Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@15:02:35 GMT

«صدام حسین جدید» از دید روزنامه آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۱۲۵۵

ساعت 24- یک روزنامه آمریکایی با قیاس «محمد بن سلمان» با «صدام حسین» دیکتاتور رژیم بعث عراق نوشت که آمریکا و متحدانش در حال تکرار اشتباهات گذشته هستند.

یک روزنامه آمریکایی یکشنبه در تحلیلی «محمدبن سلمان» ولی‌عهد رژیم سعودی را «صدام حسین جدید» لقب داد.

روزنامه «واشنگتن پست» در بخشی از این گزارش نوشته است: «زمانی یک دیکتاتور بی رحم و بی‌پروا از یک کشور عربی نفت خیز با وجود سیاست‌های افراطی کاملا اثبات شده و مستندش، در حالی مورد حمایت و تحسین آمریکا و دیگر دولت‌های غربی قرار گرفت که جنایات او وحشتناک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نوشته این روزنامه، صدام در تقابل با گروه‌های افراطگرا و ایران قرار گرفت و برای واشنگتن جایگزین بهتر از این وجود نداشت.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: این حاکم این پیام را شنید و نتیجه گرفت تا زمانی‌که نفت مورد نیاز غرب را تامین کرده و با ایران مخالفت می‌کند آزاد است که مخالفان و همسایگانش را به قتل برساند. البته نام این فرد «صدام حسین» بود و آمریکا و متحدانش بر او شرط بندی کردند که به حمله‌ عراق به کویت در سال 1990 و پس از آن نیز به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه منجر شد.

این روزنامه با تاکید بر تکرار این اشتباه از سوی سیاستمداران آمریکایی در قبال محمد بن سلمان نوشت: سیاستمداران آمریکایی در حال تکرار همان اشتباه در مورد محمد بن سلمان هستند و می‌گویند که از جنایات بن سلمان از جمله کشته شدن «جمال خاشقچی» (منتقد دولت سعودی و روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست) و شکنجه و زندانی شدن بانوانی که در پی حقوق خود هستند منزجریم، اما آن‌ها در نشست «جی-20» در اوساکای ژاپن در هفته گذشته با خوشحالی اطراف بن سلمان جمع شدند.

در انتهای این مطلب آمده است: محمد بن سلمان، مانند صدام حسین به این نتیجه رسیده که او مصون است. زنانی که به دستور او شکنجه شدند هنوز در زندانند و هواپیماهای او هنوز در حال بمباران یمن هستند. محمد بن سلمان در حال برداشتن گام‌های نخست برای دستیابی به سلاح‌های اتمی است. دولت‌های غربی اینک او را متوقف نمی‌کنند، اما آن‌ها در آینده مجبور به انجام این کار خواهند شد که آن زمان هزینه این کار به مراتب بالاتر است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: صدام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است

به گزارش جماران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

سایت خبری – تحلیلی اکسیوس در این باره نوشت: دولت جو بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که در اقدامی تلافی جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.  یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت، ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت بزرگی که در روز شنبه با شکست دادن حمله ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود  و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.»

اکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در نشست رهبران یهودی با وزیر خارجه آمریکا نوشت:  بلینکن نگفته است که اسرائیل باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل است. اما پیام وزیر خارجه این بود که حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشید.    بلینکن به رهبران یهودی گفت: «قدرت و خرد دو روی یک سکه هستند.»

به گواه یکی از افراد حاضر در این نشست وزیر خارجه آمریکا گفته این واقعیت که اردن و عربستان سعودی بخشی از تلاش دفاعی برای دفع حمله ایران بودند، بسیار مهم است و فرصت‌هایی را برای آینده باز می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره وضعیت مذاکرات برای برقراری آتش بس با حماس ادعا کرده که حماس ممکن است با این برداشت که حمله ایران به اسرائیل می تواند به درگیری منطقه ای وسیع تر منجر شود با آخرین متن توافق برای مبادله اسرا مخالفت کرده باشد. اکسیوس در ادامه به نقل از دو منبع مطلع نوشته که آنتونی بلینکن روز دوشنبه با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل صحبت کرد و پیام مشابهی را در رابطه با انتقام‌جویی احتمالی اسرائیل منتقل کرد.

دیگر خبرها

  • نساجی - تراکتور؛ گزارش زنده
  • اعلام ترکیب تراکتو برای دیدار با نساجی
  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است