Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: این مراسم به منظور استفاده از توان علمی پژوهشگران ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد شهرکی افزود: روز مزرعه یکی ازموثرترین تکنیک‌های آموزشی و ترویجی است که باحضور بهره برداران، کارشناسان پهنه و محققان در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجاییکه شهرستان خاش بیشترین سطح زیر کشت میوه‌های سردسیری سیستان و بلوچستان را داراست برگزاری روز مزرعه میوه‌های سردسیری در این منطقه برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: شهرستانهای خاش، میرجاوه و زاهدان عمده مناطق کشت میوه‌های سردسیری این استان است.

وی بیان کرد: محصول زرد آلوی سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط هوای مناسب به عنوان زودرس ترین زردآلوی کشور محسوب می‌شود.

شهرکی گفت: سیستان وبلوچستان دارای یک هزار و ۴۰ هکتار باغ زردآلو است که ۷۶۴ هکتار آن بارور و سالیانه حدود هفت هزار ۶۶۰ تن میوه زردآلو تولید می‌شود.

کد خبر 4661644

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان میوه شهرستان خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد

عباس اشکانی گفت: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت هندوانه اختصاص یافته که برابر میزان سطح تعریف شده در الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان کشت هندوانه خارج از فصل و هندوانه بهاره مرسوم است، افزود: عمده مناطق کشت هندوانه خارج از فصل در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، راسک، دلگان بمپور و ایرانشهر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برداشت هندوانه خارج از فصل از شب یلدا در نیکشهر آغاز تا سوم اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و برداشت هندوانه بهاره از اواخر اردیبهشت ماه در مناطق مرکز و شمال استان شروع و تا دهه اول تیر ماه پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دستان مهربان روستای ماندیرو منطقه پلان
  • بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد