Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:52:26 GMT

ورزش یزد، نیازمند توجه بیشتر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۰۸۴۳

ورزش یزد، نیازمند توجه بیشتر

مرکز استان با ۲۴ سانتی متر مربع کمترین و اشکذر با ۲/۰۹ متر مربع بیشترین سرانه را دارا هستند.
▫️سرانه دیگر شهرستانها:
ابرکوه ۱/۱۳ اردکان ۷۳ بهاباد ۱/۱۷
تفت ۱/۳۳ خاتم ۱/۶۸ مهریز ۷۲ میبد ۸۱
بافق ۱ (مترمربع)

عدم اولویت سنجی با نگاه کارشناسی در توزیع اعتبارات سرانه فضای ورزشی در سالهای متوالی، از گذشته تا به امروز، باعث شده مرکز استان با بی شیء از نیمی از جمعیت با کمترین سرانه فضای ورزشی، آن هم با اختلافی فاحش در قیاس با دیگر شهرستانها روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که با توجه به تمرکز فرودگاه، هتل‌ها و کیفیت امکاناتی که برای میزبانی رقابتها در سطوح مختلف در مرکز استان مهیا است، از نظر کارشناسی انتظار دیگری می‌رفت.

سرانه فضای ورزشی مجموعه‌های متعلق به سازمان ورزش در کشور ۷۸ سانتی متر مربع است و با احتساب دیگر سازمانها به بیش از یک مترمربع می‌رسد.

ورزش یزد همچنان محدود و محصور به مجموعه فرسوده شهید پاکنژاد (کلوپ کوچه حنا) با بیش از نیم قرن قدمت است و تکمیل مجموعه بزرگ ورزشی یزد هم با وسعت تقریبی ۱۵۰ هکتار با کم توجهی امروز مسئولان و اعتبارات امروز حرف امروز و فردا نیست!!

امید حسین مرشدی مجری، تهیه کننده، گوینده و گزارشگر صدا و سیمای مرکز تابان

۷۵۳۶/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصتی برای بیان مسائل بر حوزه سلامت است و این در حالی است که سلامت در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند و نباید به صورت سطحی به آن نگریست.

وی با بیان اینکه مسئله سلامت باید در سطح کلان مورد توجه قرار گیرد، افزود: وضعیت سلامت شهر تهران علی‌رغم اینکه تصور می‌شود به دلیل پایتخت بودن و تعداد زیاد بیمارستان، خوب است. اما بر اساس شاخص‌های اعلامی سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست و باید دولت و مجلس حساسیتی در این خصوص داشته باشند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری اقداماتی در این خصوص انجام داده و انجام می‌دهد، گفت: کمیته سلامت با بررسی سلامت و وضعیت شهر یک طرح یک فوریت را تحت عنوان تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تدوین کرده و امروز به هیات رئیسه تقدیم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد