Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میشل باچله» از این مساله که کودکان مهاجر بدون دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و غذا مجبور هستند، روی زمین در بازداشتگاه‌های شلوغ بخوابند و از شرایط بهداشتی بسیار ضعیفی برخوردارند، ابراز تأسف کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته در گزارشی نسبت به پرجمعیت بودن بازداشتگاه‌های آمریکایی هشدار داد و اعلام کرد که در این مراکز، هزاران مهاجر از کشورهای آمریکای مرکزی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین دو روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» و «ال پاسو تایمز» روز شنبه با انتشار مقاله‌ای، وضعیت یک ایستگاه گشت مرزی در شهر کلینت ایالت تگزاس را شرح دادند که صدها کودک در آن با لباس‌های کثیف در اتاقک‌های آلوده به میکروب و بیماری نگهداری می‌شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این گزارش را حقه و کلک خواند و از اصحاب رسانه دعوت کرد از این مراکز بازدید کنند.

در همین حال، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد زیان وارده به این کودکان به واسطه ادامه این وضعیت نگران کننده، هشدار داد.

ترامپ نسبت به وضعیت مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکایی، همدردی اندکی نشان داده و از مهاجران خواسته در صورت نارضایتی از این شرایط، به آمریکا مهاجرت نکنند.

رئیس جمهوری آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی تا حضور در کاخ سفید، بحث تقابل با مهاجران را تا تنش با کنگره این کشور برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بالا برد و حتی تا چندی پیش درصدد اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی به بهانه خودداری مقام‌های آن کشور در مقابله با عبور مهاجران برآمد.

وی بارها با طرح این ادعا که نمایندگان دمکرات کنگره عامل تشدید ناامنی در مرزها هستند، گفته است که آنها برای مقابله با مهاجرانی که از مرزهای مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، با سیاست‌هایی همچون ساخت دیوار مخالفت می‌کنند.

ترامپ با متهم کردن دمکرات‌ها به حمایت از سیاست مرزهای باز اعلا کرده است که سیاست‌های مهاجرتی نمایندگان حزب مخالف، به جرایم خشونت بار و قاچاق مواد مخدر و انسان منتهی خواهد شد.

مناقشه بر سر تأمین بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا در سال گذشته منتهی شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

دانشجویان معترض ضد جنگ غزه در آمریکا گفتند تا زمانی که تضمین داده نشود پلیس نیویورک یا گارد ملی ایالات متحده علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، در سراسر ایالات متحده، دانشجویان بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا از جمله دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، تظاهراتی را آغاز کرده‌اند. دانشجویان بسیاری از کلمبیا، ییل، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک در بازداشت به سر می‌برند و پلیس وارد عمل شده و زمزمه‌هایی از احتمال مداخله گارد ملی این کشور برای جمع کردن اعتراضات به گوش می‌رسد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که از پایان دادن به تظاهرات خود علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه امتناع می‌ورزند، می‌گویند مقامات دانشگاه تهدید کرده‌اند که گارد ملی و پلیس را برای پاکسازی چادرهایشان وارد می‌کنند.

تجمع حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا

پلیس آمریکا در حال سرکوب دانشجویان معترض

دانشجویان معترض عضو «گروه دانشجویان عدالت برای فسطین در کلمبیا» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کردند، گفتند: «تا زمانی که به شکل کتبی تضمین داده نشود که پلیس نیویورک یا گارد ملی علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهیم شد.»

در این بیانیه آمده است: «در طول تاریخ، ما شاهد بوده‌ایم که معترضان مسالمت‌آمیز به‌شدت توسط گارد ملی سرکوب شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ از معترضان "جان سیاه‌پوستان مهم است" در فرگوسن میسوری، تا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو که به‌خاطر صحبت مسالمت‌آمیز علیه جنگ و ویرانی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به قتل رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نگران‌کننده است که دانشگاه کلمبیا در حال پیوستن به صفوف آن ها در تاریخ است، اما ما در تعهد خود به آزادی فلسطین دلسرد نیستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند