Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:37:51 GMT

برداشت چوب از جنگل‌های ثبت جهانی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۱۰۵۷

چمدان : رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: «با ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی طرح تنفس و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور برای همیشه ماندگار و اهمیت آن دوچندان شده است.» خلیل آقایی با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ایران گفت: «تنها راه برای رونق تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌های مصرف‌کننده چوب در کشور واردات و زراعت چوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او در پاسخ به برخی انتقادات از طرح تنفس جنگل گفت: «هیچ‌کس حق ندارد طرح تنفس جنگل را زیر سوال ببرد و همه باید بدانند که این طرح تنها یک طرح پنج ساله نیست، بلکه باید تداوم داشته باشد و هم باید قبول کنیم که برای تامین چوب واحدهای تولید راهی غیر از واردات و زراعت نداریم.» طرح تنفس جنگل از مصوبات مجلس شورای اسلامی است که از اواخر سال ۹۵ به اجرا گذاشته شد. براساس این طرح هرگونه برداشت چوب از جنگل ممنوع است و همچنین تمامی شرکت‌های فعال در برداشت چوب طی مدت سه سال از آغاز اجرا باید فعالیتشان را تعطیل کنند و دولت نیز حق تمدید قرارداد آنها را ندارد. آقایی، زراعت چوب را از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین چوب مورد نیاز کشور دانست و افزود: «برای برداشت درختان شکسته و افتاده هم طبق مقررات باید مزایده برگزار شود و هر شرکت‌کننده‌ای که بیشترین قیمت را اعلام کند می‌تواند این کار را انجام دهد.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی

بر اساس اعلام شرکت کنترل کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز