Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد روز دوشنبه در جریان بازدید از واحدهای آسیب دیده و مناطق تخریب شده شهرستان دلفان، پس از حضور در آیین افتتاح اولین واحد ساخته شده توسط بنیاد مسکن قزوین در این شهرستان، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تجربه خوبی در حوادث گذشته به ویژه زلزله کرمانشاه و بازسازی واحدهای این استان کسب کرده بود به همین دلیل از سوی وزارت کشور به عنوان معین شهرستان دلفان از توابع استان لرستان انتخاب و با کمک بسیج قرار شد بخشی از بازسازی و احداث واحدهای تخریب شده این شهر را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: قرار شده هزار و ۲۸۰ واحد توسط بنیاد مسکن استان قزوین و ۴۵۰ واحد توسط بسیج سازندگی استان در این شهرستان احداث شود که خوشبختانه اولین واحد ساخته شده امروز تکمیل شد و در اختیار یکی از خانواده های این منطقه قرار گرفت.
فرخزاد یادآورشد: با اعزام ماشین آلات سنگین و نیروهای بنیاد مسکن و بسیج سازندگی، روند پیشرفت کار مطلوب است و تاکنون ضمن برآورد میزان خسارتها و تعیین تعداد واحدهای تعمیری، بازسازی و احداثی اقدامات لازم برای ساخت واحدها آغاز شده و روند آواربرداری، پی کنی، اجرای فنداسیون، دیوارکشی و اسکلت بندی واحدها قابل قبول است و امیدواریم در زمان تعیین شده بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.
فرخزاد با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اضافه کرد: هماهنگی لازم با شرکت شهرک های صنعتی استان صورت گرفت تا برخی از واحدی های تولید مصالح ساختمانی مانند آجر و سیمان در قزوین برای تامین نیازهای مناطق سیل زده همکاری لازم را داشته باشند.
معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: تلاش می کنیم تا قبل از فصل سرما بتوانیم تعهدات استان قزوین را در ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان دلفان به پایان برسانیم تا آسیب دیدگان در واحدهای مناسبی اسکان داده شوند.
معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: همچنین برای تامین بخشی از نیازهای مالی و مصالح ساختمانی مورد نیاز این منطقه جلسه ای با خیران استان برگزار کرده و تعدادی از نیکوکاران قبول کردند در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.
فرخزاد در خصوص مهمترین مشکلات کنونی شهرستان سیل زده دلفان گفت: در بازدیدی که امروز به همراه استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استان از واحدهای آسیب دیده و مناطق تخریب شده داشتیم به نظر می رسد با توجه به پراکندگی روستاها یکی از مشکلات تامین و انتقال مصالح ساختمانی به ویژه آجر و سیمان به منطقه باشد که باید هماهنگی ها و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
معاون عمرانی استانداری قزوین از تلاش شبانه روزی نیروهای اعزامی از سوی بنیاد مسکن انقلابی اسلامی و بسیج سازندگی استان قزوین به استان لرستان تشکر و قدردانی کرد.
۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلفان مناطق سیل زده استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اعلام کرد: در پی آتش‌سوزی مهیب  در طبقۀ چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی »، خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

 حسینخانی  افزود: حریق  در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود؛  اما با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر  جلوگیری کردند.

 وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

 علت این حادثه در حال بررسی است.

 

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد