Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه پس از این‌که سرمایه‌گذاران با این حقیقت کنار آمدند که احتمال کاهش شدید نرخ بهره آمریکا بسیار کم شده است، سهام آسیایی نتوانستند از افت دیروز خود بازگردند.

این دیدگاه باعث شد سهام وال‌استریت، دیشب برای دومین جلسه معاملاتی پی‌درپی افت کنند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از افت ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی دیروز، در اوایل معاملات آسیایی امروز به رشد اندک ۰.۱ درصدی دست یافت.

نیکی ژاپن به لطف افت ین در برابر دلار توانست ۰.۳۱ درصد رشد کند.

کامپوزیت شانگهای معاملات امروز را با ۰.۱۸ درصد افت آغاز کرده است. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۳۶ درصد افت کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۸ درصد پایین آمد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی توانست افت‌های اولیه امروز را جبران کند و فعلاً در وضعیت بدون تغییر باقی بماند.

در وال‌استریت، اس‌اندپی ۵۰۰ با افت ۰.۴۸ درصدی روبرو شد، در حالی که کامپوزیت نزدک با سقوط سهام اپل، ۰.۷۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بسیاری از فعالان بازار، حالا دیگر تقریباً اصلاً روی کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره، در اجلاس ۳۱-۳۰ جولای فدرال‌رزرو حساب باز نمی‌کنند اما هنوز معتقدند احتمال زیادی برای کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در این اجلاس، وجود دارد.

حالا سرمایه‌گذاران توجه خود را به سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو معطوف کرده‌اند که قرار است در ادامه این هفته در برابر کنگره انجام شود. ممکن است در این سخنرانی سرنخ‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره، وجود داشته باشد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپ، که در جلسه معاملاتی قبلی تا ۱۰۸.۸۱ بالا رفته بود، امروز در ۱۰۸.۷۵ تثبیت شد.

کد خبر 4661694

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام دلار بورس نرخ بهره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2319 دلار و 50 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.47 درصدی به 2331 دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/04

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.26 درصد کاهش به 27 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 915 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/45

دیگر خبرها

  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی