Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب ۱۷ تیرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی نظام سلامت، نیاز‌های مردم و حمایت‌های دولت پرداخت.

وزیر بهداشت با اشاره به پویش فشار خون گفت:روزی با کمترین هزینه‌ها بیماری‌های غیر واگیر را می‌توانستیم در کشور کنترل کنیم، اما امروزه با چالش بیماری غیر واگیر مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فکر کردیم اولین گام بر حسب میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری با مصرف بهینه منابع می‌توانیم اقدام به پیشگیری کنیم ادامه داد: ابتدا به سراغ بیماری پرفشاری خون رفتیم که ۳۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال را گرفتار کرده بود.

نمکی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از مردم از بیماری پرفشاری خود اطلاع نداشتند گفت: جمعیت هدف ما بین ۳۰ سال تا ۷۰ سال است که حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شود لذا حدود۴۰ هزار پایگاه در کل کشور راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود ما به وزارت بهداشت، داروها و تجهیزاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، واردات آنها از خارج ممنوع شد گفت: بعضی از تولیدات داخل پاسخگویی کل نیاز به داخل نبود، ضمن اینکه به دلیل اعتماد مردم به برخی برندهای خارجی دارو، برخورد با داروی خارجی را با تندی اجرایی نکردیم تا به مردم شوکی وارد نشود و آنها کمبود دارو احساس نکنند. داروی های خارجی بیماران خاص را که این بیماران به آنها وابسته بودند در یک مرحله قطع نکردیم.

نمکی با بیان اینکه حمایت‌های روحانی از نظام سلامت واقعاً بی‌نظیر است؛ گفت: علی رغم همه تنگناها رئیس جمهور ما را تنها نگذاشتند و اولویت ایشان همواره تامین دارو بوده است.

وی افزود: این قول را از طرف همه اعضای دولت می دهم که اولویت اول دولت تامین کالاهای اساسی، تامین دارو و تامین مواد اولیه ای است که برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز است

در حال تکمیل ... 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت طرح تحول سلامت پرفشاری خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی ایران، شاهین مستوفی در خصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه‌های صادره از مبدا استان خراسان رضوی در سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، یکصد مودی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، ۴۰۳ فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریالی (۱۲۷ میلیارد تومان) صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک هراز و ۷۶ فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ ۳۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال (۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مودیان یادشده در مرحله صدور است.

دیگر خبرها

  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری