Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:08:16 GMT

مراکز گردشگری ری رها شده اند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۵۶۷۰

مراکز گردشگری ری رها شده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خلیل آبادی شامگاه دوشنبه در سی و هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: در بسیاری از نقاط جهان مراکز صنعتی به مراکز گردشگری هم تبدیل می شود اما در منطقه ری برعکس است.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان در جوار کوه بی بی شهربانو واقع شده که هشت واحد از کار افتاده این کارخانه قابلیت موزه و مرکز گردشگری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه تردد کامیون ها و گودبرداری کارخانه سیمان موجب آلایندگی منطقه شده است، افزود: موضوع رسیدگی به معضلات معادن سیمان و مشکلات این حوزه به زودی با برگزاری جلسه ای در تهران با حضور مسئولان بررسی می شود.

وی با بیان اینکه فضای گردشگری بی بی شهربانو نیاز به احیا دارد، گفت: کارخانه سیمان بدون پذیرش مسئولیت اجتماعی کوه بی بی شهربانو را می بلعد.

به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) و امامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و.... که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

هم اکنون ۳۹ اثر از مجموع ۱۹۷ اثر تاریخی شهرستان ری ثبت ملی شده اند.

۱۹۷۰/‏۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرعامل شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان با بیان این که شرکت این روزانه ۱۶۷ هزار و ماهیانه ۵میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌کند، گفت: برای راه اندازی و بکار گیری و تعمیرات تمامی تجهیزات از متخصصین بومی استفاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»