Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، گریس منگ اوایل اکتبر ۲۰۱۸ برای نخستین بار اعلام کرد که همسرش منگ هونگوی پس از سفر به چین در ماه سپتامبر، ناپدید شده و به محل زندگی‌اش در شهر لیون فرانسه (مقر اینترپل) برنگشته است.

یک روز پس از گزارش ناپدید شدن آقای منگ، اینترپل اعلام کرد که وی از سمت خود به‌عنوان رئیس این نهاد کناره‌گیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینترپل در واکنش به اتهام‌هایی که همسر آقای منگ علیه این نهاد مطرح کرده است، آن‌ها را «بی اساس» دانست و همکاری و یا دخالت پلیس بین‌الملل در اقدام‌های دولت چین علیه رئیس سابق این نهاد را رد کرد.

گریس منگ شکایت خود علیه اینترپل را به دیوان دائمی داوری در لاهه ارائه کرده است.

در بخشی از بیانیه منتشر شده توسط وکلای خانم منگ آمده است: «دادگاه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد آیا ناپدید شدن همسر من تنها همانگونه که اینترپل ادعا می‌کند به مقام‌های دو کشور فرانسه و چین ارتباط دارد یا این نهاد خودش هم به وظایفش در ارتباط با خانواده من عمل نکرده است؟ »

همسر رئیس سابق اینترپل همچنین گفت که این نهاد او را نسبت به انجام اقدام قانونی تهدید کرده بود. این ادعا توسط اینترپل رد شده است.

چین چند ماه پس از بازداشت آقای منگ علیه وی به اتهام سوءاستفاده از قدرت و گرفتن رشوه اعلام جرم کرد.

حزب حاکم کمونیست چین در ماه مارس در بیانیه‌ای تاکید کرد که تحقیقات درباره آقای منگ نشان می‌دهد وی «مقدار زیادی» از بودجه دولتی را خرج و از قدرتش سوءاستفاده کرده‌ و نیز از اجرای دستورات حزب خودداری می‌کند. همسر این مقام سابق اینترپل، این اتهام‌ها را رد کرده است و گفته که بازداشت شوهرش همراه با انگیزه‌های سیاسی است.

آقای منگ که همزمان معاون وزیر امنیت عمومی چین نیز بود، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شده بود.

کد خبر 447073

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس اینترپل چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • شکست سکوت همسر سابق مهدی قایدی با یک استوری
  • استوری همسر سابق مهدی قائدی؛ می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق گردد! + عکس
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند