Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس آگاهی استان با انتشار تصویر متهم کلاهبردار حرفه‌ای به شیوه ارائه پیامک جعلی واریز وجه، از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه و یا از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، سرهنگ "محمد نادربیگی" رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت مالکان فروشگاه‌ها و مغازه‌های خواربارفروشی در شهرهای کرج و فردیس به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنها با شیوه  ارائه پیامک جعلی واریز وجه به حساب فروشندگان در قبال خرید کالا، موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اظهارات مالباختگان، متهم به همراه یک نفر خانم به مغازه و فروشگاه‌ها مراجعه و پس از خرید کالا به فروشنده اعلام می‌کرد که مبلغ را از طریق موبایل بانک پرداخت می‌کند و پس از دریافت شماره کارت بانکی شخص فروشنده و وارد کردن آن در اپلیکیشن مربوطه و نمایش مشخصات صاحب کارت اقدام به گرفتن عکس از صفحه نموده و ادامه عملیات انتقال وجه را متوقف و بانشان دادن تصویر تراکنش به فروشنده وانمود می‌کرد که پول را به حساب وی واریز کرده در حالی که انتقال وجه انجام نشده بود.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان پایگاه یکم با انجام تحقیقات گسترده، در نهایت متهم را که قصد خرید از یکی از فروشگاه ‎ ‌های سطح شهر کرج را داشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ نادربیگی افزود : متهم در بازجویی‌های کارآگاهان به 10 فقره کلاهبرداری از شهروندان به این شیوه در سطح شهرهای کرج و فردیس اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان گفت : به منظور شناسایی سایر شکات، بازپرس شعبه 19 دادسرای ناحیه 3 کرج  دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را در رسانه‌های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج - 45 متری کاج - بلوار ولیعصر(عج)- جنب کلانتری 30 اسلام آباد مراجعه کنند.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان البرز پول پیامک رئیس پلیس موبایل قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور