Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی تصریح کرد: برنامه‌های هفته استان اردبیل نماد وحدت ملی و معرف جایگاه اردبیل و صفویه در تاریخ کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی نقش سلاطین صفوی در ایجاد وحدت در کشور، گفت: اردبیل از این حیث نقش بی بدیلی در تاریخ کشور دارد که لازم است این نقش بازخوانی و تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر دریافت نظرات نخبگان فرهنگی، هنری و اجتماعی استان برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این هفته، ادامه داد: فراخوان دریافت ایده‌ها برای برنامه‌های این هفته از ماه‌های گذشته در رسانه‌ها اعلام شده است.

فلاحی اضافه کرد: لازم است فعالان این حوزه در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته استان اردبیل یاری گر ما باشند تا بتوانیم اهداف و سیاست‌های این هفته را در سطح جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پاسداشت هفته استان اردبیل به صورت رسمی از ۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد، بیان داشت: این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان و در طول یک هفته برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: برنامه‌های متنوعی برای ۴ مرداد اولین روز این هفته که مصادف با سالروز تاجگذاری شاه اسماعیل صفوی است و همچنین ۹ مرداد، سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ح

اردبیل نقش بی بدیلی در تاریخ کشور دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران

رئیس‌جمهور در سفر به سریلانکا با افتتاح سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی در این کشور ساخته شده است، توان صادرات خدمات فنی - مهندسی کشورمان را اثبات کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور کشورمان پس از پایان سفر خود به پاکستان،  به دعوت همتای سریلانکایی خود صبح روز چهارشنبه وارد این کشور شد. اولین برنامه رئیسی در این سفر افتتاح سد و نیروگاهی بود که توسط ایران در این کشور ساخته شده بود. سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به محل اجرای ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور رفت و به همراه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا، یکی از بزرگترین پروژه‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایرانی را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرایند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تامین شده است.

مراحل طراحی و ساخت این سد و نیروگاه توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی - مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق است. پروژه چند منظوره «اومااویا» سریلانکا به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق محسوب می شود و نشان‌دهنده توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی است.

رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهمترین راهبردهایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک کرده است. تمامی فرایند ساخت، نظارت و مشاوره پروژه­ی منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا»  تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تامین شده است.

در ادامه این سفر، رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا  مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت. در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند. همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

سپس هیات‌های عالی دو کشور نشستی با یکدیگر برگزار کردند و ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

در ادامه نشست خبری روسای‌جمهور ایران و سریلانکا برگزار شد. رئیسی در این نشست از آمادگی ایران برای ارتقای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری خبر داد. رئیسی همچنین به موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد.

همچنین رئیسی در  نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور اعلام کرد:« پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.»

برنامه بعدی رئیسی حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو و دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران این مسجد بود. رئیسی نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد. رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد کالپیتی به آمادگی ایران برای ارتقای روابط با سریلانکا و همچنین مظلومیت مردم غزه در برابر اسرائیل اشاره کرد.

رئیسی پس از پایان سفر سه روزه خود به پاکستان و سریلانکا، بامداد پنجشنبه وارد تهران شد. او در مصاحبه‌ای در بدو ورود خود به تهران گفت: «ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست