Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران گفت: از ۱۵۸ میلیارد تومان بودجه که برای مازندران در این راستا در نظر گرفته شد تا کنون  ۷۹ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد تخصیص داده شد.

مهدی رازجویان در گفت و گو با ایسنا مازندران، در مورد آخرین اقدامات عمرانی پس از سیل در این استان اظهار کرد: در این راستا مقرر شد مصوبه ای برای تخصیص بودجه در خصوص زیر ساخت ها تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: راه‌های روستایی استان به دلیل رانشی بودن هنوز مسدود است که تمام تلاش بعد از وقوع سیلاب بر این  بوده که راه های روستایی باز و از مسدودی بودن خارج شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه تردد در راه های روستایی برقرار است، گفت: در حال حاضر حداقل عرض برای تردد یک اتومبیل در شهرهای بالادست از جمله سوادکوه شمالی، سوادکوه، میاندرود، ساری، نکا و بهشهر برقرار است.

رازجویان با بیان اینکه در این شهرها هم راه های رانشی زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: حجم رانش بالایی در منطقه وجود داشته   که برای پایداری از خاک بالادست برداشت و در پایین دست نیازمند دیوار سازی برای تحکیم است.

وی با اشاره  به اینکه اتمام اقدامات عمرانی  نیاز به اعتبار بالایی دارد، افزود: منتظریم تا دولت به دستگاه‌های اجرایی اعتبار تزریق کند تا پایداری این جاده‌ها به مانند قبل از سیل  شود و به دلیل اینکه حجم بارش و رانش زیاد بوده برای حفظ پایداری این مناطق تخصیص بودجه قابل توجهی مورد انتظار است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران در مورد پرداخت خسارت  اعم از تسهیلات بلاعوض و وام های کم بهره به مردم، بیان کرد: تمام بانک های عامل پای کار هستند اما به دلیل ایرادی که در سامانه ی بانکی و لحاظ نشدن این برنامه در سیستم برنامه ای بانک وجود داشت با مشکل روبه رو شده که به مرکز اعلام شد اما اقدامی جدی صورت نگرفت و با کندی مواجه است.

رازجویان با بیان اینکه مسئولین بانک‌های استان تا پاسی از شب در باجه ها می‌مانند و اطلاعات را به صورت دستی وارد می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با اعمال برنامه از سوی مرکز  بر سرعت این روند تسریع  داده شود اما در بخش کشاورزی مبالغی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در تسهیلات بلا عوض و  کم بهره نزدیک به ۳ هزار پرونده وارد سامانه سجاد شده و در دست اقدام است، همچنین با توجه به اینکه ورود این اطلاعات به سامانه سجاد زمان بر است برای استفاده از زمان حداقلی هر شهرستان را مکلف کردیم که حداقل با ۵ کاربر اطلاعات را در سامانه سجاد وارد کنند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران افزود: در مورد میزان کمک های بلا عوض و تسهیلات کم بهره به مردم خاطر نشان کرد:  تا کنون نزدیک به  ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض اعتبار داده شد و بیش از ۱۲   میلیون تومان نیز تسهیلات کم‌بهره به  مردم‌ پرداخت شده است.

رازجویان در مورد تخصیص زمین برای افرادی که دچار خسارت ۱۰۰ درصدی تخر یب منازل مسکونی خود پس از سیل شدند که در برخی موارد نیز به دلیل رانش زمینی هم برایشان نماند، گفت: تا این لحظه برای شهر پل سفید و  شیرگاه زمین در نظر گرفته شد و که از هفته گذشته در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت، همچنین با شهرداری هم هماهنگی های لازم در جهت صدور پروانه رایگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تنها در شهر زیرآب تخصیص زمین ها نیازمند هماهنگی با منابع طبیعی است که با توجه به وعده داده شده از سوی مدیر کل منابع طبیعی تا هفته ی آینده این امر محقق می شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه زمین هایی که دولت به صورت رایگان واگذار می کند، عرصه هایی است که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن کشور در اختیارشان قرار می دهد، خاطرنشان کرد: عرصه ها در مازندران محدود و از ارزش بالایی برخوردار است در این راستا در عرصه های واگذار شده واحدهای مسکونی  با سقف ۳ طبقه ساخته خواهد شد تا سر پناهی بر ای افراد خسارت دیده باشد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بخش کشاورزی دستگاه های اجرایی راه و شهرسازی استان سیل شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته

مدیر منطقه شش شهرداری قم از صرف ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهسازی ۱۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه انجام شد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از منطقه شش بافت فرسوده است، اظهار کرد: ۹۹ درصد پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته بازسازی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی در منطقه شش شهری صرف شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی انجام شده در منطقه خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی پیاده رو به طول ۱۵ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، احداث سالن فرهنگی شهریار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و احداث ایستگاه سوم آتش نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه است.

ترکمن از توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته پروژه احداث و بهسازی شوارع فرعی شامل زیرسازی، جدول گذاری، لکه‌گیری و آسفالت، به طول ۲۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در منطقه شش اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه، در سال گذشته ۵۳ حلقه چاه در منطقه شش حفر شد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه به طول ۲۳ کیلومتر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد در منطقه صورت گرفت.

ترکمن هزینه ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ترافیکی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در راستای اجرای پروژه‌های ترافیکی ۸۲ کیلومتر از معابر منطقه شش شهر قم در سال گذشته خط‌کشی شد.

کد خبر 747272

دیگر خبرها

  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم