Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تیم دانش آموزان "دبستان دخترانه غیردولتی فرهنگ بانو" ناحیه یک اهواز به مرحله کشوری لیگ علمی پایا، بسیج دانش آموزی راه یافتند.

وی با اشاره به شرکت ۱۹ تیم دانش آموزی و ۹۵ دانش آموز در مرحله منطقه‌ای این طرح از ناحیه یک در این لیگ علمی، افزود: این لیگ که با همت بسیج دانش آموزی و به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه (متشکل از دروس ریاضی- علوم) و در پایه دهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار گردید که در آن ۵ نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیسی گمراوی هدف از برگزاری لیگ علمی بین المللی پایا را یادگیری گروهی و کشف استعداد‌های علمی دانست و بیان داشت: ۸ مدرسه از ناحیه یک اهواز در این لیگ شرکت کردند که این دبستان دخترانه غیر دولتی فرهنگ بانو به عنوان برگزیده استانی؛ این رقابت‌ها به مرحله کشوری که مرداد در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ضمن تقدیر از بسیج دانش آموزی خواهران این ناحیه؛ بر لزوم تقویت روحیه تلاش علمی در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش، آشنایی دانش آموزان با حوزه کسب و کار و استارت آپ‌ها، طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، یکی دیگر از محور‌های اصلی این دوره از لیگ پایا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

درخشش دانش آموزان اهوازی در لیگ علمی پایا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد دانشگاهی در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: واحد علوم و تحقیقات، دانشگاهی پیشرو در حوزه‌های علم و فناوری در پایگاه‌های علمی کشوراست. این واحد دانشگاهی حتی در مقیاس جهانی یک مرجع علمی شناخته شده است. 

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات با تکیه بر ظرفیت و امکاناتی که دارد از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی و رباتیک حمایت می کند، ادامه داد: رباتیک و هوش مصنوعی از جمله موضوعات مورد تأکید این واحد دانشگاهی بوده و جزء سیاست‌های استراتژیک واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته رادفر، واحد علوم و تحقیقات همواره از حضور افراد اثرگذار در علوم نو و نقش آفرینی در جهت توسعه این علوم، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران برای شناسایی توانمندی‌ها در این حوزه و ایجاد انگیزه در دانشجویان و دانش‌آموزان برای بیشتر پرداختن به این علوم، نقش مهمی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: این مسابقات به عنوان اکوسیستمی یک پارچه، عناصر درگیر درحوزه‌ توسعه‌ هوش مصنوعی و رباتیک در کشور را به صورت همگرا هدایت می‌کند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای  ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم وتحقیقات، گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های علمی و فناورانه با کمیته ملی ربوکاپ وجود دارد و در برنامه‌های آتی از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره خواهیم برد. واحد علوم و تحقیقات می تواند دانش رباتیک را در سطح ملی توسعه دهد. 

رادفر افزود: برای جذب و حمایت تیم‌های برتر این مسابقات در واحد علوم و تحقیقات، پیگیری‌های لازم صورت می گیرد. تیم‌های برتر این مسابقات، جوانانی هستند که آینده دارهستند. بنابراین باید در مسیر توسعه، هدایت شوند و تحت سرپرستی مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرند. معتقدم واحد علوم و تحقیقات می تواند این هدایت را عهده دار شود.

براساس این گزارش، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار "یادگیری، آینده درخشان" در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم