Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه ابها و نیروگاه برق تهامه در جنوب عربستان را با استفاده از چند فروند پهپاد قاصف k۲ هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله با استفاده از چند فروند پهپاد «قاصفk۲» فرودگاه «ابها» و نیروگاه برق «تهامه» را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، یگان پهپادی ارتش یمن نخست عملیاتی علیه فرودگاه ابها انجام داده است.   در این عملیات آشیانه جنگنده‌ها و دیگر اهداف نظامی هدف قرار گرفته و فعالیت فرودگاه ابها برای چندین ساعت متوقف شده است.   دومین عملیات نیروهای یمنی علیه نیروگاه برق «تهامه» انجام شده و بر اساس گزارش یحیی سریع این عملیات با دقت بالایی صورت گرفته است.   در همین حال یگان موشکی ارتش یمن نیز محل تجمع مزدوران سعودی را در چند جبهه استان‌های «عسیر» و «حجه» هدف موشک‌های «زلزال ۱» و «کاتیوشا» قرار دادند.   طی هفته‌های اخیر ارتش یمن عملیات خود علیه فرودگاه‌های «جیزان»، «نجران»، «ابها» و پایگاه نظامی «ملک خالد» را تشدید کرده و تاکنون در چندین نوبت این فرودگاه‌ها هدف یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته‌اند.   ائتلاف عربستان طی سال‌های اخیر از این فرودگاه‌ها در حملات خود علیه مردم یمن استفاده کرده است.   مداخله ائتلاف عربستان در جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده است، ده‌ها هزار نفر از مردم یمن در پی حملات ائتلاف جان خود را از دست داده و این کشور در آستانه قحطی کامل قرار دارد، به گفته مقام‎های سازمان ملل، یمن با بزرگ‌ترین بحران انسانی در روی زمین مواجه است.   طی روزهای اخیر نیروهای یمنی از تسلیحات جدیدی شامل موشک هدایت شونده «قدس ۱»، پهپاد «صماد ۱»، «صماد ۳» و قاصف کی ۲ رونمایی کردند و «مهدی المشاط»، فرمانده کل نیروهای مسلح یمن در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه مرحله آتی مرحله‌ای پر از اقدامات غافلگیر کننده است تأکید کرد که تسلیحات جدید نقطه عطفی در موازنه قدرت خواهد بود.   وزیر دفاع یمن نیز در در این باره گفت: به مرحله پیشرفته‌ای در زمینه صنایع نظامی رسیده‌ایم که به دست کارشناسان یمنی ساخته می‌شوند.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی در صف برکناری
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید