارستان کامکار در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه هایی را به دنبال داشت که به مردم فهیم ایران اسلامی و همشهریان عزیز در قم مقدس، اطلاعات زیر به استحضار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه حاکیست: مطلب فوق مربوط به واحد پذیرش بیمارستان نبوده و آمار موجود نشان دهنده پذیرش کلیه بیماران با دفترچه های فوق در این مرکز است، پس از بررسی های به عمل آمده مشخص گردید، مطلب فوق در واحد پذیرش سرپایی آزمایشگاه بیمارستان توسط سوپروایزر نصب شده و این موضوع مطلقاً به منزله عدم پذیرش بیماران فوق نیست و صرفاً جهت اطلاع منشی‌های شیفت‌های مختلف با توجه به تغییرات در نحوه پوشش بیمه‌ها بوده است که جهت تایید این مطلب آمار پذیرش سرپایی آزمایشگاه این مرکز در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ به تفکیک نوع بیمه مشخص است که نشان دهنده بیشترین آمار پذیرش سرپایی ماهانه در بین بیمارستان‌های دولتی است.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: دفترچه های بیمه کمیته امداد از ابتدای سال ۹۸ به دفترچه ایرانیان و سایر اقشار نظام ارجاع یک تغییر یافته است و دفترچه های کمیته امداد فاقد اعتبار است ضمن اینکه دفترچه‌ای با عنوان دفترچه بیمه جانباران وجود ندارد به عبارتی بیمه نیروهای مسلح دارای سه صندوق کارمندی، جانبازان و وظیفه است که در این مرکز همگی پذیرش می‌شوند.

اطلاعیه ادامه یافته است: دفترچه های بیمه روستایی نیز طبق قوانین وزارت متبوع در دو صندوق ارجاع مستقیم از پزشک خانواده یا عنوان روستایی مرکز بهداشت و ارجاع از پزشک خانواده و درخواست از طرف متخصص قابل پذیرش است و دفترچه بیمارانی که فاقد مهر ارجاع باشند، قابل پذیرش به صورت بیمه نیست.

دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه خود افزوده است: دفترچه های بیمه همگانی و اتباع نیز به شرطی که توسط پزشکان دولتی ویزیت شده باشد، قابل پذیرش به صورت بیمه‌ای است و در غیر این صورت به صورت آزاد پذیرش می‌شود.

اطلاعیه حاکی است: آمار پذیرش سرپایی آزمایشگاه بیمارستان کامکار قم در ماه‌های ابتدایی ۹۸ نشان می‌دهد که در این بیمارستان ۳۵۹۲ بیمار به آن بخش مراجعه کرده که از این تعداد ۱۵۴ نفر دارای دفترچه بیمه روستایی، ۴۲۰ نفر دارای دفترچه بیمه ایرانیان و سایر اقشار نظام ارجاع که براساس بخش نامه جدید بیمه، مددجویان محترم کمیته امداد ذیل این گروه قرار می‌گیرند و ۵۹ نفر مراجعین با دفترچه بیمه نیروهای مسلح که جانبازان ارجمند هم ذیل دفترچه بیمه نیروهای مسلح هستند، پذیرش شده‌اند و حضور سرزده هر یک از شهروندان شریف استان، گویای این مطلب است که پذیرش جانبازان سرافراز نظام که مایه افتخار کشور هستند و عزیزان زحمتکش روستایی و کمیته امداد در این بیمارستان هیچ زمانی قطع نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن قدردانی از رسانه‌های استان که دغدغه پیگیری مشکلات مردم را دارند و بر مبنای اصول حرفه‌ای خبرنگاری پس از اطمینان از عدم اجرای محتوای تصویر منتشر شده، از درج آن خودداری کرده‌اند، به اطلاع می‌رساند، مصاحبه درج شده در یکی از رسانه‌های خبری از قول دکتر خدادی رئیس بیمارستان تکذیب شده و ایشان هیچ گونه مصاحبه‌ای با هیچ رسانه‌ای را انجام نداده است.

اطلاعیه حاکیست: از رسانه‌های فعال در فضای مجازی درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از بروز شایعات و دامن زدن به مسائلی که موجب خدشه دار شدن اعتماد مردم به مقوله مهم سلامت می‌شود، قبل از انتشار هر گونه مطلبی، صحت آن را از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم جویا شوند.

در روزهای اخیر در برخی از کانال‌های خبری تصویری از بیمارستان کامکار قم منتشر شده که از آن به عنوان عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان واتباع یاد شده است.

۷۴۰۴ / ‏‬ ۱۱۷۵ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر