Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازگشایی بازارچه مرزی «ساری‌سو - ماکو» بیان کرد: به منظور گسترش پیوندهای ایران و ترکیه در آینده نزدیک ارومیه میزبان استانداران مرزی دو کشور خواهد بود و در این گردهمایی مسائل و مشکلات مرتبط با گمرک، حمل و نقل، ترانزیت و کالای همراه مسافر مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین در خصوص بازگشایی بازارچه «ساری سو - ماکو» نیز گفت: فلسفه ایجاد بازارچه‌ها، رفاه حال مرزنشینان و تحرک بخشیدن به اقتصاد در این مناطق است و مسؤولان در هر دو کشور بر سر این موضوع توافق دارند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه بازارچه «ساری سو - ماکو» در چند سال گذشته تعطیل شده بود، اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقامات ترک، مسؤولان منطقه را ملزم به تجهیز این بازارچه در اولین فرصت و ایجاد غرفه‌های جدید کردیم تا فضای بیشتری برای فعالیت مرزنشینان در این بازارچه ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های دیگری در منطقه «بورالان - ماکو»، «پیراحمد کندی – چالدران» و «شیخ سیلوی - چالدران» نیز طی ماه‌های آینده پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی داداش زاده در حاشیه برگزاری جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو با حضور رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو و فرمانداران شهرستان‌های ماکو – شوط و پلدشت و مدیران کل استان آذربایجان غربی افزود: در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی درسال گذشته به سه شهرستان ماکو شوط و پلدشت، مصوبات مهمی در حوزه زیرساخت ها، تامین آب شرب شهری و روستایی، جاده روستایی، اجرای طرح هادی، تامین چمن مصنوعی استادیوم، تامین اراضی موردنیاز برای توسعه روستا‌ها و شهر‌ها و طرح‌های مورد نیاز ادارات تصویب شده بود.   وی ادامه داد: در این راستا در شهرستان ماکو با مشارکت منطقه آزاد ۷۵ درصد از ۳۶ پروژه عملیاتی و در شهرستان شوط با مشارکت سازمان منطقه آزاد ۳۶ درصد از ۱۱ پروژه و در شهرستان پلدشت ۴۲ درصد از ۱۲ پروژه مصوب، عملیاتی و اجرایی شده و با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار و مدیرعامل منطقه آزاد در سال جاری بقیه مصوبات نیز با طی مراحل قانونی به سرانجام خواهند رسید.    داداش زاده با بیان اهم این طرح‌ها افزود: برای تامین اراضی مورد نیاز برای توسعه روستاها، درشهرستان ماکو ۱۰۰ هکتار، در شهرستان شوط ۵۰ هکتار و در شهرستان پلدشت ۱۱۲ هکتار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.    وی ادامه داد: ۱۸۲ هزار و ۶۷۶ متر مربع زمین نیز برای طرح اقدام ملی مسکن محرومین و جوانی جمعیت در سه شهرستان که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده و در رابطه با تامین اراضی مورد نیاز ادارات و و ارگان‌های نظامی و انتظامی نزدیک ۲۰۰ هکتار زمین در خارج از محدوده شهر‌ها نیز توسط منطقه آزاد تامین شده است.    معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: از جمله دیگر مصوبات مهم حفر چندین چاه استراتژیک در شهر ماکو با هزینه ۶ میلیارد تومان برای کمک به آب شرب شهری که ۵۰ درصد تعهد سازمان بود پرداخت شده و تعداد چند حلقه از این چاه‌ها توسط امور آب فاضلاب حفر شده است که به محض تکمیل و تجهیز این چاه‌ها و تامین ۵۰ درصد بقیه اعتبارات این موضوع توسط سازمان منطقه آزاد تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.   این مسئول از مشارکت سازمان منطقه آزاد در احداث مدرسه، جمع آوری مدارس کانکسی، تعمیر و بازسازی و هوشمندسازی مدارس و اماکن مذهبی و فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: برای آسفالت راه‌های روستایی از جمله آغبلاغ، چمنلو و تیکمه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای احداث ۱۱ کیلومتر بزرگراه ۱۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل بزرگراه محدوده روستای کشمش تپه ۳۱ میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم
  • اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است